[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.
właśnie tez tak mysle, ja sam własnie jezdze na orlenie 10w40 dlatego tu zapytałem o niego,moj tata passatem tez i nie moge nic złego o tym oleju powiedziec a kosztuje 53zł 4l a mobila 124zł :shock: koledze mecahnik wymienial olej i wlal mu castrola 5w40 silnik 1,8benzyna 95/96rok i moim zdaniem na półsyntetyku tez by jezdzil,i dzieki za odp
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
karol121, hehe na Hipolu też by jeździł tylko jak długo :?: Olej musi być pożądny i nie można na tym oszczędzać.Nie posmarujesz nie pojedziesz,a jak kiepsko smarujesz to też kiepsko jedziesz.Co do produktów Orlena to są to średniej klasy produkty i napewno oleje dobrej marki są lepsze.Jeździłem VW LT na takim oleju i silnik trzeba było wymienić,a jak był Castrolem zalewany to było ok,ale szef chciał zaoszczędzić.Wyszły mu oszczędności auto robi 500 km dziennie więc zniszczenie nastąpiło dość szybko.LT miał 900tyś kilometrów i latał jak złoto ale nie na Orlenie. :mrgreen:
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
No opakowaniem ,nazwą :mrgreen: we Wrocławiu jest takie laboratorium wojskowe gdzie wszystkie oleje i smary są badane od nowa i muszą spełniać normę.Badanie jest pod kątem skraplania się wody,pienienia,odporności na temperaturę i spalanie,ilość cząstek rysujących znajdujących się w substancji smarnej,gęstość w określonej temperaturze i wiele wiele innych.Zdarza się ,że produkt nie przechodzi badania mimi iż jest nowy i wraca do producenta dana partia.Z mobilem i castrolem jeszcze się nie spotkałem by tak było.
No cóz pewnie znów będzie to temat otwartej dyskusji,ale jestem ciekawy faktów , a nie opinii...RaKo pisze:karol121, hehe na Hipolu też by jeździł tylko jak długo :?: Olej musi być pożądny i nie można na tym oszczędzać.Nie posmarujesz nie pojedziesz,a jak kiepsko smarujesz to też kiepsko jedziesz.Co do produktów Orlena to są to średniej klasy produkty i napewno oleje dobrej marki są lepsze.Jeździłem VW LT na takim oleju i silnik trzeba było wymienić,a jak był Castrolem zalewany to było ok,ale szef chciał zaoszczędzić.Wyszły mu oszczędności auto robi 500 km dziennie więc zniszczenie nastąpiło dość szybko.LT miał 900tyś kilometrów i latał jak złoto ale nie na Orlenie. :mrgreen:
1. Do czego stosowany jest Hipol ?
2. Co znaczy porządny olej ?
3. Proszę o wytłumaczenie pojęcia olej średniej klasy. Może porównanie parametrów fizykochemicznych Mobila 1 i Platinum...
4. Nie jeżdziłem LT zawodowo, ale widziałem na warsztacie LT z "niskimi"przebiegami z silnikami do remontu (niezaleznie od zastosowanego oleju).
Ad.1 . Możesz podać nazwę wspomnianego wyżej laboratorium wojskowego ? Pytam bo w/g akredytowanych laboratoriów wojskowych nie ma w Wrocławiu takiego co zajmuje sie wspomnianym tematem . Prosze lista - jest w W-wie... http://www.wcnjk.wp.mil.pl/wcnjk_jakosc_bad_lab.phpRaKo pisze:No opakowaniem ,nazwą :mrgreen: we Wrocławiu jest takie laboratorium wojskowe gdzie wszystkie oleje i smary są badane od nowa i muszą spełniać normę.Badanie jest pod kątem skraplania się wody,pienienia,odporności na temperaturę i spalanie,ilość cząstek rysujących znajdujących się w substancji smarnej,gęstość w określonej temperaturze i wiele wiele innych.Zdarza się ,że produkt nie przechodzi badania mimi iż jest nowy i wraca do producenta dana partia.Z mobilem i castrolem jeszcze się nie spotkałem by tak było.
Ad.2 " Twój cytat "Z mobilem i castrolem jeszcze się nie spotkałem by tak było." Wynika z tego ,że albo jesteś zatrudniony w tym laboratorium ,albo zwozisz(zwoziłes)tym LT partie olejów , które nie przeszły selekcji.
Ps. Chodzi mi o konkrety ,a nie zasłyszane opinie ,że olej jest do du..py bo jest polski i te zachodnie są lepsze. Chciałbym podejść racjonalnie jak wspomniane na forum badania forumowiczów odnośnie ceramizera itd. Jeśli wszystkie wymienione przez kolegę fakty są autentyczne to "kładę pokłon" i zmieniam olej , jeśli jednak nie, to jest to czcze gadanie.
Pozdrawiam
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
szantis, hehe nie wszystko co polskie jest do d....py.Hipol to olej przekłądniowy gęsty 80 W nie pamiętam dokładnie.
Porządny no taki z dodatkami jak np. MoS2
Nie mam w tej chwili dostępu do tych parametrów z racji ,że zmieniłem pracę :mrgreen:
Olejów tych nie woziłem tylko wysyłąłem do laboratorium i na 100% szły do Wrocławia.
Zwroty z magazynów do producenta były właśnie z Orlenu.Inne marki nie wracały.
Porządny no taki z dodatkami jak np. MoS2
Nie mam w tej chwili dostępu do tych parametrów z racji ,że zmieniłem pracę :mrgreen:
Olejów tych nie woziłem tylko wysyłąłem do laboratorium i na 100% szły do Wrocławia.
Zwroty z magazynów do producenta były właśnie z Orlenu.Inne marki nie wracały.
Kolego ale jakie dokładnie oleje z tej firmy :?: Jakie to były lata :?: Napewno nie wrócił semisynthetic dam sobie rękę uciąć. I nie zamierzam tutaj wchodzić w dyskusje jak to inni robią- co moje to jest najlepsze co polskie to jest do du.. a co droższe to jest na pewno lepsze. (oczywiście nie chciałem nikogo obrazić) Moim zdaniem dla silnika obojętnie czy to będzie droższy olej czy tańszy ważne żeby był to co najmniej półsyntetyczny i żeby w żadnym wypadku nie był mineralny i nie był silnik katowany bo nawet najlepszy olej nie ochroni go przed ciężką nogą.RaKo pisze:Zwroty z magazynów do producenta były właśnie z Orlenu.Inne marki nie wracały.
Olej jest produktem jak wiele innych. Produkowany w wielu krajach, z różnych surowców, przez różnych producentów, z zachowaniem lub nie obowiązujących norm.
Dlatego nie można powiedzieć, że wystarczy, żeby był 10W40. Bo niestety produkt produktowi nierówny. Weźmy np masło. Idziesz do supermarketu. 10 różnych produktów, na każdym napisane masło, a większość to margaryna lub jakiś inny syf z dodatkiem masła albo i nie. Przykłady można mnożyć.
Szkoda, że my konsumenci nie mamy praktycznie żadnej możliwości sprawdzenia jakości oleju. Ja się skusiłem na Valvoline, ale nie jestem w stanie powiedzieć, że jest lepszy od Orlenu. A często powtarzane wrażenie, że po wymianie silnik ciszej pracuje może wynikać z samego faktu zmiany oleju na nowy, a nie na lepszy.
Za miesiąc będę zmieniał olej, zachęcam do dyskusji, może pomoże mi w podjęciu decyzji.
Dlatego nie można powiedzieć, że wystarczy, żeby był 10W40. Bo niestety produkt produktowi nierówny. Weźmy np masło. Idziesz do supermarketu. 10 różnych produktów, na każdym napisane masło, a większość to margaryna lub jakiś inny syf z dodatkiem masła albo i nie. Przykłady można mnożyć.
Szkoda, że my konsumenci nie mamy praktycznie żadnej możliwości sprawdzenia jakości oleju. Ja się skusiłem na Valvoline, ale nie jestem w stanie powiedzieć, że jest lepszy od Orlenu. A często powtarzane wrażenie, że po wymianie silnik ciszej pracuje może wynikać z samego faktu zmiany oleju na nowy, a nie na lepszy.
Za miesiąc będę zmieniał olej, zachęcam do dyskusji, może pomoże mi w podjęciu decyzji.
Oj kolego już w ogóle zaczynasz "czarować" , o ile widzę tą tabelę to dane masz z przed 10 lat (na dole masz info o materiałach), poza tym o ile rzeczywiście jak stwierdzasz pracowałeś tam w 2007 to nawet jeden rok nie powinien rzutować na pamięci o wynikach Twojej pracy. Olej do diesla w/g w/w materiałów powinien mieć oznaczenie CX (z czego im X wyższy w alfabecie tym wyższa klasa). Zresztą określ liczbę TBN dla Mobila S i np . "gorszego"w klasie sypersemisthetic orlena (karta - http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=121) i powiedz w czym jest lepszy chwalony przez Ciebie Mobil S...RaKo pisze:DYZIO, nie pamiętam już dokładnie oznaczenia i nie chcę niczego pomulić było to w 2007r.Z tabeli którą wkleił kolega Sajmon widać ,że Mobil Super S to jeden z lepszych półsyntetyków.Olej do diesla powinien mieć oznaczenie SJ/CF i czym dalsza litera tym jeszcze lepsze spełnia normy. :mrgreen:
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
szantis, nie czaruję tylko piszę jak było.Porównania dokonałem na podstawie tej tabeli http://seicento.autokacik.pl/baza/oleje.htm
W Mobilu oznaczenie SJ/CF to priorytet SJ czyli do benzyny ale druga część to CF czyli zastosowanie do diesla.W lotosie oznaczenie to SG/CD czyli w Mobilu F jest dalej niż D w Lotosie Orlena więc lepiej no chyba ,że źle znam alfabet.
Lepkość w Mobilu jest 155 a w Lotosie 150 ,TBN w Mobilu 10 mg KOH/g w Lotosie 9,9 mg.Lotos ma aby lepszą temperaturę płynięcia ale w polsce niema takich mrozów. <mikolaj>
Więc chyba wystarczy udowadniania ,że jest lepszy Mobil.
CF jest przeznaczony do wysoko obrotowych silników dołądowanych tak wynika z tabeli więc CD się nie łapie,a oznaczenia do dziś są identyczne.
Widziałem dane z którego są roku.
W Mobilu oznaczenie SJ/CF to priorytet SJ czyli do benzyny ale druga część to CF czyli zastosowanie do diesla.W lotosie oznaczenie to SG/CD czyli w Mobilu F jest dalej niż D w Lotosie Orlena więc lepiej no chyba ,że źle znam alfabet.
Lepkość w Mobilu jest 155 a w Lotosie 150 ,TBN w Mobilu 10 mg KOH/g w Lotosie 9,9 mg.Lotos ma aby lepszą temperaturę płynięcia ale w polsce niema takich mrozów. <mikolaj>
Więc chyba wystarczy udowadniania ,że jest lepszy Mobil.
CF jest przeznaczony do wysoko obrotowych silników dołądowanych tak wynika z tabeli więc CD się nie łapie,a oznaczenia do dziś są identyczne.
Widziałem dane z którego są roku.
No cóż , zaczynam już uważać ,że kolega nie czyta już dokładnie co jest opisane i nie prowadzi merytorycznego dialogu. Wtrąciłem się w temat z własną opinią na temat oleju Orlen Super Semistynthetic i po krytyce" ,że trzeba stosować "lepsze oleje" (...), pytam... czemu??? i daję (pytania)odnośniki do danych.....np . TBN dla wspomnianego w/w oleju jest 11,4 a kolega mi tu "wylatuje" z" lotosem" o wartości 9,9 ?RaKo pisze:szantis, nie czaruję tylko piszę jak było.Porównania dokonałem na podstawie tej tabeli http://seicento.autokacik.pl/baza/oleje.htm
W Mobilu oznaczenie SJ/CF to priorytet SJ czyli do benzyny ale druga część to CF czyli zastosowanie do diesla.W lotosie oznaczenie to SG/CD czyli w Mobilu F jest dalej niż D w Lotosie Orlena więc lepiej no chyba ,że źle znam alfabet.
Lepkość w Mobilu jest 155 a w Lotosie 150 ,TBN w Mobilu 10 mg KOH/g w Lotosie 9,9 mg.Lotos ma aby lepszą temperaturę płynięcia ale w polsce niema takich mrozów. <mikolaj>
Do czego kolega zmierza? Nabicia postów? Czy wyjaśnienia użytkownikom ,ze Mobil wcale super nie jest ?