Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 12 sie 2014, 23:17

Różnica w zawiasie B3/B4 to pionowe drągi (stabilizatory)..., inne sworznie wahacza. Kołyska i evrybady ;) razem to to samo. U mnie z kolei wali, ale tylko prawa strona... . A wali, że nieszczęście... . Przestaje, gdy hamuję...

I to wszystko po 1200 od kapitalnego remontu przodu. Ze starej gwardii został drążek stabilizacyjny, ale lewy.

Noorba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 01 sie 2014, 00:39
Lokalizacja: RADOM

Post autor: Noorba » 30 wrz 2014, 22:23

a nie stuka zacisk hamulcowy?poszarp nim pewnie ma luz na prowadnicach

SOKOLEOKO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2012, 22:13

Post autor: SOKOLEOKO » 05 paź 2014, 23:01

No to ja wam ciekawostkę powiem..
Miałem b4 z silnikiem td, co to za silnik..chyba tłumaczyć nie muszę..słabo palił w zimę,mocy miał ile miał, ale jednego zarzucić nie mogę..blacha i zawiecha IDEAŁ...!!!! Myślę sobie skoro b 4-ką tak fajnie się jeździ to w TDI to już musi być w ogóle bajka.. więc kupiłem tdi-ka po chipie 110 KM ale to zawieszenie nie takie już jak w mojej poczciwej TD.. Postanowiłem przerzucić przednie zawieszenie z TD (komplet,wszystko oryginał audi, Boge,auto posiadało oryginalny zawias jeszcze) i wiecie co???? stuka ... a w TD była totalna cisza..po prostu ideał...tyle w temacie..
O co chodzi??? h....j jasny wie..

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 06 paź 2014, 17:47

A amorki tez ORI wkładałeś?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 paź 2014, 17:58

Postanowiłem przerzucić przednie zawieszenie z TD (komplet,wszystko oryginał audi, Boge,auto posiadało oryginalny zawias jeszcze) i wiecie co???? stuka ... a w TD była totalna cisza..po prostu ideał...tyle w temacie..
O co chodzi??? h....j jasny wie..
Akurat tu cudów nie ma ,i logiczne że stuka co innego niż to co przekładałeś ;-)

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 06 paź 2014, 21:25

Sprawdź trójkąt w bagażniku :D a tak serio to sprawdzałem u sebie i faktem jest to ze po rozręceniu kolumny lag ma milimetrowy luz w tulei McPhersona...

SOKOLEOKO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 gru 2012, 22:13

Post autor: SOKOLEOKO » 03 lis 2014, 09:32

Obecnie przykładam się do wymiany poduszek ..na allegro są niebieskie (podobno dedykowane do kabrio,posiadają logo vw audi) gdzieś na forum czytałem że dają radę..czas pokaże..

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 07 lis 2014, 22:00

są mocniejsze od ori i nieco niższe w serii ale puka nanich jak i na wszystkich innych.

MI kiedys tylko miesiąc nie pukało zanim sie poduszki z golfa IV nie uklepały

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 10 wrz 2017, 14:05

Witam, trochę odkopię stary temat bo chcę przedstawić jeszcze jeden sposób na nasze poduszki kolumn - sposób znalazłem na ruskich forach, ze zlepków informacji udało mi się ten patent zastosować u mnie.
Generalnie zamysł jest taki, aby zastosować poduszki kolumn z Golfa IV, Bory i bliźniaczych aut. Do tego łożyska i nakrętki jak na początku tematu.
(nie wszystko fotografowałem więc część zdjęć jest zapożyczona).

Porównanie poduszek :

Obrazek

Obrazek

Problemy są dwa :

1. Poduszka z VW ma nieco większą średnicę - 1-2mm, trzeba ją nieco zeszlifować żeby dobrze weszła w gniazdo kielicha bo inaczej może się krzywo ułożyć

2. Talerzyki mają inną górę ze względu na innej budowy łożyska oraz poduszka z VW jest wyższa przez co auto podniosłoby się do góry. Ja ten problem rozwiązałem podobnie jak na ruskich forach - robiąc "hybrydę talerzyka" - dół naszego talerza a góra talerza z VW (sprężyna w audi ma większą średnicę niż w vw i dlatego talerz z vw nie będzie pasował bez modyfikacji) :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Numery części :

Poduszka z łożyskiem sachs : 802 270
Obrazek
Nakrętka : FE14099
Obrazek
Talerzyk z VW : A7W032MT
Obrazek
Miseczka górna : A9S002MT
Obrazek

Co do składania to z takim zestawem skręcamy praktycznie wszystko jak oryginalnie, trzeba się tylko pozbyć tej podkładki nad odbojem żeby nowy talerzyk mógł przejść przez stopień na ladze amortyzatora. Przy tak pospawanych talerzykach jak u mnie, wysokość auta nie zmieniła sie (a jeżeli już to niezauważalnie). Na takim zestawie zrobiłem już ok 500km i zawieszenie jest sztywne jak nigdy, mimo, że muszę jeszcze wymienić amortyzatory na skrócone (obniżone zawieszenie) bo dobija na dziurach, to poduchy dzielnie to znoszą. Są one twardsze, mają więcej gumy niż nasze seryjne, a dodatkowo jeżeli i one byłyby za słabe - są zamienniki w postaci poduszek poliuretanowych takiej budowy więc mamy już kompletny setup do zamontowania takich.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5486
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 wrz 2017, 18:46

Do nowszych akurat Olkusz robi poduszki.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ludi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2013, 12:47

Post autor: ludi » 31 gru 2018, 04:46

Panowie trochę odkopie temat ale pytanie co do poduszek z polo przy v6. Dają radę czy może lepiej jest się trochę więcej pobawić i zastosować patent kolegi eNn z poduchami z golfa IV?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5486
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 gru 2018, 11:52

Najlepsze rozwiązanie to top mount , ale koszt 550 zł

Kahn13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 wrz 2015, 21:05
Lokalizacja: Lublin

Re:

Post autor: Kahn13 » 18 kwie 2021, 19:17

eNn pisze:
10 wrz 2017, 14:05
Witam, trochę odkopię stary temat bo chcę przedstawić jeszcze jeden sposób na nasze poduszki kolumn - sposób znalazłem na ruskich forach, ze zlepków informacji udało mi się ten patent zastosować u mnie.
Generalnie zamysł jest taki, aby zastosować poduszki kolumn z Golfa IV, Bory i bliźniaczych aut. Do tego łożyska i nakrętki jak na początku tematu.
(nie wszystko fotografowałem więc część zdjęć jest zapożyczona).

.....
sprawa ucichła jak działa ten swap poduszek z Golfa IV przy dłuższym użytkowaniu z ori zawieszeniem ?

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Re: [B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów

Post autor: Ven0n » 18 kwie 2021, 22:59

W połowie tematu idzie wywnioskować że się może to się zakończyć katastrofą. Lepiej należy się zainteresować maglownicą i tulejami sanek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów

Post autor: Jarewa » 19 kwie 2021, 11:36

Większość mysli ze to tam stuka a to nie prawda.. Bo gdyby była prawda to nawet nowe z salonu by stukaly a skoro b3 nie było nieprawidłowości to ciągli dalej w b4 jako prawidłowe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl