Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 1Z] Proszę o analizę logów

ODPOWIEDZ
dymas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2018, 22:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 1.9 1Z] Proszę o analizę logów

Post autor: dymas » 30 gru 2018, 02:02

Witam serdecznie proszę o ocenę logów.
pacjent to 1.9 tdi 1Z 90km z turbiną bez zmiennej geometrii niby jedzie ale słabo się zbiera pali na dotyk.
Auto kupiłem kilka miechów temu do tego czasu wymieniłem turbinę, zawór N75 i jego przewody, przepływomierz pierburg, założyłem wszystkie czujniki temperatury, wszystkie filtry dodatkowo wyczyściłem wszystkie przewody turbiny i sprawdziłem ich szczelność części wszystkie nowe ori. Ciśnienie na cylindrach 30 bar równo mierzone na zimnym silniku.
Z góry dziękuję za każdą pomoc w temacie.
Linki do logowania poniżej

http://vaglogi.pl/log-000_gZDUv16.html
http://vaglogi.pl/log-002_37t98.html
http://vaglogi.pl/log-003_lq3yh.html
http://vaglogi.pl/log-004_c9670g.html
http://vaglogi.pl/log-005_8b0v9Qu.html
http://vaglogi.pl/log-008_8R005w7.html
http://vaglogi.pl/log-010_JHjtw9.html
http://vaglogi.pl/log-011_1w12C.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 gru 2018, 13:22

Przepływomierz zaniża wartości ,
Doładowanie też zaniżone , tylko 0,5 Bar masz zamiast 0,85.

Czemu turbo zmieniłeś :?:

Wężyki wokół N75 poprawnie masz podłączone :?:
Naciąg sztangi sprawdzałeś , bo jesli regenerowana , to często potrafią ustawić za słaby naciąg klapy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2018, 13:32

Tak jak pisze Krzysiek 84, Znacznie zanizone doładowanie ,dlatego przepływomierz tnie dawkę i auto jest zamulone .Tu nie ma wielkiej filozofi bo sterownie turbiną to tylko N75 i naciag cięgla gruszki i te rzeczy należy sprawdzić .Czasem też jest nieszczelny dolot i w 90% przypadków przyczyną jest przewód z tworzywa w którym siedzi czujnik temp powietrza .I niestety ale nie widać tej jego niescczelnosci gołym okiem

dymas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2018, 22:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dymas » 31 gru 2018, 01:02

Dziękuję za poświęcony czas i pomoc. problem w moim przypadku leży w regulacji cięgna gruszki, podłączyłem zwykły manometr i faktycznie ładuje tylko 0,5 bara, cały układ przewodów turbo jest szczelny i sprawdzony przy montażu turbiny, N75 nowy w oryginale podłączony prawidłowo.
Dziś zdemontowałem gruszkę turbiny ponieważ nie byłem w stanie na aucie wykonać regulacji cięgna które to było tak zapieczone na gwincie że przy próbie odkręcenia ukręciło się wiec muszę zakupić nową gruchę.
Krzysiek 84 turbinę zmieniałem a konkretnie sam koras ponieważ stara lała olej na potęgę a czym to grozi wiemy wszyscy. Wszystkie prace przy autach ogarniam samemu ale czasami brakuje wiedzy w tych małych ważnych szczegółach więc wolę się poradzić, cieszę się że jest to forum a na nim wy moim zdaniem obcykani w tematach ludzie, wiele postów z udziałem Muniora prześledziłem i wiele się dowiedziałem ważnych reczy dziękuję. oklasky

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 gru 2018, 11:58

dymas, Czasem zdarza się , że nie można dokonać regulacji poprzez zapieczony gwint ,
Dobrze wtedy jest oczyscić szczotką drucianą i spryskać środkiem smarnym z dodatkiem mos2 i powtarzać przez kilka dni i za tydzień ponownie wziąć się za regulację.
Raz miałem taką sytuacje przy T2, że po tygodniu też nie poszło , to wykręciłem gruszkę od mocowania i wstawiłem po jednej podkładce od wtryskiwacza.

dymas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2018, 22:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dymas » 03 sty 2019, 01:30

Witam.
Wreszcie wymieniłem gruszkę turbiny i po regulacji audi odzyskało prawidłowe osiągi więc można śmigać.
Ciśnienie dobija do 0,9 więc myślę że jest dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl