80 B4 swap 2.3E + nowy Avant 2.3E a będzie jeszcze QUATTRO!
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Czasami trochę opadają mi chęci przy grzebaniu, szczególnie patrząc na zakres całych prac
Zakupiłem wreszcie i Blosa. Jak się okazało świeżo po regeneracji
Zawsze w pracy używam do tego pneumatycznej wiertarki ale chciałem zobaczyć jak to jest zrobić to ręcznie - i wcale nie idzie źle
Kolektor potraktowałem pisakiem do nagrobków (sic!)
A tu jeszcze udało się wyrwać ory kluczyk
No i specjalnie dla kolegów mała przymiarka. Ewidentnie muszę przespawać przód tej przejściówki bo jest za wysoko, fotel jest pod zbyt dużym kątem. Myślę, że jeśli uda się to zrobić o 3 do 5 centymetrów będzie bajka
Zakupiłem wreszcie i Blosa. Jak się okazało świeżo po regeneracji
Zawsze w pracy używam do tego pneumatycznej wiertarki ale chciałem zobaczyć jak to jest zrobić to ręcznie - i wcale nie idzie źle
Kolektor potraktowałem pisakiem do nagrobków (sic!)
A tu jeszcze udało się wyrwać ory kluczyk
No i specjalnie dla kolegów mała przymiarka. Ewidentnie muszę przespawać przód tej przejściówki bo jest za wysoko, fotel jest pod zbyt dużym kątem. Myślę, że jeśli uda się to zrobić o 3 do 5 centymetrów będzie bajka
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Polecam, bardzo wygodne i mają bardzo duży zakres regulacji.
Sprawdziłem dzisiaj klimatronik. Wszystko działa poza najistotniejszym elementem, tj. silniczkiem ciepło-zimno. Ani drgnie. Inny w jego miejscu chodzi. Da się to jakoś zreanimować?
[ Dodano: 2018-10-28, 12:06 ]
Dałem głowicę do szlifierza, gadka-szmatka i powiedziałem, że zmieniałem prowadnice. A Pan zapytał czym gniazda frezowałem - maszyną czy ręcznie. Odpowiedziałem, że w ogóle nie robiłem tego, bo po co? Szlifierz wsadził głowicę na maszynę i mówi: coś Ci pokażę. Jak nożem zaczął gniazdo obrabiać to okazało się, że jest jajowate i trzeba to poprawić To przy okazji też przeszlifował przylgnie zaworów, obciął po pół milimetra z trzonków i z głowicy zebrał 1.1 milimetra - 250zł Przed tym zabiegiem przylgnia zaworowa miała na niektórych cylindrach po 2-3mm! Teraz około 1mm. Człowiek uczy się całe życie
W szale euforii po dokładnym myciu popełniłem faux pas - założyłem uszczelniacze na wszystkie zawory i ... spostrzegłem, że talerzyki pod sprężyny leżą w pudełku No cóż, pozostało odebrać nowe uszczelniacze i na spokojnie składać
Fotele przednie przykręcone już na stałe Zostało podpiąć kontrolkę pasa, grzanie i elektrykę lędźwi.
Dorwałem drugi komplet podświetlanych cykorłapek (tylny), teraz wszystkie 4 będą takie same.
Najgorszą sprawą jest pora roku i to zimno, mam dość mały garażyk blaszany i biję się z myślami, czy tego w cholerę nie zostawić do wiosny, ale to znowuż 4-5 miesięcy
[ Dodano: 2018-11-16, 20:09 ]
Kupiłem w środę Avanta z Olsztyna.
Coś więcej o nim:
-wgniecenie w prawym błotniku i rysa w kierunku tyłu
-zamalowana rdza na klapie i lewym błotniku
-silnik 2.3E z gazem
-dwie poduszki powietrzne
-komputer pokładowy
-jasna tapicerka w paski z kubełkowymi fotelami
-boczki po ostatnim lifcie
-dwie szyby, szyber i lusterka w prądzie
-dodatkowe oświetlenie
-rękaw na narty
Do ogarnięcia przegląd, prawy sworzeń, poduszka skrzyni i tradycyjnie już dla wszystkich moich 80tek tulejki na wahaczach. Na razie nie chodzi na gazie i nie wiem czy w ogóle go nie wywalić jutro założę alufelgi od Cabrioleta do niej, ciekawe jak to będzie stało
Sprawdziłem dzisiaj klimatronik. Wszystko działa poza najistotniejszym elementem, tj. silniczkiem ciepło-zimno. Ani drgnie. Inny w jego miejscu chodzi. Da się to jakoś zreanimować?
[ Dodano: 2018-10-28, 12:06 ]
Dałem głowicę do szlifierza, gadka-szmatka i powiedziałem, że zmieniałem prowadnice. A Pan zapytał czym gniazda frezowałem - maszyną czy ręcznie. Odpowiedziałem, że w ogóle nie robiłem tego, bo po co? Szlifierz wsadził głowicę na maszynę i mówi: coś Ci pokażę. Jak nożem zaczął gniazdo obrabiać to okazało się, że jest jajowate i trzeba to poprawić To przy okazji też przeszlifował przylgnie zaworów, obciął po pół milimetra z trzonków i z głowicy zebrał 1.1 milimetra - 250zł Przed tym zabiegiem przylgnia zaworowa miała na niektórych cylindrach po 2-3mm! Teraz około 1mm. Człowiek uczy się całe życie
W szale euforii po dokładnym myciu popełniłem faux pas - założyłem uszczelniacze na wszystkie zawory i ... spostrzegłem, że talerzyki pod sprężyny leżą w pudełku No cóż, pozostało odebrać nowe uszczelniacze i na spokojnie składać
Fotele przednie przykręcone już na stałe Zostało podpiąć kontrolkę pasa, grzanie i elektrykę lędźwi.
Dorwałem drugi komplet podświetlanych cykorłapek (tylny), teraz wszystkie 4 będą takie same.
Najgorszą sprawą jest pora roku i to zimno, mam dość mały garażyk blaszany i biję się z myślami, czy tego w cholerę nie zostawić do wiosny, ale to znowuż 4-5 miesięcy
[ Dodano: 2018-11-16, 20:09 ]
Kupiłem w środę Avanta z Olsztyna.
Coś więcej o nim:
-wgniecenie w prawym błotniku i rysa w kierunku tyłu
-zamalowana rdza na klapie i lewym błotniku
-silnik 2.3E z gazem
-dwie poduszki powietrzne
-komputer pokładowy
-jasna tapicerka w paski z kubełkowymi fotelami
-boczki po ostatnim lifcie
-dwie szyby, szyber i lusterka w prądzie
-dodatkowe oświetlenie
-rękaw na narty
Do ogarnięcia przegląd, prawy sworzeń, poduszka skrzyni i tradycyjnie już dla wszystkich moich 80tek tulejki na wahaczach. Na razie nie chodzi na gazie i nie wiem czy w ogóle go nie wywalić jutro założę alufelgi od Cabrioleta do niej, ciekawe jak to będzie stało
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
No i super. Fajny Avant, praktyczny i w bardzo typowym kolorze jak na 80tkę. Szczególnie, że 2.3 to moje małe niespełnione marzenie, a swego czasu byłem o krok od kupna... Za to ABK przyjemniejszy dla portfela w utrzymaniu. A nie myślałeś, żeby BLOSa wstawić (chyba że tam jest)? Mało to raczej nie pali. Albo wrzucić III generację, tylko gdzie znajdziesz niedrogo dobre graty do instalacji.
Jeździj i dbaj, coraz mniej jest dobrze utrzymanych Avantów.
Jeździj i dbaj, coraz mniej jest dobrze utrzymanych Avantów.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Kurcze myślałem. Ładnie chodzi na benzynie, choć czuć lekko niespalone paliwo (sonda/zapłon? trzeba popatrzeć) , przy ekonomicznej jeździe pali 11.5 a przy normalnej (przepałowanie czasem do 6000) 12.2 litra/100. Tylko że jak gaz, to tylko i wyłącznie gaz. Nie mam serca zabijać Kjeta jak jeszcze ładnie działa
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
https://www.autogaz-market.pl/home/280-pd-45.htmlAleksander_PL pisze:Nie mam serca zabijać Kjeta jak jeszcze ładnie działa
I po sprawie, ponoć ładnie to ludkom działało. Chociaż skoro masz takie spalanie na benzynie to nieźle.
Tutaj może da się zamówić:
http://www.drypa.pl/produkt292_EMULATOR ... mplet.html
Ostatnio zmieniony 16 lis 2018, 22:12 przez h/k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
I raczej tak zrobię, niech służy póki nie nadszarpnie mojej kieszeni Kursuję regularnie w kierunku Kaliningradu, sprawdzę jeszcze jak to się kalkulujeKrzysiek 84 pisze:Póki działą daj mu popracować
Przy instalacji gazowej zauważyłem coś podobnego, może jakaś mądra głowa to dołożyła, aż sprawdzęh/k pisze:I po sprawie, ponoć ładnie to ludkom działało.
Uważasz, że takie spalanie jest akceptowalne? Hmmm, ja liczyłem na litr-dwa mniejh/k pisze:Chociaż skoro masz takie spalanie na benzynie to nieźle.
To moje trzecie NG (z ogólem 5ciu 80/90) i jest najcichsze ze wszystkich. Wręcz nienaturalnie ciche, mogłoby nieco bardziej słychać ten silnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Myślę, że tak. Z tego, co piszą tu i ówdzie to minimalnie mniej od tego NG pali ABK, a przecież jest to mniejszy silnik. Z doświadczenia to ciężko mi powiedzieć nawet o ABK, bo co rusz mam coś z mieszanką i nie chce trzymać fabryki, na razie będę się posiłkował obserwacją średniego spalania i okresowym sprawdzaniem świec.. Niby CO w normie, a lambda duża. Pewnie winne pęknięcie na kolektorze.Aleksander_PL pisze:Uważasz, że takie spalanie jest akceptowalne?
80tka z cicho mruczącym motorem musi zapewniać już w ogóle fajne wrażenia. Jak zawieszenie masz sprawne i nie utwardzone to w ogóle musi być bajeczka.Aleksander_PL pisze:Wręcz nienaturalnie ciche, mogłoby nieco bardziej słychać ten silnik
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
h/k, mój ABK palił 9.69 litra gazu/100km, benzyny myślę, żę paliłby nieco mniej (przepaść w stosunku do tego Avanta).
Przegląd z trudnościami, ale już jest. Na gazie też chodzipo chińsku czyli jako-tako, ale lubi sobie strzelić (bardzo się boję o Kjeta). Mierzyłem dalej spalanie i przy jeździe 80-170km/h, przegazówki, 7km do pracy, trasy 16-90km, częste hamowanie silnikiem i komputer mówi o 11.6 litra/100km. Postaram się w najbliższej przyszłości sprawdzić ustawienie przepływomierza i prądu na nastawniku. Postaram się też założyć blosa, ale tak by Kjet nadal działał (nie chcę go dobijać).
Po pracy założyłem alufelgi od Cabrioleta (kupiłem od znajomego), a stalówki oddam koledze, który kupił sobie 80tkę (także B4 '94, także z Olsztyna i także w gazie ).
Miałem w głowie kilka urojonych pomysłów, by "pożyczyć" ciekawsze graty z tego czarnego sedana, ale to by się źle skończyło
Przegląd z trudnościami, ale już jest. Na gazie też chodzipo chińsku czyli jako-tako, ale lubi sobie strzelić (bardzo się boję o Kjeta). Mierzyłem dalej spalanie i przy jeździe 80-170km/h, przegazówki, 7km do pracy, trasy 16-90km, częste hamowanie silnikiem i komputer mówi o 11.6 litra/100km. Postaram się w najbliższej przyszłości sprawdzić ustawienie przepływomierza i prądu na nastawniku. Postaram się też założyć blosa, ale tak by Kjet nadal działał (nie chcę go dobijać).
Po pracy założyłem alufelgi od Cabrioleta (kupiłem od znajomego), a stalówki oddam koledze, który kupił sobie 80tkę (także B4 '94, także z Olsztyna i także w gazie ).
Miałem w głowie kilka urojonych pomysłów, by "pożyczyć" ciekawsze graty z tego czarnego sedana, ale to by się źle skończyło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
No i fajnie, że go ogarniasz - wydaje się w dość dobrym stanie, a wyposażenie ma całkiem niezłe. Co prawda klimy brak, za to chociaż jest szyberdach, który jak dla mnie jest jednym z lepszych bajerów w aucie i chociaż jest jakąś namiastką A/C.
W mieszanym tyle pali? Badałeś skład? Świece doglądasz? Żeby to nie było trochę za ubogo... U mnie nie było szans na mniej niż 12,5-13, ale z kolei trochę się stało w zatorach. Krótkie dojazdy miejskie to z reguły w okolicach 13. Za to w trasie super, bo tylko max. 8 litrów z V ok. 110 km/h. Teraz po regulacji przepływomierza jestem bardzo ciekawy, czy wyjdzie jakakolwiek różnica.Aleksander_PL pisze:h/k, mój ABK palił 9.69 litra gazu/100km
Dbaj o WN i dobrą regulację gazu, pamięta jak jeszcze rok temu miałem w ABK zmęczone LPG I gen. to po wyregulowaniu u dobrego gazownika na analizatorze była piorunująca różnica na plus, szczególnie przełączanie na gaz było o niebo płynniejsze i nie musiałem już szukać prostej, żeby mi przełączył bez zgaśnięcia - szkoda że przez miesiąc, bo potem padł mi kompletnie reduktor.Aleksander_PL pisze:Na gazie też chodzipo chińsku czyli jako-tako, ale lubi sobie strzelić (bardzo się boję o Kjeta)
Jakoś mi się zdaje, że to będzie w tym silniku norma.Aleksander_PL pisze:Mierzyłem dalej spalanie i przy jeździe 80-170km/h, przegazówki, 7km do pracy, trasy 16-90km, częste hamowanie silnikiem i komputer mówi o 11.6 litra/100km
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Tak, w mieszanym tyle wychodziło. Prowadzę konto na motostat.pl gdzie można to sprawdzićktor.h/k pisze:W mieszanym tyle pali?
Mimo wszystko, nawet żeby pięknie chodziło na tym mieszalniku jest lipa z mocą. Myślę, że jakby się postarać to i może ABK by ją objechało Blos to konieczność!
Jeszcze filmik z pod maski
[ Dodano: 2018-12-04, 20:46 ]
Avant zatarty przy 180km/h zaświeciła się lampa alladyna
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko