[B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów
Różnica w zawiasie B3/B4 to pionowe drągi (stabilizatory)..., inne sworznie wahacza. Kołyska i evrybady razem to to samo. U mnie z kolei wali, ale tylko prawa strona... . A wali, że nieszczęście... . Przestaje, gdy hamuję...
I to wszystko po 1200 od kapitalnego remontu przodu. Ze starej gwardii został drążek stabilizacyjny, ale lewy.
I to wszystko po 1200 od kapitalnego remontu przodu. Ze starej gwardii został drążek stabilizacyjny, ale lewy.
No to ja wam ciekawostkę powiem..
Miałem b4 z silnikiem td, co to za silnik..chyba tłumaczyć nie muszę..słabo palił w zimę,mocy miał ile miał, ale jednego zarzucić nie mogę..blacha i zawiecha IDEAŁ...!!!! Myślę sobie skoro b 4-ką tak fajnie się jeździ to w TDI to już musi być w ogóle bajka.. więc kupiłem tdi-ka po chipie 110 KM ale to zawieszenie nie takie już jak w mojej poczciwej TD.. Postanowiłem przerzucić przednie zawieszenie z TD (komplet,wszystko oryginał audi, Boge,auto posiadało oryginalny zawias jeszcze) i wiecie co???? stuka ... a w TD była totalna cisza..po prostu ideał...tyle w temacie..
O co chodzi??? h....j jasny wie..
Miałem b4 z silnikiem td, co to za silnik..chyba tłumaczyć nie muszę..słabo palił w zimę,mocy miał ile miał, ale jednego zarzucić nie mogę..blacha i zawiecha IDEAŁ...!!!! Myślę sobie skoro b 4-ką tak fajnie się jeździ to w TDI to już musi być w ogóle bajka.. więc kupiłem tdi-ka po chipie 110 KM ale to zawieszenie nie takie już jak w mojej poczciwej TD.. Postanowiłem przerzucić przednie zawieszenie z TD (komplet,wszystko oryginał audi, Boge,auto posiadało oryginalny zawias jeszcze) i wiecie co???? stuka ... a w TD była totalna cisza..po prostu ideał...tyle w temacie..
O co chodzi??? h....j jasny wie..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Akurat tu cudów nie ma ,i logiczne że stuka co innego niż to co przekładałeśPostanowiłem przerzucić przednie zawieszenie z TD (komplet,wszystko oryginał audi, Boge,auto posiadało oryginalny zawias jeszcze) i wiecie co???? stuka ... a w TD była totalna cisza..po prostu ideał...tyle w temacie..
O co chodzi??? h....j jasny wie..
Witam, trochę odkopię stary temat bo chcę przedstawić jeszcze jeden sposób na nasze poduszki kolumn - sposób znalazłem na ruskich forach, ze zlepków informacji udało mi się ten patent zastosować u mnie.
Generalnie zamysł jest taki, aby zastosować poduszki kolumn z Golfa IV, Bory i bliźniaczych aut. Do tego łożyska i nakrętki jak na początku tematu.
(nie wszystko fotografowałem więc część zdjęć jest zapożyczona).
Porównanie poduszek :
Problemy są dwa :
1. Poduszka z VW ma nieco większą średnicę - 1-2mm, trzeba ją nieco zeszlifować żeby dobrze weszła w gniazdo kielicha bo inaczej może się krzywo ułożyć
2. Talerzyki mają inną górę ze względu na innej budowy łożyska oraz poduszka z VW jest wyższa przez co auto podniosłoby się do góry. Ja ten problem rozwiązałem podobnie jak na ruskich forach - robiąc "hybrydę talerzyka" - dół naszego talerza a góra talerza z VW (sprężyna w audi ma większą średnicę niż w vw i dlatego talerz z vw nie będzie pasował bez modyfikacji) :
Numery części :
Poduszka z łożyskiem sachs : 802 270
Nakrętka : FE14099
Talerzyk z VW : A7W032MT
Miseczka górna : A9S002MT
Co do składania to z takim zestawem skręcamy praktycznie wszystko jak oryginalnie, trzeba się tylko pozbyć tej podkładki nad odbojem żeby nowy talerzyk mógł przejść przez stopień na ladze amortyzatora. Przy tak pospawanych talerzykach jak u mnie, wysokość auta nie zmieniła sie (a jeżeli już to niezauważalnie). Na takim zestawie zrobiłem już ok 500km i zawieszenie jest sztywne jak nigdy, mimo, że muszę jeszcze wymienić amortyzatory na skrócone (obniżone zawieszenie) bo dobija na dziurach, to poduchy dzielnie to znoszą. Są one twardsze, mają więcej gumy niż nasze seryjne, a dodatkowo jeżeli i one byłyby za słabe - są zamienniki w postaci poduszek poliuretanowych takiej budowy więc mamy już kompletny setup do zamontowania takich.
Generalnie zamysł jest taki, aby zastosować poduszki kolumn z Golfa IV, Bory i bliźniaczych aut. Do tego łożyska i nakrętki jak na początku tematu.
(nie wszystko fotografowałem więc część zdjęć jest zapożyczona).
Porównanie poduszek :
Problemy są dwa :
1. Poduszka z VW ma nieco większą średnicę - 1-2mm, trzeba ją nieco zeszlifować żeby dobrze weszła w gniazdo kielicha bo inaczej może się krzywo ułożyć
2. Talerzyki mają inną górę ze względu na innej budowy łożyska oraz poduszka z VW jest wyższa przez co auto podniosłoby się do góry. Ja ten problem rozwiązałem podobnie jak na ruskich forach - robiąc "hybrydę talerzyka" - dół naszego talerza a góra talerza z VW (sprężyna w audi ma większą średnicę niż w vw i dlatego talerz z vw nie będzie pasował bez modyfikacji) :
Numery części :
Poduszka z łożyskiem sachs : 802 270
Nakrętka : FE14099
Talerzyk z VW : A7W032MT
Miseczka górna : A9S002MT
Co do składania to z takim zestawem skręcamy praktycznie wszystko jak oryginalnie, trzeba się tylko pozbyć tej podkładki nad odbojem żeby nowy talerzyk mógł przejść przez stopień na ladze amortyzatora. Przy tak pospawanych talerzykach jak u mnie, wysokość auta nie zmieniła sie (a jeżeli już to niezauważalnie). Na takim zestawie zrobiłem już ok 500km i zawieszenie jest sztywne jak nigdy, mimo, że muszę jeszcze wymienić amortyzatory na skrócone (obniżone zawieszenie) bo dobija na dziurach, to poduchy dzielnie to znoszą. Są one twardsze, mają więcej gumy niż nasze seryjne, a dodatkowo jeżeli i one byłyby za słabe - są zamienniki w postaci poduszek poliuretanowych takiej budowy więc mamy już kompletny setup do zamontowania takich.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re:
sprawa ucichła jak działa ten swap poduszek z Golfa IV przy dłuższym użytkowaniu z ori zawieszeniem ?eNn pisze: ↑10 wrz 2017, 14:05Witam, trochę odkopię stary temat bo chcę przedstawić jeszcze jeden sposób na nasze poduszki kolumn - sposób znalazłem na ruskich forach, ze zlepków informacji udało mi się ten patent zastosować u mnie.
Generalnie zamysł jest taki, aby zastosować poduszki kolumn z Golfa IV, Bory i bliźniaczych aut. Do tego łożyska i nakrętki jak na początku tematu.
(nie wszystko fotografowałem więc część zdjęć jest zapożyczona).
.....
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: [B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów
W połowie tematu idzie wywnioskować że się może to się zakończyć katastrofą. Lepiej należy się zainteresować maglownicą i tulejami sanek
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów
Większość mysli ze to tam stuka a to nie prawda.. Bo gdyby była prawda to nawet nowe z salonu by stukaly a skoro b3 nie było nieprawidłowości to ciągli dalej w b4 jako prawidłowe...