[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 lut 2018, 05:19
- Imię: Jacek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
orginalna wykaz tabelki odnosnikow temperatury cieczy chlodz
poszukuje tabelki orginalnej odnosnikow wartosci temperatury cieczy chlodzacej .Potrzebna do kalibracji kompem tych wartosci aby wskaznik wskazywal 90 stopni . jesli wskaznik pokazuje wieksza temperature lub zaniza po tej kalibrcji odnosnych wartosci w kratkach bedzie wskazywal 90 stopni.pozdrawiam wszystkich.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
7. TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZĄCEGO:
* powinny być wartości pomiędzy 80-60 ( 80,0-93,3`C )
wartość 50 w logach odpowiada temperaturze płynu 100,0`C
wartość 55 w logach odpowiada temperaturze płynu 96,7`C
wartość 60 w logach odpowiada temperaturze płynu 93,3`C
wartość 65 w logach odpowiada temperaturze płynu 90,0`C
wartość 70 w logach odpowiada temperaturze płynu 86,7`C
wartość 75 w logach odpowiada temperaturze płynu 83,3`C
wartość 80 w logach odpowiada temperaturze płynu 80,0`C
wartość 85 w logach odpowiada temperaturze płynu 76,7`C
wartość 90 w logach odpowiada temperaturze płynu 73,3`C
wartość 95 w logach odpowiada temperaturze płynu 70,0`C
wartość 100 w logach odpowiada temperaturze płynu 66,7`C
wartość 150 w logach odpowiada temperaturze płynu 33,3`C
wartość 200 w logach odpowiada temperaturze płynu 0,0`C
http://vaglogi.pl/log-000_OnElZ9O.html
czy powyższe wskazania kątu wtrysku mogą być powodem twardszej pracy silnika ??
czy dawka paliwa ( wskazania ~23 ) ma wpływ na twardą/miękką pracę silnika ??
czy powyższe wskazania kątu wtrysku mogą być powodem twardszej pracy silnika ??
czy dawka paliwa ( wskazania ~23 ) ma wpływ na twardą/miękką pracę silnika ??
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
bo tu samochód miałem rozgrzany ledwo co do temperatury roboczej, gdybym pojeździł jeszcze z 15min to temperatura paliwa wzrasta wtedy do ~80stopni i wtedy zapewne wykres TDI Timing nie wygląda już tak idealnieKrzysiek 84 pisze:Poniekąd temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtrysku , ale 50-pare stopni jest normalną temperaturą paliwa.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja mam wywalone ori filtry i wstawione są PP 838.
Temperatura paliwa po nagrzaniu silnika i jakiś 20 kilometrach jazdy , to z 55 - 60 stopni i więcej nie wzrasta.
http://vaglogi.pl/log-007_65TS1.html
Temperatura paliwa po nagrzaniu silnika i jakiś 20 kilometrach jazdy , to z 55 - 60 stopni i więcej nie wzrasta.
http://vaglogi.pl/log-007_65TS1.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taka temp paliwa jest raczej mało prawdopodobna ,bo wystąpiła by tylko w przypadku kiedy zapiekł by się zawór powrotny paliwa nastawnika ...Normalnie max temp paliwa to ok 60 stopni i to latem w upały .Jakbyś miał tak wysoką temp paliwa czyli ok 80 stopni ,to dotykajac nastawnika od razu zabrał bys rękę bo by po prostu parzył .Przy 50 stopniach jest goracy ale rekę idzie utrzymać ..takze dotknij i się upewnij ,a ręka prawdę ci powie bo podejrzewam ze faktyczna temp jest prawidłowa czyli w granicach 50stopni ...mozesz nawet przyłozyć jakiś termometr do nastawnika i zmierzyć temp powierzchni dekielka ,aluminium to bardzo dobry przewodnik wiec temp jego powierzchni jest w zasadzie taka sama jak temp paliwa ...no moze rózni się o 2- 3 stopnie ,ale nie wiecej.Raz miałe przypadek gdzie zapiekł sie zawór powrotny w nastawniku ,wtedy temp paliwa wymosila 105 stopni ,nastawnika nie szło dotknąć ręką bo parzył ,a silnik klekotał okrutnie ,co było spowodowane bardzo wysokim cisnieniem wewnętrznym pompy wtryskowej ,ktróre zakłócało prawidlowe przestawianie poczatku wtrysku przez N108DaMaGe pisze:gdybym pojeździł jeszcze z 15min to temperatura paliwa wzrasta wtedy do ~80stopni i
rozmawialiśmy kiedyś, nastawnik po dłuższej jeździe parzy ...MUNIOR pisze:Taka temp paliwa jest raczej mało prawdopodobna ,bo wystąpiła by tylko w przypadku kiedy zapiekł by się zawór powrotny paliwa nastawnika ...Normalnie max temp paliwa to ok 60 stopni i to latem w upały .Jakbyś miał tak wysoką temp paliwa czyli ok 80 stopni ,to dotykajac nastawnika od razu zabrał bys rękę bo by po prostu parzył .Przy 50 stopniach jest goracy ale rekę idzie utrzymać ..takze dotknij i się upewnij ,a ręka prawdę ci powie bo podejrzewam ze faktyczna temp jest prawidłowa czyli w granicach 50stopni ...mozesz nawet przyłozyć jakiś termometr do nastawnika i zmierzyć temp powierzchni dekielka ,aluminium to bardzo dobry przewodnik wiec temp jego powierzchni jest w zasadzie taka sama jak temp paliwa ...no moze rózni się o 2- 3 stopnie ,ale nie wiecej.Raz miałe przypadek gdzie zapiekł sie zawór powrotny w nastawniku ,wtedy temp paliwa wymosila 105 stopni ,nastawnika nie szło dotknąć ręką bo parzył ,a silnik klekotał okrutnie ,co było spowodowane bardzo wysokim cisnieniem wewnętrznym pompy wtryskowej ,ktróre zakłócało prawidlowe przestawianie poczatku wtrysku przez N108DaMaGe pisze:gdybym pojeździł jeszcze z 15min to temperatura paliwa wzrasta wtedy do ~80stopni i
wymienialem czujnik temperatury paliwa ( od Ciebie ), wymieniałem zaworek powrotny nastawnika ( od Ciebie ), wywalane miałem to sitko ( czyściutkie ), wywalałem stary filtr paliwa i montowałem polecane tu na forum bez głowiczki ...
silnik oprócz może delikatnie twardszej pracy, pracuje wzorowo ( zastanawiam się czy ta twardsza praca to nie poprostu moje wrażenie z wnętrza - może jakaś poduszka siada ... ), dlatego pytam czy wskazania kątu wtrysku rzędu ok. 40 zamiast 50-60 mogą być tego przyczyną ...
a wracając do tematu temperatury paliwa wygląda to tak, jakby paliwo 'kisiło' się w pompie, na przewodach bezbarwnych idących do pompy ruch paliwa jest znikomy ( po odpięciu na pracującym silniku przewodów na powrocie coś tam paliwa zaczęło się z nich sączyć, a ruch w przewodach zasilających coś ruszył - nie wiem czy to ma się lać dużo na powrocie czy delikatnie sączyć ) ... jeszcze podejrzewam przewody paliwowe na powrocie pod samochodem, może gdzieś są już 'spuchnięte' przez co spowalnia to ruch paliwa, planuję wymieniać wiosną ... może to być powodem ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W takim razie musisz mieć coś nie halo z "podgrzewaczem " na filtrze paliwa ,bo to nim wraca paliwo i to on jest ostatnim elementem powrotu ,który może nie być drożny .Omiń "podgrzewać" i puść powrót paliwa poza nim bezpośrednio w pzrewód idący do zbiornika ,a na nim zrób "bajpas " czyli połacz oba końce ze sobą jakimś wężykiem .Zreszta bardzo prosto sprawdzić czy "podgrzewacz " jest drożny ,wystarczy odpiąć przewód powrotny z pompy ,wpiać jakiś węzyk w jego miejsce i po prostu dmuchnać
o którym podgrzewaczu mowa ?? zmieniałem ori filtr ten z głowiczką na polecany na forum PP838 ... powrót paliwa mam podłączony chyba bezpośrednio do wystających pod grodzią przewodów spod samochodu ... no chyba że coś źle podłączone mam ... hmm ??MUNIOR pisze:W takim razie musisz mieć coś nie halo z "podgrzewaczem " na filtrze paliwa ,bo to nim wraca paliwo i to on jest ostatnim elementem powrotu ,który może nie być drożny .Omiń "podgrzewać" i puść powrót paliwa poza nim bezpośrednio w pzrewód idący do zbiornika ,a na nim zrób "bajpas " czyli połacz oba końce ze sobą jakimś wężykiem .Zreszta bardzo prosto sprawdzić czy "podgrzewacz " jest drożny ,wystarczy odpiąć przewód powrotny z pompy ,wpiać jakiś węzyk w jego miejsce i po prostu dmuchnać
na pierwszym foto zaznaczyłem czerwona strzalka miejsce w ktorym odpialem powrot i wpialem inny wezyk zeby zobaczyc jaki jest przeplyw i do banki cos tam sie sączyło..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skoro masz tak jak na foto ,to masz zrobione tak jak powinien mieć kazdy uzytkownik audi 80 z tym silnikiem i nie masz już podgrzewacza .Pozostaje ci sprawdzić drozność powrotu paliwa najprostszą metodą ,czyli "dmuchaniem " ...odpinasz przewód paliwowy powrotu z nastawnika i dmuchasz w niego .Tam za filtrem ,na przewodzie powrotnym ,jest takie małe białe "coś "z tworzywa ,to "opór " który wspomagał pracę podgrzewacza i moze on ci robi tak duzy opór w powrocie paliwa