Audi 80 2.0 Dwumasa w ABT
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Audi 80 2.0 Dwumasa w ABT
Hmm
No więc, audi zakupiłem 11/04/2018, jako zwykły najzwyklejszy wóz od zwykłego właściciela - generalnie w planach było sprawdzenie kilka 80-tek pod rząd w okolicy, ta była pierwsza i na tej się poszukiwania skończyły i to w momencie gdy poprzedni właściciel wjeżdżał na parking, na którym czekałem To była pierwsza 80-tka(Wśród tych co widziałem na drogach), która nie wydawała żadnych dźwięków, przez które mogłoby się skończyć wizytą u egzorcysty, lub co najwyżej u mechanika
W momencie zakupu było przejechane 327000 km i od tego czasu wymieniłem tłumik końcowy, reduktor lpg(I to co trzeba olej, filtry).
Są to aktualne zdjęcia z "lepszej" perspektywy, z drugiej strony drzwi i nadkole wymaga albo wizyty u takiego lakiernika, który zrobi tak żeby nie było różnicy, albo wymiany na takie same oryginalne z innej 80-tki.
Dokładnie średnio co kilka dni przechodzi proces odgruzowania typu czyszczenie, poprawki i zaprawki lakieru, wymiany uszkodzonych/zużytych/średnio działających części.
Niedługo może wrzucę filmik jak pracuje ten silnik
No to tak brzmi, gazu dodawałem płynnie żeby pierwszy tłumik nie brzęczał
YouTube Audi 80 2.0 ABT
@Edit
Zrobione:
-Kpl. układ wydechowy
-Wymieniony reduktor LPG
-Wymiana oleju na Motul 5w40+mann
-Wymiana rozrządu
-Wymiana gum stabilizatora
-Wymiana osłony przegubu
-Wymiana płynu hamulcowego
-Wymieniony płyn wspomagania
-Zregenerowany prawy wahacz
-Wymieniony kpl hamulców Tarcze+Klocki+Tłoczki i poprawienie lakieru na zaciskach
-Wymieniona prawa poduszka amortyzatora
-Wymiana tulei drążka kierowniczego
-Wymiana klocków tył
-Wymiana przegubów
-Wymiana łożysk
-Wygłuszenie drzwi i wnętrza
-Dołożone 4x elektryczne szyby
-Wymiana sprzęgła(Dwumasa z Passata kpl) razem ze skrzynią(BAA od 1.9TDI 1Z)
Do zrobienia:
-Próba obniżenia przodu chociaż o 4cm
-Dołożenie klimatronika(Albo od biedy klimy manual)
-W dalekiej przyszłości swap
-Ogarnięcie zawieszenia tylnego
No więc, audi zakupiłem 11/04/2018, jako zwykły najzwyklejszy wóz od zwykłego właściciela - generalnie w planach było sprawdzenie kilka 80-tek pod rząd w okolicy, ta była pierwsza i na tej się poszukiwania skończyły i to w momencie gdy poprzedni właściciel wjeżdżał na parking, na którym czekałem To była pierwsza 80-tka(Wśród tych co widziałem na drogach), która nie wydawała żadnych dźwięków, przez które mogłoby się skończyć wizytą u egzorcysty, lub co najwyżej u mechanika
W momencie zakupu było przejechane 327000 km i od tego czasu wymieniłem tłumik końcowy, reduktor lpg(I to co trzeba olej, filtry).
Są to aktualne zdjęcia z "lepszej" perspektywy, z drugiej strony drzwi i nadkole wymaga albo wizyty u takiego lakiernika, który zrobi tak żeby nie było różnicy, albo wymiany na takie same oryginalne z innej 80-tki.
Dokładnie średnio co kilka dni przechodzi proces odgruzowania typu czyszczenie, poprawki i zaprawki lakieru, wymiany uszkodzonych/zużytych/średnio działających części.
Niedługo może wrzucę filmik jak pracuje ten silnik
No to tak brzmi, gazu dodawałem płynnie żeby pierwszy tłumik nie brzęczał
YouTube Audi 80 2.0 ABT
@Edit
Zrobione:
-Kpl. układ wydechowy
-Wymieniony reduktor LPG
-Wymiana oleju na Motul 5w40+mann
-Wymiana rozrządu
-Wymiana gum stabilizatora
-Wymiana osłony przegubu
-Wymiana płynu hamulcowego
-Wymieniony płyn wspomagania
-Zregenerowany prawy wahacz
-Wymieniony kpl hamulców Tarcze+Klocki+Tłoczki i poprawienie lakieru na zaciskach
-Wymieniona prawa poduszka amortyzatora
-Wymiana tulei drążka kierowniczego
-Wymiana klocków tył
-Wymiana przegubów
-Wymiana łożysk
-Wygłuszenie drzwi i wnętrza
-Dołożone 4x elektryczne szyby
-Wymiana sprzęgła(Dwumasa z Passata kpl) razem ze skrzynią(BAA od 1.9TDI 1Z)
Do zrobienia:
-Próba obniżenia przodu chociaż o 4cm
-Dołożenie klimatronika(Albo od biedy klimy manual)
-W dalekiej przyszłości swap
-Ogarnięcie zawieszenia tylnego
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2021, 02:14 przez Ven0n, łącznie zmieniany 15 razy.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Tak więc żeby nie było że kupiłem audi i nic więcej się nie dzieje - trzeba czasem pomajstrować, co prawda nic mnie nie zaskoczyło jeszcze do dzisiaj, więc żeby się nie nudzić to taka profilaktyczna wymiana naprawdę staro wyglądającego rozrządu, łącznie ze wszystkimi paskami, które są już prawie szare, a klinowy generuje taką sieczkarnię w te mrozy, że całościowo jak Francuski diesel bez układu wydechowego z obróconymi panewkami
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Sprzęgło w planach LuK(Bo najtaniej a i tak jedno to samo) no i to jest bardziej niż oczywiste że simmeringi, czyszczenie miejsca pracy sprzęgła.
Co do filtra oleju, to ten większy jest do 1.8T(Teraz wiadomo czemu 1.8T może tyle wytrzymać mechanicznie), tak samo drugi olej MOTULa.
Niedługo poszukam info czy też mogę taki filterek przypasować do swojego ABT, myślę też nad chłodniczką, może się da...
Co do filtra oleju, to ten większy jest do 1.8T(Teraz wiadomo czemu 1.8T może tyle wytrzymać mechanicznie), tak samo drugi olej MOTULa.
Niedługo poszukam info czy też mogę taki filterek przypasować do swojego ABT, myślę też nad chłodniczką, może się da...
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Wrzucam zdjęcia z roboty rozrządu.
Te simmeringi młotkiem był problem wybić, myślałem że są na stałe.
Mówili śrubokrętem je podważysz i wyjmiesz, mówili... to tylko kilka minut mówili...
Mimo wymiany prawa strona nadal mi tłucze po wstawieniu ich, a dziury po lewej powodują że słychać jak prawa strona się tłucze - mam nadzieję że to wywalona tuleja wahacza, albo inny jakiś sworzeń.
[ Dodano: 2018-12-30, 15:54 ]
Wymieniona osłona przegubu, poprzednia była w dwóch częściach
Wymiana w prawidłowy sposób.
Te simmeringi młotkiem był problem wybić, myślałem że są na stałe.
Mówili śrubokrętem je podważysz i wyjmiesz, mówili... to tylko kilka minut mówili...
Mimo wymiany prawa strona nadal mi tłucze po wstawieniu ich, a dziury po lewej powodują że słychać jak prawa strona się tłucze - mam nadzieję że to wywalona tuleja wahacza, albo inny jakiś sworzeń.
[ Dodano: 2018-12-30, 15:54 ]
Wymieniona osłona przegubu, poprzednia była w dwóch częściach
Wymiana w prawidłowy sposób.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 01:35 przez Ven0n, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Takie detale wyłapałem na złomowisku na podmiankę, bo u mnie te lusterka są fatalne no i złamane uchwyty pokrywki
Wszystko to 5 zł razem
Jeśli chodzi o szukanie szczęścia na złomowiskach to będę szukał jeszcze jakiejś fajnej plastikowej pokrywy do lekkiego rezania żeby przypasować
@Edit niestety lusterka za bardzo nie pasują, są zwykłe a się okazało że mam grzane.
[ Dodano: 2019-01-16, 15:22 ]
Zdobyłem jeszcze starą prawdopodobnie wylaną częściowo poduszkę firmy AVON, miałem dylemat czy ją wstawiać, no ale na próbę czemu nie
Przy wymianie się okazało że warto było ją zmienić chociażby dlatego
@Edit Ten piękny zamiennik po lewej to TOPRAN
Po wstawieniu ogólnie wrażenie jakby bardziej miękko rusza, mniej trzęsie wnętrzem(no ale coś tam trzęsie jeszcze) taki charakterystyczny stuk przy puszczaniu sprzęgła jest już jakby bardziej miękki i mniej wyczuwalny(To prawdopodobnie luzy na przegubach+naderwane gumy prawego wahacza+luzy na mechaniźmie różnicowym skrzyni biegów)
Także warto było zmienić, masażu siedzeń nie ma, na wyższych obrotach ni czuć w ogóle silnika, ale mogłoby być lepiej. Basowy pomruk na 1100obr/min nadal pozostał i prawdopodobnie to wina akustyki wnętrza i tłumika, lub braku elastycznej złączki.
Przy okazji jeszcze wyciągnąłem ten odbój przedni, wyczyściłem, obróciłem o 90st grzybek(Firmy BOGE) bo był troszkę już ubity, ale nadal jest luz jakieś 1-3mm
Wszystko to 5 zł razem
Jeśli chodzi o szukanie szczęścia na złomowiskach to będę szukał jeszcze jakiejś fajnej plastikowej pokrywy do lekkiego rezania żeby przypasować
@Edit niestety lusterka za bardzo nie pasują, są zwykłe a się okazało że mam grzane.
[ Dodano: 2019-01-16, 15:22 ]
Zdobyłem jeszcze starą prawdopodobnie wylaną częściowo poduszkę firmy AVON, miałem dylemat czy ją wstawiać, no ale na próbę czemu nie
Przy wymianie się okazało że warto było ją zmienić chociażby dlatego
@Edit Ten piękny zamiennik po lewej to TOPRAN
Po wstawieniu ogólnie wrażenie jakby bardziej miękko rusza, mniej trzęsie wnętrzem(no ale coś tam trzęsie jeszcze) taki charakterystyczny stuk przy puszczaniu sprzęgła jest już jakby bardziej miękki i mniej wyczuwalny(To prawdopodobnie luzy na przegubach+naderwane gumy prawego wahacza+luzy na mechaniźmie różnicowym skrzyni biegów)
Także warto było zmienić, masażu siedzeń nie ma, na wyższych obrotach ni czuć w ogóle silnika, ale mogłoby być lepiej. Basowy pomruk na 1100obr/min nadal pozostał i prawdopodobnie to wina akustyki wnętrza i tłumika, lub braku elastycznej złączki.
Przy okazji jeszcze wyciągnąłem ten odbój przedni, wyczyściłem, obróciłem o 90st grzybek(Firmy BOGE) bo był troszkę już ubity, ale nadal jest luz jakieś 1-3mm
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, 20:35 przez Ven0n, łącznie zmieniany 2 razy.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Przy wymianie odkryłem że mam prawdopodobnie fabryczne wahacze, mają znaczki audi.
Ogólnie obie tuleje miałem ponadrywane a sworzeń podejrzanie lekko pracował, ale luzów wyczuwalnych nie miał.
Tuleje ku mojemu zdziwieniu to był lemforder i też lemfordera wstawiłem, sworzeń zamontowałem SIDEM, w lewym wahaczu mam tuleje topran, ale po lewej stronie nic nie puka nic nie stuka.
Po wymianie jedynie zmieniło się to że tor jazdy mi się nie zmienia podczas przyśpieszania i hamowania, jest nieco twardziej, ale niestety jak coś klupało jak 2 kartofle w wiaderku tak dalej klupie. Zostało zainteresować się łożyskiem amora, tulejami na maglownicy, bo w sumie doły po lewej stronie też wywołują dźwięk pukania po prawej stronie.
Ogólnie obie tuleje miałem ponadrywane a sworzeń podejrzanie lekko pracował, ale luzów wyczuwalnych nie miał.
Tuleje ku mojemu zdziwieniu to był lemforder i też lemfordera wstawiłem, sworzeń zamontowałem SIDEM, w lewym wahaczu mam tuleje topran, ale po lewej stronie nic nie puka nic nie stuka.
Po wymianie jedynie zmieniło się to że tor jazdy mi się nie zmienia podczas przyśpieszania i hamowania, jest nieco twardziej, ale niestety jak coś klupało jak 2 kartofle w wiaderku tak dalej klupie. Zostało zainteresować się łożyskiem amora, tulejami na maglownicy, bo w sumie doły po lewej stronie też wywołują dźwięk pukania po prawej stronie.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
A dziękuję W sumie to więcej przy nim robię niż jeżdżę, ot dla nauki i zabicia czasu.
Kilka tyg temu zmieniałem rozrząd, ale niestety nowa rolka NTN okazała się jeszcze luźniejsza i gorsza od starego SKFa który jedyne luzy jakie miał to na łożysku, także dzisiaj ponowna wymiana samej rolki
Wleciała nowa rolka INA ze starszych i prostszych konstrukcji jak audi 80 b3/passat b3
Przed:
Po:
[ Dodano: 2019-02-01, 23:59 ]
Dzisiaj taki szczegół - wymiana płynu wspomagania, z dnia na dzień czułem coraz bardziej się traci wspomaganie szczególnie jak się zagrzał silnik, szczerze nie wiem co to za płyn był tam wlany, pewnie od nowości - był po prostu bordowo/brązowo czarny. A wyglądało to tak:
A teraz drastyczny widok(Dla ludzi o mocnych nerwach)
Sam zbiornik musiał przejść kilkakrotne szejkowanie dimerem aż szlam na dnie puści.
Układ został wypłukany kilkoma obrotami kierownicy lewo/prawo aż z węża powrotnego zaczął lecieć w miarę czysty płyn.
Po odpaleniu kierownicą da się obracać jednym palcem na postoju, ale uznałem że to jeszcze nie jest do końca to, zajrzałem do zbiorniczka - wygląda na to że płyn trzeba wymienić jeszcze raz, jest ciemno zielony i mętny.
Kilka tyg temu zmieniałem rozrząd, ale niestety nowa rolka NTN okazała się jeszcze luźniejsza i gorsza od starego SKFa który jedyne luzy jakie miał to na łożysku, także dzisiaj ponowna wymiana samej rolki
Wleciała nowa rolka INA ze starszych i prostszych konstrukcji jak audi 80 b3/passat b3
Przed:
Po:
[ Dodano: 2019-02-01, 23:59 ]
Dzisiaj taki szczegół - wymiana płynu wspomagania, z dnia na dzień czułem coraz bardziej się traci wspomaganie szczególnie jak się zagrzał silnik, szczerze nie wiem co to za płyn był tam wlany, pewnie od nowości - był po prostu bordowo/brązowo czarny. A wyglądało to tak:
A teraz drastyczny widok(Dla ludzi o mocnych nerwach)
Sam zbiornik musiał przejść kilkakrotne szejkowanie dimerem aż szlam na dnie puści.
Układ został wypłukany kilkoma obrotami kierownicy lewo/prawo aż z węża powrotnego zaczął lecieć w miarę czysty płyn.
Po odpaleniu kierownicą da się obracać jednym palcem na postoju, ale uznałem że to jeszcze nie jest do końca to, zajrzałem do zbiorniczka - wygląda na to że płyn trzeba wymienić jeszcze raz, jest ciemno zielony i mętny.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
I tak zrobiłem, drugiego płynu na wymianę zużyłem 800ml
Dzisiaj kolejna nowość, denerwował mnie brak wysokich tonów, nie chciałem szlifować kratek bo i tak niewiele by to dało, więc dołożyłem wysokotonówki.
Wysokotonówki jakie zastosowałem to fabryczne blaupunkt z renault megane:
W pierwszej kolejności wywaliłem kratki obok głośników fabrycznych, wystarczył płaski śrubokręt
Nic nie wierciłem, nic nie ciąłem, kabelki idzie bez problemu przełożyć przez tą gąbkę
Montaż wtyczek, zostały zaizolowane obie i wpięte zgodnie fazowo
Aby wysokotonówki pasowały dosłownie plug&play należy odciąć od dołu takie plastikowe bolce i z jednej strony zatrzask
Tak wygląda efekt prawie finalny
Na zdjęciu minimalnie wystają, włożyłem je pod innym kątem i są na równo z deską, myślę żeby nałożyć im tkaninę dźwiękoprzepuszczalną
W razie czego wszystko bezinwazyjnie idzie przywrócić do stanu fabrycznego
[ Dodano: 2019-02-13, 20:47 ]
Ostatnio wpadła mała modyfikacja powodująca że samochód zaczął wyglądać normalnie i przede wszystkim spójnie
[ Dodano: 2019-02-20, 11:57 ]
Kilka dni temu padło już w końcu na układ hamulcowy - z lewej strony skrzywiły się obie prowadnice zacisku do tego stopnia że dolna się klinowała w jarzmie, ogólnie obie powodowały blokowanie się zacisku i grzanie tarczy(zewnętrzna strona miała taki biały nalot po przegrzaniu).
Tłoczek też był zardzewiały a jego gumowa osłona była w kawałkach. Chciałbym znać przyczynę skrzywionych prowadnic...
Po prawej stronie poprzedni właściciel niezłą fuszerę odwalił, bo zacisk był nie dość że skręcony inną śrubą o drobniejszym gwincie, który jak się okazało był spłaszczony od wkręcania na siłę, to cały zacisk był niedokręcony o 1mm, całość się trzymała tylko dlatego że ciężko się odkręcały te śruby.
[ Dodano: 2019-02-21, 02:39 ]
Wymieniłem też tą poduchę po prawej stronie, wleciała taka z Febi, a poprzednia to chyba lemforder był.
Stara poducha jest taka miękka, nowa od Febi jest bardzo twarda, szczególnie ta górna część.
Pukanie jak było tak jest z prawej strony nadal - pewnie tuleja drążka kierowniczego wybita bo przy ruszaniu kierownicą lewo-prawo słychać pukanie, a nie ma luzu na końcówkach, maglownica raczej by mi pukała po lewej stronie. Amortyzator sprawdzony, nie ma luzów pracuje ciężko ale płynnie w obie strony(minimalnie ciężej w dół ale nie wraca sam do góry i nie syczy)
[ Dodano: 2019-02-28, 20:40 ]
Szybka wymiana tulei drążków kier.
Wymieniłem prawą bo była wyrąbana jak widać na zdjęciu.
Generalnie wystarczyło przecinakiem i młotkiem powycinać ranty gumy i sama wyleciała, nową posmarowałem czernidłem do opon i wprasowałem imadłem bez problemu.
Popukiwanie/łomotanie/jazgotanie zawieszenia uciszyło się w 90% teraz to już chyba może pukać albo magiel(po rozgrzaniu silnika częściowo cichnie) albo tuleje wózka, ewentualnie nakrętka łożyska amora się poluzowała. Ale mimo to już dużo wyraźniej słychać przez drzwi studzienki niż jakiś łomot.
[ Dodano: 2019-03-08, 20:42 ]
Szybka wymiana płynu wspomagania z zielonego 6162 na Mobil ATF 220 i wspomaganie jest nieco lepsze, ale czasami słabnie częściowo(o 30-40%) jak się za dużo pokręci kierownicą - podwyższanie obrotów kompletnie nic nie zmienia.
Tył dzisiaj dostał też na szybko nowe klocki TRW, mimo że poprzednie harty miały tylko o 2mm mniej okładziny niż TRW.
Już po 7km od założenia siła i skuteczność hamowania przerażająco mocno się poprawiła 8-)
Dzisiaj kolejna nowość, denerwował mnie brak wysokich tonów, nie chciałem szlifować kratek bo i tak niewiele by to dało, więc dołożyłem wysokotonówki.
Wysokotonówki jakie zastosowałem to fabryczne blaupunkt z renault megane:
W pierwszej kolejności wywaliłem kratki obok głośników fabrycznych, wystarczył płaski śrubokręt
Nic nie wierciłem, nic nie ciąłem, kabelki idzie bez problemu przełożyć przez tą gąbkę
Montaż wtyczek, zostały zaizolowane obie i wpięte zgodnie fazowo
Aby wysokotonówki pasowały dosłownie plug&play należy odciąć od dołu takie plastikowe bolce i z jednej strony zatrzask
Tak wygląda efekt prawie finalny
Na zdjęciu minimalnie wystają, włożyłem je pod innym kątem i są na równo z deską, myślę żeby nałożyć im tkaninę dźwiękoprzepuszczalną
W razie czego wszystko bezinwazyjnie idzie przywrócić do stanu fabrycznego
[ Dodano: 2019-02-13, 20:47 ]
Ostatnio wpadła mała modyfikacja powodująca że samochód zaczął wyglądać normalnie i przede wszystkim spójnie
[ Dodano: 2019-02-20, 11:57 ]
Kilka dni temu padło już w końcu na układ hamulcowy - z lewej strony skrzywiły się obie prowadnice zacisku do tego stopnia że dolna się klinowała w jarzmie, ogólnie obie powodowały blokowanie się zacisku i grzanie tarczy(zewnętrzna strona miała taki biały nalot po przegrzaniu).
Tłoczek też był zardzewiały a jego gumowa osłona była w kawałkach. Chciałbym znać przyczynę skrzywionych prowadnic...
Po prawej stronie poprzedni właściciel niezłą fuszerę odwalił, bo zacisk był nie dość że skręcony inną śrubą o drobniejszym gwincie, który jak się okazało był spłaszczony od wkręcania na siłę, to cały zacisk był niedokręcony o 1mm, całość się trzymała tylko dlatego że ciężko się odkręcały te śruby.
[ Dodano: 2019-02-21, 02:39 ]
Wymieniłem też tą poduchę po prawej stronie, wleciała taka z Febi, a poprzednia to chyba lemforder był.
Stara poducha jest taka miękka, nowa od Febi jest bardzo twarda, szczególnie ta górna część.
Pukanie jak było tak jest z prawej strony nadal - pewnie tuleja drążka kierowniczego wybita bo przy ruszaniu kierownicą lewo-prawo słychać pukanie, a nie ma luzu na końcówkach, maglownica raczej by mi pukała po lewej stronie. Amortyzator sprawdzony, nie ma luzów pracuje ciężko ale płynnie w obie strony(minimalnie ciężej w dół ale nie wraca sam do góry i nie syczy)
[ Dodano: 2019-02-28, 20:40 ]
Szybka wymiana tulei drążków kier.
Wymieniłem prawą bo była wyrąbana jak widać na zdjęciu.
Generalnie wystarczyło przecinakiem i młotkiem powycinać ranty gumy i sama wyleciała, nową posmarowałem czernidłem do opon i wprasowałem imadłem bez problemu.
Popukiwanie/łomotanie/jazgotanie zawieszenia uciszyło się w 90% teraz to już chyba może pukać albo magiel(po rozgrzaniu silnika częściowo cichnie) albo tuleje wózka, ewentualnie nakrętka łożyska amora się poluzowała. Ale mimo to już dużo wyraźniej słychać przez drzwi studzienki niż jakiś łomot.
[ Dodano: 2019-03-08, 20:42 ]
Szybka wymiana płynu wspomagania z zielonego 6162 na Mobil ATF 220 i wspomaganie jest nieco lepsze, ale czasami słabnie częściowo(o 30-40%) jak się za dużo pokręci kierownicą - podwyższanie obrotów kompletnie nic nie zmienia.
Tył dzisiaj dostał też na szybko nowe klocki TRW, mimo że poprzednie harty miały tylko o 2mm mniej okładziny niż TRW.
Już po 7km od założenia siła i skuteczność hamowania przerażająco mocno się poprawiła 8-)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2019, 17:29 przez Ven0n, łącznie zmieniany 1 raz.