Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] falują obroty brak reakcji

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
KM95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2018, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.3 NG] falują obroty brak reakcji

Post autor: KM95 » 18 gru 2018, 19:36

Witam dziś umyłem silnik myjką parową (po umyciu silnik nie uruchamiany) i po kilkugodzinnym postoju zaczął się problem z silnikiem falują obroty i nie ma reakcji na pedał przyspieszenia. Po odpięciu 3 pinowej wtyczki od wyłącznika krańcowego przepustnicy wszystko działa jak należy bez zarzutu natomiast gdy podłączę z powrotem problem znów się pojawia. Zaszła konieczność umycia silnika w poszukiwaniu wycieku wiem że nie powinno się tego robić ale w tym momencie muszę to jakoś naprawić posiadam odpowiednie narzędzia proszę o naprowadzenie na właściwy tok myślenia na czym powinienem się skupić co po kolei sprawdzać i eliminować potencjalne przyczyny. Pozdrawiam PS: pojazd muszę naprawić do piątku gdyż wracam nim do Polski na święta obecnie jestem w Holandii. :)
Ostatnio zmieniony 18 gru 2018, 23:33 przez KM95, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 gru 2018, 19:43

Możliwe że czujnik zamkniętej przepustnicy cały wysyła informacje że masz puszczony pedał gazu i wtedy odcina paliwo, gdy masz obroty powyżej 1200, bo myśli że hamujesz silnikiem i robi to w celu oszczędzania paliwa. Jak obroty spadną poniżej 1200 to wznawia paliwo obroty idą w górę odcina paliwo i tak w kółko. Możesz jeździć z odpiętą tą kostką.

KM95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2018, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KM95 » 18 gru 2018, 20:39

Jest tak jak piszesz w okolicy 1200 obrotów tak się dzieje czyli potencjalnym winowajcą jest dolny czujnik zaraz sprawdzę multimetrem czy on jakoś wgl reaguje ;) Dzięki za szybką odpowiedź okok

[ Dodano: 2018-12-18, 20:39 ]
Patrząc od góry pomiędzy pinem 1 a 2 po podłączeniu multimetru włącznik jest zwarty natomiast po otworzeniu przepustnicy czasem jest rozwarty a czasem nie więc winowajca znaleziony. Spróbuję go wyciągnąć mam nadzieję że nie będę musiał wyrywać przepustnicy aby się do niego dobrać w razie gdyby nie udało mi się go z reanimować spróbuję dopytać w ASO lub sklepie z zamiennikami :) Jeszcze raz dzięki za pomoc po naprawie napiszę czy problem został trafnie rozwiązany ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 gru 2018, 22:02

dolny reanimuj bo zamiennika nie ma, vhyba ze w polsce kupisz na szrocie

KM95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 wrz 2018, 18:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KM95 » 18 gru 2018, 23:12

Niestety wyłącznik jest nie rozbieralny boisie Próbowałem go rozruszać czasami jest dobrze trochę ujedzie i zaczyna wariować. Panowie pytanie ostatnie czy po odpięciu wtyczki spalanie znacząco wzrośnie w trasie? mam do pokonania 1200KM

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 gru 2018, 05:35

KM95 pisze: Panowie pytanie ostatnie czy po odpięciu wtyczki spalanie znacząco wzrośnie w trasie? mam do pokonania 1200KM
Nie powinno. Będziesz miał tylko problem z biegiem jałowym bo nie będzie stabilizacji czyli moze zgasnąć po puszczeniu gazu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl