[B4 2.3 NG] Własny ECU silnika
Hej, jasne że powiem cewki są od 4.0 tfsi 079905110H. Zamontowane są póki co na wcisk bezpośrednio na świecy która ma nakręconą na gwint płaską z góry nakrętkę w planie jest jeszcze jakaś konstrukcja aluminiowa, ale i bez tego trzymają się dobrze. Komputer zbudowany jest na STM32 M3 i posiada wszystkie potrzebne wejścia i wyjścia:
- temperatura silnika
- temperatura dolotu
- sonda lambda
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
- czujnik spalania stukowego
- 5 wyjść do sterowania cewkami
- 5 wyjść do sterowania wtryskiwaczami
- sterowanie zaworem biegu jałowego
Czujnik położenia wału jest zamontowany na konstrukcji przed kołem pasowym - jest to czujnik hala. Na kole pasowym jest mały magnes.
Wtryskiwacze póki co full grupa ale sterownik jest przygotowany pod sekwencję więc pewnie jeszcze wleci tylko do tego potrzebna będzie zmiana sterownika gazu z 4 cyl na 6 cyl.
- temperatura silnika
- temperatura dolotu
- sonda lambda
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
- czujnik spalania stukowego
- 5 wyjść do sterowania cewkami
- 5 wyjść do sterowania wtryskiwaczami
- sterowanie zaworem biegu jałowego
Czujnik położenia wału jest zamontowany na konstrukcji przed kołem pasowym - jest to czujnik hala. Na kole pasowym jest mały magnes.
Wtryskiwacze póki co full grupa ale sterownik jest przygotowany pod sekwencję więc pewnie jeszcze wleci tylko do tego potrzebna będzie zmiana sterownika gazu z 4 cyl na 6 cyl.
nie wiem ile kosztuje EMU. Moje koszty to głównie praca własna w porównaniu z częściami elektronicznymi. Pracując nad tym nie kierowałem się stworzeniem urządzenia na sprzedaż, ale zdobyciem doświadczenia, ale kto wie. Oczywiście jak ktoś byłby chętny do wzięcia udziału w programie testowym to zapraszam do kontaktu.
mógłbyś trochę jaśniejKogutiru pisze:Jak to sie sprawuje z wyprzedzeniem zapłonu powyżej 4tys. Obr. Jest to uwzględnione?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Masz do tego jakiś program kliencki na komputer? Czy na razie wszystkie parametry trzeba wgrywać razem z całym programem. Bo takie strojenie to byłaby trochę prehistoria.
Ponad 2 tysiące. To urządzenie byłoby dobrą konkurencją dla świnek i tańszych ECU jak megasquirt czy easyecu, które nie obsługują silników 5 cylindrowych.szpilek pisze:nie wiem ile kosztuje EMU
@Kogutiru nie wiedziałem o co ci chodzi z liczbą 4 tys. Oczywiście że jest regulacja kąta wyprzedzenia od obciążenia i obrotów. Póki co mam ustawiony limiter na 4tys. Autkiem przejechałem już ok 300km i spisuje się nieźle.
Na razie jak zgadłeś wszystkie mapy są generowane z Excela i wgrywane do procka wraz z programem i jest to dla mnie wystarczające. Natomiast nie ukrywam że wygodniej byłoby napisać jeszcze jakiś soft na pc może i na to przyjdzie czas.maciek889 pisze: Masz do tego jakiś program kliencki na komputer
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba musi to u ciebie jakoś inaczej działać, bo układy sekwencyjnego wtrysku lub/i zapłonu zawsze potrzebują czujnika wałka rozrządu, bo on definiuje czy w danym momencie tłok jest na górze w momencie wydechu/ssania czy sprężania pracy. A z samego czujnika wału nie odczyta się czy w danym momencie tłok jest w górze na zapłonie czy wydechu.szpilek pisze:impuls z wału brany jest do określenia w której połowie cyklu 720st jest silnik
EDIT
Chyba tobie udało się wykorzystać taką właściwość silników 5 cylindrowych, że zapłon w danym punkcie wału następuje co drugi jego obrót.
W typowym 4 cylindrowym i pewnie 2, 6, 8 by już to nie wyszło, bo sygnał z aparatu pokrywałby się z sygnałem z aparatu co każdy obrót.
Aż musiałem sobie to rozrysować aby zrozumieć jak ci się to udało (zielona kropka to sygnał z czujnika na wale).
Tutaj dla porównania jak wygląda w przypadku 4 cylindrów.
[ Dodano: 2019-03-26, 23:37 ]
Jeszcze 6 cylindrów. Z tego też można wywnioskować dlaczego prosty zapłon wasted spark z megasquirta czy easy ecu nie zadziała w 5 cylindrach, chyba nawet ecumaster emu wymaga typowego czujnika położenia wałka rozrządu z jednym wycięciem aby uruchomić zapłon w 5 cylindrowcu.
Brawo! Dokładnie tak to u mnie działa impuls z wału raz przypada na szczelinę a raz na zasłonę czujnika hala dlatego mogę określić dokładne położenie silnika, ale jest to podyktowane tym, że chciałem wykorzystać ori czujnik halla na wałku. Dlatego tylko takie rozwiązanie wchodziło w grę. Oczywiście mógłbym zastosować koło triggera na wale plus jakiś trigger na wałku, ale wiąże się to z większym nakładem pracy mechanicznej.
[ Dodano: 2019-10-31, 12:31 ]
Cześć, czy ktoś zakładał trigger 36-1 lub 60-2 do Audi 80 NG albo podobnego i chce się podzielić doświadczeniami? Póki co mam sterownik na czujniku halla i jednym impulsie z wału jak wyżej opisane a chciałbym mieć dokładniejszy trigger na wale. Pozdrawiam
trzeba by podmienić koło aparatu na takie z nieparzystą ilością szczelinmaciek889 pisze:W typowym 4 cylindrowym i pewnie 2, 6, 8 by już to nie wyszło bo sygnał z aparatu pokrywałby się z sygnałem z aparatu co każdy obrót.
[ Dodano: 2019-10-31, 12:31 ]
Cześć, czy ktoś zakładał trigger 36-1 lub 60-2 do Audi 80 NG albo podobnego i chce się podzielić doświadczeniami? Póki co mam sterownik na czujniku halla i jednym impulsie z wału jak wyżej opisane a chciałbym mieć dokładniejszy trigger na wale. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 gru 2021, 12:04
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
Re:
Można założyć czujnik położenia wału z silników MPI/TSI od VW (pojemności 1.0 1.2 1.4 1.6)szpilek pisze: ↑31 paź 2019, 12:31Brawo! Dokładnie tak to u mnie działa impuls z wału raz przypada na szczelinę a raz na zasłonę czujnika hala dlatego mogę określić dokładne położenie silnika, ale jest to podyktowane tym, że chciałem wykorzystać ori czujnik halla na wałku. Dlatego tylko takie rozwiązanie wchodziło w grę. Oczywiście mógłbym zastosować koło triggera na wale plus jakiś trigger na wałku, ale wiąże się to z większym nakładem pracy mechanicznej.
trzeba by podmienić koło aparatu na takie z nieparzystą ilością szczelinmaciek889 pisze:W typowym 4 cylindrowym i pewnie 2, 6, 8 by już to nie wyszło bo sygnał z aparatu pokrywałby się z sygnałem z aparatu co każdy obrót.
[ Dodano: 2019-10-31, 12:31 ]
Cześć, czy ktoś zakładał trigger 36-1 lub 60-2 do Audi 80 NG albo podobnego i chce się podzielić doświadczeniami? Póki co mam sterownik na czujniku halla i jednym impulsie z wału jak wyżej opisane a chciałbym mieć dokładniejszy trigger na wale. Pozdrawiam
Zdjęcia pochodzą z forum:
https://www.s2forum.com/forum/technical ... 60-2-wheel
Sam próbuję stworzyć sterownik do NG w oparciu o firmware speeduino