Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Szalejący sterownik czy coś innego?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

[B4 2.0 ABK] Szalejący sterownik czy coś innego?

Post autor: elektronic » 30 sie 2018, 22:45

Dziś pojawił się problem z gazem. Chyba wszystko będzie widać na filmiku
Problem z LPG
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 31 sie 2018, 07:27

Witam
Wygląda mi to na zwarcie w instalacji. Zacząłbym od sprawdzenia napięcia zasilania na sterowniku LPG w momencie przełączenia na gaz. Spróbuj na podłączonym kompie LPG wpiąć się z multimetrem i zmierzyć. Jak OK to zgaś auto i kolejno mierz na odłączonym kompie gazu rezystancje wszystkich elementów składowych instalacji. Możliwe, że masz spalony wtrysk albo któryś czujnik - jeśli to starszy STAG to w zasadzie są tylo dwa jak dobrze pamiętam.
Czy auto pracuje na benzynie 100% OK cały czas?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2018, 08:52

a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach - może spróbuj go odpiąć albo sprawdź czy wsuwki mają dobry styk a przewody przy nich nie są ponadrywane.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 sie 2018, 10:23

PieterB pisze:a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.

Wg. mnie jest z zasilaniem sterownika jak pisał h/k, coś słabo kontaktuje przy próbie przełączenia na lpg jest spadek napięcia sterownik się resetuje i znów próbuje przełączyć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2018, 10:28

maciek889 pisze:PieterB napisał/a:
a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.
może i macie rację
Z drugie strony jakby podłączył instalację to pewnie wyjdzie w błędach że coś z zasilaniem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 31 sie 2018, 12:28

PieterB pisze:
maciek889 pisze:PieterB napisał/a:
a ciekawe czy to nie jest wina samego elektrozaworu lub braku styku na wsuwkach
Wtedy by przycisk w środku nie szalał, bo by najwyżej spaliło bezpiecznik jakby był problem z elektrozaworem.
może i macie rację
Z drugie strony jakby podłączył instalację to pewnie wyjdzie w błędach że coś z zasilaniem.
O ile mikrokontroler w sterowniku coś zdążył zapisać, bo jak takie problemy zrobiły się nagle to mógł nie dać rady.

Pozostaje poczekać na pomiary.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sie 2018, 14:19

Takie cyrku to też zimne luty w samym włączniku

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 31 sie 2018, 17:43

Trochę dziwna rzecz się stała. Faktycznie były błędy w sterowniku, nawet cała masa.
Obrazek
Ale wykasowałem je i pstykanie ustało. Jest tylko mały problem z samym kablem do sterownika, bo co chwilę mi się rozłącza i za wiele nie mogę podziałać ma jednym połączeniu...
No i chyba przez to straciła się mapa gazowa, ale to akurat nie jest wielki problem.

Obrazek
Pojeżdżę trochę i miejmy nadzieje problem nie wróci.
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2018, 18:20

h/k pisze:O ile mikrokontroler w sterowniku coś zdążył zapisać
powinien zapisać ;-) i zapisał

elektronic, nadal masz coś do bani bo auto pracuje a napięcia ładowania to tylko 12,29 a to oznacz że możesz nie mieć ładowania ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 wrz 2018, 21:54

PieterB pisze:
h/k pisze:O ile mikrokontroler w sterowniku coś zdążył zapisać
powinien zapisać ;-) i zapisał

elektronic, nadal masz coś do bani bo auto pracuje a napięcia ładowania to tylko 12,29 a to oznacz że możesz nie mieć ładowania ;-)
No, na szczęście zarejestrował. :-)

A jakie były błędy?
Jakoś też mam wrażenie, że to problem napięcia. Tym bardziej, że błędy wykasowane i autko po prostu jedzie dalej. bezradny_

[ Dodano: 2018-09-01, 21:54 ]
Dobra już widzę treści błędów, rano na telefonie nie było u mnie zrzutów z postu kolegi elektronic. No to już mamy odpowiedź.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 16 wrz 2018, 21:57

Wracamy do tematu. Dzisiaj podpiąłem się raz jeszcze i porobiłem zrzuty. Pierwszy zaraz po odpaleniu. Napięcie moim zdaniem niby dobre, ale przy każdym odpaleniu i tak łapie błąd. Dzisiaj też je kasowałem.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga