[B4 2.0 ABK] "Dziura" w obrotach przy stopniowym w
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
[B4 2.0 ABK] "Dziura" w obrotach przy stopniowym w
Witam
Już jakiś czas temu w czyimś temacie pisałem o dziurze w obrotach przy naciskaniu gazu. Problem występuje przy ok. 1000obr.min i wygląda to tak, że naciskając dalej gaz nieco powyżej tej wartości obroty spadają do dość niestabilnych jałowych - czuć nierówną pracę silnika, łatwo wyprowadzić ten stan z równowagi poprzez włączenie nadmuchu czy świateł, ale następuje stabilizacja po kilku wahnięciach. Dalsze wciskanie gazu powoduje już normalne zwiększanie obrotów.
Problemu niby poważnego nie ma ale... O ile na benzynie to tylko kosmetyka, to na gazie (IV generacja Stag 4 Eco) jazda na tym "pierwszym stopniu" powoduje, że w pewnym momencie silnik zaczyna ostro zwalniać auto i po prostu gaśnie. Po kilku minutach z trudem go odpalam i to wyłącznie na benzynie.
Dziś podłączyłem auto pod VAGa, niestety VCDS Lite raczej nie ma możliwości robienia logów (nie widzę tej opcji) to nie mając wielce czasu zczytałem grupy 001, 002 i 003 i co mi nie gra:
1. Sonda ładnie pracuje sobie i oscyluje, ale w zakresie 0.00 do okolic 0.67V - czy nie za mało? Może po prostu bogata mieszanka jest na tyle krótko, że VCDS nie wyłapuje?
2. Przepływomierz - engine load aż 18,8% na jałowych, na "dziurze" podobnie, na wzrost obrotów reaguje wskazując większą wartość.
Co najlepsze na Pb 18,8% jest, a na gazie już wskazuje 20 do 22% co jest jak dla mnie nie do przyjęcia.
TPs jest OK, niedawno go naprawiałem, blok wskazuje stopniowe zwiększanie kąta od zera w miarę jak wciskam pedał gazu. Mimo wszystko i tak chcę go poprawić, bo na razie podgiąłem i aktywowałem tylko po jednym ślizgaczu na ścieżkę - a ich tam jest po 4.
Pytanie brzmi - czy warto zacząć od regulacji przepływomierza? Czytałem też, że ktoś miał podobne objawy z niesprawnym regulatorem biegu jałowego. Czy mimo wszystko najpierw sprobować odpowiednio naciągnąć przepływkę np. na EL=12-14% na jałowych, a potem się zastanawiać co dalej?
Oczywiście, poprawność regulacji chcę jeszcze skontrolować pomiarem składu mieszanki. Tutaj panowie z warsztatu się pytali, czy z racji braku wkładu kat. u mnie mają się odnosić do wersji z katalizatorem czy bez? Według nich skład w jednej i drugiej wersji jest inny.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Już jakiś czas temu w czyimś temacie pisałem o dziurze w obrotach przy naciskaniu gazu. Problem występuje przy ok. 1000obr.min i wygląda to tak, że naciskając dalej gaz nieco powyżej tej wartości obroty spadają do dość niestabilnych jałowych - czuć nierówną pracę silnika, łatwo wyprowadzić ten stan z równowagi poprzez włączenie nadmuchu czy świateł, ale następuje stabilizacja po kilku wahnięciach. Dalsze wciskanie gazu powoduje już normalne zwiększanie obrotów.
Problemu niby poważnego nie ma ale... O ile na benzynie to tylko kosmetyka, to na gazie (IV generacja Stag 4 Eco) jazda na tym "pierwszym stopniu" powoduje, że w pewnym momencie silnik zaczyna ostro zwalniać auto i po prostu gaśnie. Po kilku minutach z trudem go odpalam i to wyłącznie na benzynie.
Dziś podłączyłem auto pod VAGa, niestety VCDS Lite raczej nie ma możliwości robienia logów (nie widzę tej opcji) to nie mając wielce czasu zczytałem grupy 001, 002 i 003 i co mi nie gra:
1. Sonda ładnie pracuje sobie i oscyluje, ale w zakresie 0.00 do okolic 0.67V - czy nie za mało? Może po prostu bogata mieszanka jest na tyle krótko, że VCDS nie wyłapuje?
2. Przepływomierz - engine load aż 18,8% na jałowych, na "dziurze" podobnie, na wzrost obrotów reaguje wskazując większą wartość.
Co najlepsze na Pb 18,8% jest, a na gazie już wskazuje 20 do 22% co jest jak dla mnie nie do przyjęcia.
TPs jest OK, niedawno go naprawiałem, blok wskazuje stopniowe zwiększanie kąta od zera w miarę jak wciskam pedał gazu. Mimo wszystko i tak chcę go poprawić, bo na razie podgiąłem i aktywowałem tylko po jednym ślizgaczu na ścieżkę - a ich tam jest po 4.
Pytanie brzmi - czy warto zacząć od regulacji przepływomierza? Czytałem też, że ktoś miał podobne objawy z niesprawnym regulatorem biegu jałowego. Czy mimo wszystko najpierw sprobować odpowiednio naciągnąć przepływkę np. na EL=12-14% na jałowych, a potem się zastanawiać co dalej?
Oczywiście, poprawność regulacji chcę jeszcze skontrolować pomiarem składu mieszanki. Tutaj panowie z warsztatu się pytali, czy z racji braku wkładu kat. u mnie mają się odnosić do wersji z katalizatorem czy bez? Według nich skład w jednej i drugiej wersji jest inny.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
owszem za mało - znaczy bogata mieszanka jest bo skoro oscyluje znaczy że działah/k pisze:ale w zakresie 0.00 do okolic 0.67V - czy nie za mało?
najpierw poszukał bym nieszczelnościh/k pisze:Pytanie brzmi - czy warto zacząć od regulacji przepływomierza? Czytałem też, że ktoś miał podobne objawy z niesprawnym regulatorem biegu jałowego. Czy mimo wszystko najpierw sprobować odpowiednio naciągnąć przepływkę np. na EL=12-14% na jałowych, a potem się zastanawiać co dalej?
winę pewnie ponosi za to zła regulacja instalacji lpgh/k pisze:Co najlepsze na Pb 18,8% jest, a na gazie już wskazuje 20 do 22% co jest jak dla mnie nie do przyjęcia.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wazny jest czas oscylacji. Bo to że wskazuje coś nie oznacza że sprawna, jak ma bardzo słaby czas sonda leciwa to i dziura wtedy występuje w sensie zamyślenie silnika.PieterB pisze: h/k napisał/a:
ale w zakresie 0.00 do okolic 0.67V - czy nie za mało?
owszem za mało - znaczy bogata mieszanka jest bo skoro oscyluje znaczy że działa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Witam ponownie.
Zacznę od sondy jak sugerujecie. Na dniach sprawdzę. Mam zacząć z grubego kalibru i oblecieć oscyloskopem czy klasyczny multimetr wskazówkowy wystarczy?
Zacznę od sondy jak sugerujecie. Na dniach sprawdzę. Mam zacząć z grubego kalibru i oblecieć oscyloskopem czy klasyczny multimetr wskazówkowy wystarczy?
Hmmm na razie na Wasze sugestie i pytania odpowiem tyle, że ile bym go trzymał na tym lekko wciśniętym gazie, tak długo mam te przymulone jałowe. A sama reakcja na pedał gazu jest szybka.jak ma bardzo słaby czas sonda leciwa to i dziura wtedy występuje w sensie zamyślenie silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Mam już VAGa 3.11 i jestem po pierwszych próbach zlogowania, ale po pierwsze muszę wpisać jakiś PIN code. Próbowałem też mimo daty produkcji 05.1993 adaptować TPS, ale krzyczy, że nie aktywowałem programu.
Skoro nie mogłem zlogować to znowu na kilka minut zczytałem ile zdążyłem.
Może akurat trafiłem na zubożenie? Jak mi schodzi z obrotów na Pb to przez bardzo krótki moment jest właśnie brak napięcia na sondzie. A poza tym jakoś nie mam zastrzeżeń. No bym jeszcze obadał może przebieg, ale jak sugerujecie najpierw logi to jeszcze z tym powalczę.
PS. Mam dokument wydrukowany z jakiejś WWW o Digifancie 06.1993 i podaje "Engine load signal 14...25% OK". No to ile w końcu ma być, bo już nie rozumiem?
A i jeszcze raz poszukam w dolocie jakichś nieszczelności, co prawda wątpię że będzie, ale może jednak.
Skoro nie mogłem zlogować to znowu na kilka minut zczytałem ile zdążyłem.
Raz mi stanęła sonda krótko na 0.00V przy tym przymuleniu, ale zaraz przełączyłem na benzynę i z powrotem LPG, potem reakcja na gaz taka jak była, a sonda już pracowała sobie OK.A jak masz to to 20-22% na gazie to też sonda faluje? Czy stoi w miejscu?
Może akurat trafiłem na zubożenie? Jak mi schodzi z obrotów na Pb to przez bardzo krótki moment jest właśnie brak napięcia na sondzie. A poza tym jakoś nie mam zastrzeżeń. No bym jeszcze obadał może przebieg, ale jak sugerujecie najpierw logi to jeszcze z tym powalczę.
PS. Mam dokument wydrukowany z jakiejś WWW o Digifancie 06.1993 i podaje "Engine load signal 14...25% OK". No to ile w końcu ma być, bo już nie rozumiem?
A i jeszcze raz poszukam w dolocie jakichś nieszczelności, co prawda wątpię że będzie, ale może jednak.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Klikasz nie to co trzeba, bo pewnie klikasz Login na głównym okienku po wejściu w silnik a to logowanie do ecu dlatego prosi o pin.h/k pisze:Mam już VAGa 3.11 i jestem po pierwszych próbach zlogowania, ale po pierwsze muszę wpisać jakiś PIN code. Próbowałem też mimo daty produkcji 05.1993 adaptować TPS, ale krzyczy, że nie aktywowałem programu.
Skoro nie mogłem zlogować to znowu na kilka minut zczytałem ile zdążyłem.
Logi robi się w tym okienku co czytasz grupę w prawym dolnym masz napis przycisk "LOG" wybierasz tylko miejsce zapisu i nazwę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Dziś po kilku żmudnych próbach z opornym laptopem (a jeszcze kilka dni temu działał bez zarzutu) udało mi się zrobić kilka logów. Lambda na LPG wskazuje przez kilka sekund 0.00 przy naciskaniu gazu, a potem normalnie oscyluje. Nieszczelności nie stwierdziłem, machałem gumą dolotu jak i gumami odmy, nawet przytkałem rurkę do termostatu klapki pod filtrem i bez zmian. O dziwo dziś widzę przepływka pokazuje mniej rozbieżne wartości Pb a LPG, w dodatku na benzynie podbiło mi do 20%. Z racji, że ani csv ani txt nie można załączyć, to po prostu wklejam zawartości plików wklejone z notatnika:
cyk, wyciąłem - linki do logów jeden post dalej
Mam nadzieję, że da się coś z tego rozczytać.
cyk, wyciąłem - linki do logów jeden post dalej
Mam nadzieję, że da się coś z tego rozczytać.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2018, 21:43 przez h/k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Gotowe, załączam linki:
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_1HngF.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_Ak43zmq.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_RP43795.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-003_001_002_0aXKt.html
Kolejno logi
1 link - chwila jałowych obrotów na LPG
2 - LPG, powolne naciskanie gazu wraz z "dziurą" w końcowym czasie
3 - LPG, kilka podniesień pedałem i zejść obrotów w obrębie dziury - wstawione markery w kluczowych momentach
4 - chwila jałowych obrotów na benzynie
Czy coś tam widać dziwnego? Druga sprawa - zastanawia mnie ten regulator biegu jałowego - czy wina może leżeć po jego stronie? W zeszłym roku był kontrolowany i czyszczony to wydawał się OK.
Z góry dziękuję za pomoc.
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_1HngF.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_Ak43zmq.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_RP43795.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-003_001_002_0aXKt.html
Kolejno logi
1 link - chwila jałowych obrotów na LPG
2 - LPG, powolne naciskanie gazu wraz z "dziurą" w końcowym czasie
3 - LPG, kilka podniesień pedałem i zejść obrotów w obrębie dziury - wstawione markery w kluczowych momentach
4 - chwila jałowych obrotów na benzynie
Czy coś tam widać dziwnego? Druga sprawa - zastanawia mnie ten regulator biegu jałowego - czy wina może leżeć po jego stronie? W zeszłym roku był kontrolowany i czyszczony to wydawał się OK.
Z góry dziękuję za pomoc.