Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 2.0 Dwumasa w ABT

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Audi 80 2.0 Dwumasa w ABT

Post autor: Ven0n » 13 paź 2018, 22:03

Hmm mysli_
No więc, audi zakupiłem 11/04/2018, jako zwykły najzwyklejszy wóz od zwykłego właściciela - generalnie w planach było sprawdzenie kilka 80-tek pod rząd w okolicy, ta była pierwsza i na tej się poszukiwania skończyły i to w momencie gdy poprzedni właściciel wjeżdżał na parking, na którym czekałem :-D To była pierwsza 80-tka(Wśród tych co widziałem na drogach), która nie wydawała żadnych dźwięków, przez które mogłoby się skończyć wizytą u egzorcysty, lub co najwyżej u mechanika okok
W momencie zakupu było przejechane 327000 km i od tego czasu wymieniłem tłumik końcowy, reduktor lpg(I to co trzeba olej, filtry).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Są to aktualne zdjęcia z "lepszej" perspektywy, z drugiej strony drzwi i nadkole wymaga albo wizyty u takiego lakiernika, który zrobi tak żeby nie było różnicy, albo wymiany na takie same oryginalne z innej 80-tki.

Obrazek

Dokładnie średnio co kilka dni przechodzi proces odgruzowania typu czyszczenie, poprawki i zaprawki lakieru, wymiany uszkodzonych/zużytych/średnio działających części.

Obrazek
Niedługo może wrzucę filmik jak pracuje ten silnik
No to tak brzmi, gazu dodawałem płynnie żeby pierwszy tłumik nie brzęczał :-D glupek_
YouTube Audi 80 2.0 ABT

@Edit
Zrobione:
-Kpl. układ wydechowy
-Wymieniony reduktor LPG
-Wymiana oleju na Motul 5w40+mann
-Wymiana rozrządu
-Wymiana gum stabilizatora
-Wymiana osłony przegubu
-Wymiana płynu hamulcowego
-Wymieniony płyn wspomagania
-Zregenerowany prawy wahacz
-Wymieniony kpl hamulców Tarcze+Klocki+Tłoczki i poprawienie lakieru na zaciskach
-Wymieniona prawa poduszka amortyzatora
-Wymiana tulei drążka kierowniczego
-Wymiana klocków tył
-Wymiana przegubów
-Wymiana łożysk
-Wygłuszenie drzwi i wnętrza
-Dołożone 4x elektryczne szyby
-Wymiana sprzęgła(Dwumasa z Passata kpl) razem ze skrzynią(BAA od 1.9TDI 1Z)

Do zrobienia:
-Próba obniżenia przodu chociaż o 4cm
-Dołożenie klimatronika(Albo od biedy klimy manual)
-W dalekiej przyszłości swap
-Ogarnięcie zawieszenia tylnego
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2021, 02:14 przez Ven0n, łącznie zmieniany 15 razy.

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 13 paź 2018, 23:09

Lotka competition zobowiązuje :)

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 21 gru 2018, 17:30

Tak więc żeby nie było że kupiłem audi i nic więcej się nie dzieje - trzeba czasem pomajstrować, co prawda nic mnie nie zaskoczyło jeszcze do dzisiaj, więc żeby się nie nudzić to taka profilaktyczna wymiana naprawdę staro wyglądającego rozrządu, łącznie ze wszystkimi paskami, które są już prawie szare, a klinowy generuje taką sieczkarnię w te mrozy, że całościowo jak Francuski diesel bez układu wydechowego z obróconymi panewkami muza_



Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 21 gru 2018, 18:43

Bardzo mi się podoba, wygląda wręcz idealnie :D Dwa filtry oleju? Ten po lewej nie jest od dieselka?
Jak będziesz zmieniał sprzęgło polecam też nabyć simering na tył wału korbowego, wałek sprzęgłowy skrzyni i wybierak. 50zł, a spokój na lata ;)

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 21 gru 2018, 18:57

Sprzęgło w planach LuK(Bo najtaniej okok a i tak jedno to samo) no i to jest bardziej niż oczywiste że simmeringi, czyszczenie miejsca pracy sprzęgła.
Co do filtra oleju, to ten większy jest do 1.8T(Teraz wiadomo czemu 1.8T może tyle wytrzymać mechanicznie), tak samo drugi olej MOTULa.
Niedługo poszukam info czy też mogę taki filterek przypasować do swojego ABT, myślę też nad chłodniczką, może się da...

krzysaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 13 lis 2008, 13:21
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: krzysaudi » 21 gru 2018, 22:07

Gratulacje .
Zrobiony tzw duzy serwis . Serduszko sie odwdzieczy.
Kris

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 30 gru 2018, 15:54

Wrzucam zdjęcia z roboty rozrządu.

Obrazek
Te simmeringi młotkiem był problem wybić, myślałem że są na stałe.
Mówili śrubokrętem je podważysz i wyjmiesz, mówili... to tylko kilka minut mówili...
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Mimo wymiany prawa strona nadal mi tłucze po wstawieniu ich, a dziury po lewej powodują że słychać jak prawa strona się tłucze - mam nadzieję że to wywalona tuleja wahacza, albo inny jakiś sworzeń.


Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2018-12-30, 15:54 ]
Wymieniona osłona przegubu, poprzednia była w dwóch częściach oklasky
Wymiana w prawidłowy sposób.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 01:35 przez Ven0n, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 04 sty 2019, 19:55

daję okejkę !! ;)

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 16 sty 2019, 15:22

Takie detale wyłapałem na złomowisku na podmiankę, bo u mnie te lusterka są fatalne no i złamane uchwyty pokrywki okok
Obrazek
Wszystko to 5 zł razem okok
Jeśli chodzi o szukanie szczęścia na złomowiskach to będę szukał jeszcze jakiejś fajnej plastikowej pokrywy do lekkiego rezania żeby przypasować

@Edit niestety lusterka za bardzo nie pasują, są zwykłe a się okazało że mam grzane.

[ Dodano: 2019-01-16, 15:22 ]
Zdobyłem jeszcze starą prawdopodobnie wylaną częściowo poduszkę firmy AVON, miałem dylemat czy ją wstawiać, no ale na próbę czemu nie
Obrazek

Przy wymianie się okazało że warto było ją zmienić chociażby dlatego

Obrazek
@Edit Ten piękny zamiennik po lewej to TOPRAN


Po wstawieniu ogólnie wrażenie jakby bardziej miękko rusza, mniej trzęsie wnętrzem(no ale coś tam trzęsie jeszcze) taki charakterystyczny stuk przy puszczaniu sprzęgła jest już jakby bardziej miękki i mniej wyczuwalny(To prawdopodobnie luzy na przegubach+naderwane gumy prawego wahacza+luzy na mechaniźmie różnicowym skrzyni biegów)
Także warto było zmienić, masażu siedzeń nie ma, na wyższych obrotach ni czuć w ogóle silnika, ale mogłoby być lepiej. Basowy pomruk na 1100obr/min nadal pozostał i prawdopodobnie to wina akustyki wnętrza i tłumika, lub braku elastycznej złączki.
Przy okazji jeszcze wyciągnąłem ten odbój przedni, wyczyściłem, obróciłem o 90st grzybek(Firmy BOGE) bo był troszkę już ubity, ale nadal jest luz jakieś 1-3mm
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, 20:35 przez Ven0n, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 16 sty 2019, 19:52

ładna sztuka :) powodzenia :)

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 21 sty 2019, 21:25

Przy wymianie odkryłem że mam prawdopodobnie fabryczne wahacze, mają znaczki audi.
Ogólnie obie tuleje miałem ponadrywane a sworzeń podejrzanie lekko pracował, ale luzów wyczuwalnych nie miał.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tuleje ku mojemu zdziwieniu to był lemforder i też lemfordera wstawiłem, sworzeń zamontowałem SIDEM, w lewym wahaczu mam tuleje topran, ale po lewej stronie nic nie puka nic nie stuka.

Po wymianie jedynie zmieniło się to że tor jazdy mi się nie zmienia podczas przyśpieszania i hamowania, jest nieco twardziej, ale niestety jak coś klupało jak 2 kartofle w wiaderku tak dalej klupie. Zostało zainteresować się łożyskiem amora, tulejami na maglownicy, bo w sumie doły po lewej stronie też wywołują dźwięk pukania po prawej stronie.

Awatar użytkownika
Siwy5225
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 03 sty 2013, 16:58
Imię: Damian
Model: Audi A6
Nadwozie: Avant
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: Iława

Post autor: Siwy5225 » 23 sty 2019, 08:43

Ładna 80-tka okok Szanuje i doceniam takie podejście do Samochodu :) Pozdrawiam będę zaglądał tu częściej ! piwoa80

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 01 lut 2019, 23:59

A dziękuję piwoa80 W sumie to więcej przy nim robię niż jeżdżę, ot dla nauki i zabicia czasu.
Kilka tyg temu zmieniałem rozrząd, ale niestety nowa rolka NTN okazała się jeszcze luźniejsza i gorsza od starego SKFa który jedyne luzy jakie miał to na łożysku, także dzisiaj ponowna wymiana samej rolki
Obrazek
Obrazek


Wleciała nowa rolka INA ze starszych i prostszych konstrukcji jak audi 80 b3/passat b3
Przed:



Po:



[ Dodano: 2019-02-01, 23:59 ]
Dzisiaj taki szczegół - wymiana płynu wspomagania, z dnia na dzień czułem coraz bardziej się traci wspomaganie szczególnie jak się zagrzał silnik, szczerze nie wiem co to za płyn był tam wlany, pewnie od nowości - był po prostu bordowo/brązowo czarny. A wyglądało to tak:

Obrazek

Obrazek

A teraz drastyczny widok(Dla ludzi o mocnych nerwach)

Obrazek

Sam zbiornik musiał przejść kilkakrotne szejkowanie dimerem aż szlam na dnie puści.
Układ został wypłukany kilkoma obrotami kierownicy lewo/prawo aż z węża powrotnego zaczął lecieć w miarę czysty płyn.

Po odpaleniu kierownicą da się obracać jednym palcem na postoju, ale uznałem że to jeszcze nie jest do końca to, zajrzałem do zbiorniczka - wygląda na to że płyn trzeba wymienić jeszcze raz, jest ciemno zielony i mętny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 lut 2019, 00:06

Płyn nie jest drogi , więc mozna jeszcze raz przepłukać i wymienić , żeby już pozostał czysty.

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 08 mar 2019, 20:42

I tak zrobiłem, drugiego płynu na wymianę zużyłem 800ml :)
Dzisiaj kolejna nowość, denerwował mnie brak wysokich tonów, nie chciałem szlifować kratek bo i tak niewiele by to dało, więc dołożyłem wysokotonówki.
Wysokotonówki jakie zastosowałem to fabryczne blaupunkt z renault megane:
Obrazek
W pierwszej kolejności wywaliłem kratki obok głośników fabrycznych, wystarczył płaski śrubokręt

Obrazek
Nic nie wierciłem, nic nie ciąłem, kabelki idzie bez problemu przełożyć przez tą gąbkę

Obrazek
Montaż wtyczek, zostały zaizolowane obie i wpięte zgodnie fazowo

Aby wysokotonówki pasowały dosłownie plug&play należy odciąć od dołu takie plastikowe bolce i z jednej strony zatrzask
Tak wygląda efekt prawie finalny

Obrazek
Na zdjęciu minimalnie wystają, włożyłem je pod innym kątem i są na równo z deską, myślę żeby nałożyć im tkaninę dźwiękoprzepuszczalną
W razie czego wszystko bezinwazyjnie idzie przywrócić do stanu fabrycznego ;)



[ Dodano: 2019-02-13, 20:47 ]
Ostatnio wpadła mała modyfikacja powodująca że samochód zaczął wyglądać normalnie i przede wszystkim spójnie

Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 2019-02-20, 11:57 ]
Kilka dni temu padło już w końcu na układ hamulcowy - z lewej strony skrzywiły się obie prowadnice zacisku do tego stopnia że dolna się klinowała w jarzmie, ogólnie obie powodowały blokowanie się zacisku i grzanie tarczy(zewnętrzna strona miała taki biały nalot po przegrzaniu).
Tłoczek też był zardzewiały a jego gumowa osłona była w kawałkach. Chciałbym znać przyczynę skrzywionych prowadnic...


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Po prawej stronie poprzedni właściciel niezłą fuszerę odwalił, bo zacisk był nie dość że skręcony inną śrubą o drobniejszym gwincie, który jak się okazało był spłaszczony od wkręcania na siłę, to cały zacisk był niedokręcony o 1mm, całość się trzymała tylko dlatego że ciężko się odkręcały te śruby.

[ Dodano: 2019-02-21, 02:39 ]
Wymieniłem też tą poduchę po prawej stronie, wleciała taka z Febi, a poprzednia to chyba lemforder był.


Obrazek


Obrazek

Stara poducha jest taka miękka, nowa od Febi jest bardzo twarda, szczególnie ta górna część.
Pukanie jak było tak jest z prawej strony nadal - pewnie tuleja drążka kierowniczego wybita bo przy ruszaniu kierownicą lewo-prawo słychać pukanie, a nie ma luzu na końcówkach, maglownica raczej by mi pukała po lewej stronie. Amortyzator sprawdzony, nie ma luzów pracuje ciężko ale płynnie w obie strony(minimalnie ciężej w dół ale nie wraca sam do góry i nie syczy)

[ Dodano: 2019-02-28, 20:40 ]
Szybka wymiana tulei drążków kier.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wymieniłem prawą bo była wyrąbana jak widać na zdjęciu.
Generalnie wystarczyło przecinakiem i młotkiem powycinać ranty gumy i sama wyleciała, nową posmarowałem czernidłem do opon i wprasowałem imadłem bez problemu.
Obrazek
Popukiwanie/łomotanie/jazgotanie zawieszenia uciszyło się w 90% teraz to już chyba może pukać albo magiel(po rozgrzaniu silnika częściowo cichnie) albo tuleje wózka, ewentualnie nakrętka łożyska amora się poluzowała. Ale mimo to już dużo wyraźniej słychać przez drzwi studzienki niż jakiś łomot.

[ Dodano: 2019-03-08, 20:42 ]
Szybka wymiana płynu wspomagania z zielonego 6162 na Mobil ATF 220 i wspomaganie jest nieco lepsze, ale czasami słabnie częściowo(o 30-40%) jak się za dużo pokręci kierownicą - podwyższanie obrotów kompletnie nic nie zmienia.

Tył dzisiaj dostał też na szybko nowe klocki TRW, mimo że poprzednie harty miały tylko o 2mm mniej okładziny niż TRW.

Obrazek

Już po 7km od założenia siła i skuteczność hamowania przerażająco mocno się poprawiła 8-)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2019, 17:29 przez Ven0n, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl