Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] wtyczka licznika, problem ze wskazaniem temp.

ODPOWIEDZ
Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 ABT] wtyczka licznika, problem ze wskazaniem temp.

Post autor: Chasiel » 02 wrz 2018, 10:26

Cześć.
Wczoraj zabrałem się za wymianę kostki stacyjki, gdyż przestała odbijać sprężyna i po wyjęciu licznika ukazała się biała wtyczka:
https://imageshack.us/i/poXuuuGMj
Do czego została przygotowana??
Kolejna sprawa jest tego typu że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej oszukuje o 10*C, była już mowa o tym że czujnik temp. musi być ori. i jest nowy z ASO i problemu rozwiązany na kilka dni, przypadek, gdyż jak uderzyłem w deskę rozdzielczą to wskaźnik wracał do pozycji prawidłowej, więc teraz rozebralem licznik
Https://imageshack.us/i/plsXV6mPj
https://imageshack.us/i/pmpX0lFmj
https://imageshack.us/i/poZJ5tPRj
https://imageshack.us/i/pnmRO7Bcj
Więc tak, czujnik nowy z ASO, instalacja elektryczna sprawdzona, piny wtyczek poczyszczone,plytka licznika sprawdzona(brak zimnych lutòw, odtłuszczona)
Czy mógł uszkodzić się sam licznik;
https://imageshack.us/i/plGaFg1Qj
Raczej nie ma w nim nic skomplikowanego, więc co moze przeklamywac, po złożeniu całości i podłączeniu w aucie, aktualnie pokazuje 89*przy włączonym wentylatorze, przed rozbiórka pokazywał 84*(oczyeiscie + -) pozdrawiam.

Edit 1.
Zapomniałem zapytać jeszcze o czarna wtyczkę 6pinowa na liczniku, do czego służy?
https://imageshack.us/i/plG4sV2zj

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 wrz 2018, 11:21

Ale masz namieszane, masz licznik pod B3 a z twojego podpisu jest B4. I właśnie to są te różnice

Biała wtyczka do MC której nie masz bo masz z B3 kontrolki.

Czarna obudowa to zaślepka występowała w B3 bo w B4 moduł MC ochraniał te piny.

A co do problemu to nie łączy mimo że się wydaje że ładnie wygląda prawdopodobnie na śrubkach od tych wskaźników lub pin wtyczki

Po drugie 10st to normalnosć.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 02 wrz 2018, 14:14

Styki masy w liczniku czyszczenie i potraktowane papierkiem. Czyli wynika z tego że licznika muszę szukać od b4, ale według numeru VIN i aktualnego przebiegu stan sir zgadza.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 02 wrz 2018, 15:00

Może sprawdź jeszcze stabilizator napięcia ale jak mówi Jarewa 10 stopni to niewiele okok

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 02 wrz 2018, 15:05

Stwierdzam że licznik został zamontowany na lini produkcyjnej. Sugerując się wypowiedzią Jarewy mógłbym dokupić moduł MC i zamontować sobie, pytanie brzmi czy jest sens, jeszcze muszę się dowiedzieć czym się różnią kontrolki aktualne od MC,generalnie chce też wyposażyć licznik w wyświetlacz temp. Mam wszystko poza wyświetlaczem ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 wrz 2018, 15:09

moduł Mini Check to standard , chyba ,że chodzi Tobie o moduł Auto Check.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 02 wrz 2018, 15:18

Nie mam pojęcia czym one się różnią, po prostu znalazłem biała luźną wtyczkę pod zegarami i jestem ciekaw do czego jest, Jarewa napisał że do modułu MC którego nie mam bo w moim liczniku są kontrolki jeszcze z b3, ja mam abt 92roku.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 wrz 2018, 15:37

Auto Check
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Mini Check
Obrazek Obrazek Obrazek

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 02 wrz 2018, 15:57

Fajna opcja, ale taki bajer bedzie się gryzł z biedna wersją, gdzie brak klimy i korbki do szyb ;) dzięki za wytłumaczenie, ogranicze się do montażu wyświetlacza temp. zewnętrznej, a z temperatura cieczy sobie odpuszczę jak aktualnie wskazuję 89*C

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 wrz 2018, 17:36

MC musisz zamontować bo on ma dynamiczną konrolę oleju teraz jesteś pozbawiony tej funkcji.
Chasiel pisze:jeszcze muszę się dowiedzieć czym się różnią kontrolki aktualne od MC
j.w.
Chasiel pisze:i potraktowane papierkiem
I to jest błąd w sztuce, złacza elektryczne nigdy przenigdy nie powinne być czyszczone papierem ściernym.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 wrz 2018, 18:51

I to jest błąd w sztuce, złacza elektryczne nigdy przenigdy nie powinne być czyszczone papierem ściernym.
Kontakt spray różnego rodzaju , nawet IPA w sprayu też jest , ale to bardziej do optyki.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 02 wrz 2018, 19:00

Jarewa pisze:
Chasiel pisze:i potraktowane papierkiem
I to jest błąd w sztuce, złacza elektryczne nigdy przenigdy nie powinne być czyszczone papierem ściernym.
Rozwiniesz dlaczego? Chętnie się czegoś nowego dowiem okok

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 wrz 2018, 20:25

Ponieważ materiał traktowany papierem ściernym bedzie bardziej brudny niż myślimy. Kamyczki ścierne z papieru wbijają się w materiał i zostają mimo że wygląda czysto zamierzony efekt jest odwrotny bo miejsce czyszczone jest zbombardowane przez powbijane kamyczki ścierne i to tworzy warstwę izolatora.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 03 wrz 2018, 17:59

No widzisz, a o tym praktycznie nikt nie wie i wszyscy jak jeden mąż (włącznie ze mną oczywiście) jadą papierem ściernym. Dzięki :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga