[B4 2.3 NG] falują obroty brak reakcji
[B4 2.3 NG] falują obroty brak reakcji
Witam dziś umyłem silnik myjką parową (po umyciu silnik nie uruchamiany) i po kilkugodzinnym postoju zaczął się problem z silnikiem falują obroty i nie ma reakcji na pedał przyspieszenia. Po odpięciu 3 pinowej wtyczki od wyłącznika krańcowego przepustnicy wszystko działa jak należy bez zarzutu natomiast gdy podłączę z powrotem problem znów się pojawia. Zaszła konieczność umycia silnika w poszukiwaniu wycieku wiem że nie powinno się tego robić ale w tym momencie muszę to jakoś naprawić posiadam odpowiednie narzędzia proszę o naprowadzenie na właściwy tok myślenia na czym powinienem się skupić co po kolei sprawdzać i eliminować potencjalne przyczyny. Pozdrawiam PS: pojazd muszę naprawić do piątku gdyż wracam nim do Polski na święta obecnie jestem w Holandii.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2018, 23:33 przez KM95, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Możliwe że czujnik zamkniętej przepustnicy cały wysyła informacje że masz puszczony pedał gazu i wtedy odcina paliwo, gdy masz obroty powyżej 1200, bo myśli że hamujesz silnikiem i robi to w celu oszczędzania paliwa. Jak obroty spadną poniżej 1200 to wznawia paliwo obroty idą w górę odcina paliwo i tak w kółko. Możesz jeździć z odpiętą tą kostką.
Jest tak jak piszesz w okolicy 1200 obrotów tak się dzieje czyli potencjalnym winowajcą jest dolny czujnik zaraz sprawdzę multimetrem czy on jakoś wgl reaguje Dzięki za szybką odpowiedź
[ Dodano: 2018-12-18, 20:39 ]
Patrząc od góry pomiędzy pinem 1 a 2 po podłączeniu multimetru włącznik jest zwarty natomiast po otworzeniu przepustnicy czasem jest rozwarty a czasem nie więc winowajca znaleziony. Spróbuję go wyciągnąć mam nadzieję że nie będę musiał wyrywać przepustnicy aby się do niego dobrać w razie gdyby nie udało mi się go z reanimować spróbuję dopytać w ASO lub sklepie z zamiennikami Jeszcze raz dzięki za pomoc po naprawie napiszę czy problem został trafnie rozwiązany
[ Dodano: 2018-12-18, 20:39 ]
Patrząc od góry pomiędzy pinem 1 a 2 po podłączeniu multimetru włącznik jest zwarty natomiast po otworzeniu przepustnicy czasem jest rozwarty a czasem nie więc winowajca znaleziony. Spróbuję go wyciągnąć mam nadzieję że nie będę musiał wyrywać przepustnicy aby się do niego dobrać w razie gdyby nie udało mi się go z reanimować spróbuję dopytać w ASO lub sklepie z zamiennikami Jeszcze raz dzięki za pomoc po naprawie napiszę czy problem został trafnie rozwiązany