[B4 2.3 NG] falują obroty brak reakcji
[B4 2.3 NG] falują obroty brak reakcji
Witam dziś umyłem silnik myjką parową (po umyciu silnik nie uruchamiany) i po kilkugodzinnym postoju zaczął się problem z silnikiem falują obroty i nie ma reakcji na pedał przyspieszenia. Po odpięciu 3 pinowej wtyczki od wyłącznika krańcowego przepustnicy wszystko działa jak należy bez zarzutu natomiast gdy podłączę z powrotem problem znów się pojawia. Zaszła konieczność umycia silnika w poszukiwaniu wycieku wiem że nie powinno się tego robić ale w tym momencie muszę to jakoś naprawić posiadam odpowiednie narzędzia proszę o naprowadzenie na właściwy tok myślenia na czym powinienem się skupić co po kolei sprawdzać i eliminować potencjalne przyczyny. Pozdrawiam PS: pojazd muszę naprawić do piątku gdyż wracam nim do Polski na święta obecnie jestem w Holandii.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2018, 23:33 przez KM95, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4673
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Możliwe że czujnik zamkniętej przepustnicy cały wysyła informacje że masz puszczony pedał gazu i wtedy odcina paliwo, gdy masz obroty powyżej 1200, bo myśli że hamujesz silnikiem i robi to w celu oszczędzania paliwa. Jak obroty spadną poniżej 1200 to wznawia paliwo obroty idą w górę odcina paliwo i tak w kółko. Możesz jeździć z odpiętą tą kostką.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Jest tak jak piszesz w okolicy 1200 obrotów tak się dzieje czyli potencjalnym winowajcą jest dolny czujnik zaraz sprawdzę multimetrem czy on jakoś wgl reaguje Dzięki za szybką odpowiedź
[ Dodano: 2018-12-18, 20:39 ]
Patrząc od góry pomiędzy pinem 1 a 2 po podłączeniu multimetru włącznik jest zwarty natomiast po otworzeniu przepustnicy czasem jest rozwarty a czasem nie więc winowajca znaleziony. Spróbuję go wyciągnąć mam nadzieję że nie będę musiał wyrywać przepustnicy aby się do niego dobrać w razie gdyby nie udało mi się go z reanimować spróbuję dopytać w ASO lub sklepie z zamiennikami Jeszcze raz dzięki za pomoc po naprawie napiszę czy problem został trafnie rozwiązany
[ Dodano: 2018-12-18, 20:39 ]
Patrząc od góry pomiędzy pinem 1 a 2 po podłączeniu multimetru włącznik jest zwarty natomiast po otworzeniu przepustnicy czasem jest rozwarty a czasem nie więc winowajca znaleziony. Spróbuję go wyciągnąć mam nadzieję że nie będę musiał wyrywać przepustnicy aby się do niego dobrać w razie gdyby nie udało mi się go z reanimować spróbuję dopytać w ASO lub sklepie z zamiennikami Jeszcze raz dzięki za pomoc po naprawie napiszę czy problem został trafnie rozwiązany
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga