Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 sty 2008, 08:59

właśnie tez tak mysle, ja sam własnie jezdze na orlenie 10w40 dlatego tu zapytałem o niego,moj tata passatem tez i nie moge nic złego o tym oleju powiedziec a kosztuje 53zł 4l a mobila 124zł :shock: koledze mecahnik wymienial olej i wlal mu castrola 5w40 silnik 1,8benzyna 95/96rok i moim zdaniem na półsyntetyku tez by jezdzil,i dzieki za odp :-)

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 04 sty 2008, 10:01

karol121, hehe na Hipolu też by jeździł tylko jak długo :?: Olej musi być pożądny i nie można na tym oszczędzać.Nie posmarujesz nie pojedziesz,a jak kiepsko smarujesz to też kiepsko jedziesz.Co do produktów Orlena to są to średniej klasy produkty i napewno oleje dobrej marki są lepsze.Jeździłem VW LT na takim oleju i silnik trzeba było wymienić,a jak był Castrolem zalewany to było ok,ale szef chciał zaoszczędzić.Wyszły mu oszczędności auto robi 500 km dziennie więc zniszczenie nastąpiło dość szybko.LT miał 900tyś kilometrów i latał jak złoto ale nie na Orlenie. :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 sty 2008, 10:22

hm moze masz i racje ale czym np mobil rózni sie od orlenu :?: moze mi ktoś to wyjaśnic :?: co te oleje maja :?:

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 04 sty 2008, 10:29

No opakowaniem ,nazwą :mrgreen: we Wrocławiu jest takie laboratorium wojskowe gdzie wszystkie oleje i smary są badane od nowa i muszą spełniać normę.Badanie jest pod kątem skraplania się wody,pienienia,odporności na temperaturę i spalanie,ilość cząstek rysujących znajdujących się w substancji smarnej,gęstość w określonej temperaturze i wiele wiele innych.Zdarza się ,że produkt nie przechodzi badania mimi iż jest nowy i wraca do producenta dana partia.Z mobilem i castrolem jeszcze się nie spotkałem by tak było.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 sty 2008, 10:56

acha dzieki za rozjasnienie moze przy nastepnej wymianie zmienie na lepszy z innym opakowaniem i nazwą :mrgreen: a tak na powaznie to i moze tak jest a jak narazje jezdze na orlenie zobaczym co sie bedzie dzialo :lol:

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 04 sty 2008, 11:10

RaKo pisze:karol121, hehe na Hipolu też by jeździł tylko jak długo :?: Olej musi być pożądny i nie można na tym oszczędzać.Nie posmarujesz nie pojedziesz,a jak kiepsko smarujesz to też kiepsko jedziesz.Co do produktów Orlena to są to średniej klasy produkty i napewno oleje dobrej marki są lepsze.Jeździłem VW LT na takim oleju i silnik trzeba było wymienić,a jak był Castrolem zalewany to było ok,ale szef chciał zaoszczędzić.Wyszły mu oszczędności auto robi 500 km dziennie więc zniszczenie nastąpiło dość szybko.LT miał 900tyś kilometrów i latał jak złoto ale nie na Orlenie. :mrgreen:
No cóz pewnie znów będzie to temat otwartej dyskusji,ale jestem ciekawy faktów , a nie opinii...
1. Do czego stosowany jest Hipol ?
2. Co znaczy porządny olej ?
3. Proszę o wytłumaczenie pojęcia olej średniej klasy. Może porównanie parametrów fizykochemicznych Mobila 1 i Platinum...
4. Nie jeżdziłem LT zawodowo, ale widziałem na warsztacie LT z "niskimi"przebiegami z silnikami do remontu (niezaleznie od zastosowanego oleju).
RaKo pisze:No opakowaniem ,nazwą :mrgreen: we Wrocławiu jest takie laboratorium wojskowe gdzie wszystkie oleje i smary są badane od nowa i muszą spełniać normę.Badanie jest pod kątem skraplania się wody,pienienia,odporności na temperaturę i spalanie,ilość cząstek rysujących znajdujących się w substancji smarnej,gęstość w określonej temperaturze i wiele wiele innych.Zdarza się ,że produkt nie przechodzi badania mimi iż jest nowy i wraca do producenta dana partia.Z mobilem i castrolem jeszcze się nie spotkałem by tak było.
Ad.1 . Możesz podać nazwę wspomnianego wyżej laboratorium wojskowego ? Pytam bo w/g akredytowanych laboratoriów wojskowych nie ma w Wrocławiu takiego co zajmuje sie wspomnianym tematem . Prosze lista - jest w W-wie... http://www.wcnjk.wp.mil.pl/wcnjk_jakosc_bad_lab.php
Ad.2 " Twój cytat "Z mobilem i castrolem jeszcze się nie spotkałem by tak było." Wynika z tego ,że albo jesteś zatrudniony w tym laboratorium ,albo zwozisz(zwoziłes)tym LT partie olejów , które nie przeszły selekcji.

Ps. Chodzi mi o konkrety ,a nie zasłyszane opinie ,że olej jest do du..py bo jest polski i te zachodnie są lepsze. Chciałbym podejść racjonalnie jak wspomniane na forum badania forumowiczów odnośnie ceramizera itd. Jeśli wszystkie wymienione przez kolegę fakty są autentyczne to "kładę pokłon" i zmieniam olej , jeśli jednak nie, to jest to czcze gadanie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 04 sty 2008, 12:32

szantis, hehe nie wszystko co polskie jest do d....py.Hipol to olej przekłądniowy gęsty 80 W nie pamiętam dokładnie.
Porządny no taki z dodatkami jak np. MoS2
Nie mam w tej chwili dostępu do tych parametrów z racji ,że zmieniłem pracę :mrgreen:
Olejów tych nie woziłem tylko wysyłąłem do laboratorium i na 100% szły do Wrocławia.
Zwroty z magazynów do producenta były właśnie z Orlenu.Inne marki nie wracały.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 04 sty 2008, 14:42

RaKo pisze:Zwroty z magazynów do producenta były właśnie z Orlenu.Inne marki nie wracały.
Kolego ale jakie dokładnie oleje z tej firmy :?: Jakie to były lata :?: Napewno nie wrócił semisynthetic dam sobie rękę uciąć. I nie zamierzam tutaj wchodzić w dyskusje jak to inni robią- co moje to jest najlepsze co polskie to jest do du.. a co droższe to jest na pewno lepsze. (oczywiście nie chciałem nikogo obrazić) Moim zdaniem dla silnika obojętnie czy to będzie droższy olej czy tańszy ważne żeby był to co najmniej półsyntetyczny i żeby w żadnym wypadku nie był mineralny i nie był silnik katowany bo nawet najlepszy olej nie ochroni go przed ciężką nogą.

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 04 sty 2008, 16:39

Olej jest produktem jak wiele innych. Produkowany w wielu krajach, z różnych surowców, przez różnych producentów, z zachowaniem lub nie obowiązujących norm.

Dlatego nie można powiedzieć, że wystarczy, żeby był 10W40. Bo niestety produkt produktowi nierówny. Weźmy np masło. Idziesz do supermarketu. 10 różnych produktów, na każdym napisane masło, a większość to margaryna lub jakiś inny syf z dodatkiem masła albo i nie. Przykłady można mnożyć.

Szkoda, że my konsumenci nie mamy praktycznie żadnej możliwości sprawdzenia jakości oleju. Ja się skusiłem na Valvoline, ale nie jestem w stanie powiedzieć, że jest lepszy od Orlenu. A często powtarzane wrażenie, że po wymianie silnik ciszej pracuje może wynikać z samego faktu zmiany oleju na nowy, a nie na lepszy.

Za miesiąc będę zmieniał olej, zachęcam do dyskusji, może pomoże mi w podjęciu decyzji.

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 04 sty 2008, 20:19

Dla osób chcących uzupełnić swoją wiedzę na temat roli oleju w silniku polecam zajrzeć TUTAJ
A TUTAJ znajdziecie charakterystyki najpopularniejszych olejów silnikowych.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 04 sty 2008, 22:53

sajmon pisze:Dla osób chcących uzupełnić swoją wiedzę na temat roli oleju w silniku polecam zajrzeć TUTAJ
A TUTAJ znajdziecie charakterystyki najpopularniejszych olejów silnikowych.
Dzięki zwłaszcza za drugą część .Porównałem sobie parametry podobnych dostępnych pólsyntetyków ....leje dalej Super Semisynthetic :) jakość lepsza :mrgreen: ,cena niższa <ok>

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 04 sty 2008, 23:12

DYZIO, nie pamiętam już dokładnie oznaczenia i nie chcę niczego pomulić było to w 2007r.Z tabeli którą wkleił kolega Sajmon widać ,że Mobil Super S to jeden z lepszych półsyntetyków.Olej do diesla powinien mieć oznaczenie SJ/CF i czym dalsza litera tym jeszcze lepsze spełnia normy. :mrgreen:

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 04 sty 2008, 23:26

RaKo pisze:DYZIO, nie pamiętam już dokładnie oznaczenia i nie chcę niczego pomulić było to w 2007r.Z tabeli którą wkleił kolega Sajmon widać ,że Mobil Super S to jeden z lepszych półsyntetyków.Olej do diesla powinien mieć oznaczenie SJ/CF i czym dalsza litera tym jeszcze lepsze spełnia normy. :mrgreen:
Oj kolego już w ogóle zaczynasz "czarować" , o ile widzę tą tabelę to dane masz z przed 10 lat (na dole masz info o materiałach), poza tym o ile rzeczywiście jak stwierdzasz pracowałeś tam w 2007 to nawet jeden rok nie powinien rzutować na pamięci o wynikach Twojej pracy. Olej do diesla w/g w/w materiałów powinien mieć oznaczenie CX (z czego im X wyższy w alfabecie tym wyższa klasa). Zresztą określ liczbę TBN dla Mobila S i np . "gorszego"w klasie sypersemisthetic orlena (karta - http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=121) i powiedz w czym jest lepszy chwalony przez Ciebie Mobil S...

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 04 sty 2008, 23:48

szantis, nie czaruję tylko piszę jak było.Porównania dokonałem na podstawie tej tabeli http://seicento.autokacik.pl/baza/oleje.htm
W Mobilu oznaczenie SJ/CF to priorytet SJ czyli do benzyny ale druga część to CF czyli zastosowanie do diesla.W lotosie oznaczenie to SG/CD czyli w Mobilu F jest dalej niż D w Lotosie Orlena więc lepiej no chyba ,że źle znam alfabet.
Lepkość w Mobilu jest 155 a w Lotosie 150 ,TBN w Mobilu 10 mg KOH/g w Lotosie 9,9 mg.Lotos ma aby lepszą temperaturę płynięcia ale w polsce niema takich mrozów. <mikolaj>
Więc chyba wystarczy udowadniania ,że jest lepszy Mobil.
CF jest przeznaczony do wysoko obrotowych silników dołądowanych tak wynika z tabeli więc CD się nie łapie,a oznaczenia do dziś są identyczne.
Widziałem dane z którego są roku.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 05 sty 2008, 00:03

RaKo pisze:szantis, nie czaruję tylko piszę jak było.Porównania dokonałem na podstawie tej tabeli http://seicento.autokacik.pl/baza/oleje.htm
W Mobilu oznaczenie SJ/CF to priorytet SJ czyli do benzyny ale druga część to CF czyli zastosowanie do diesla.W lotosie oznaczenie to SG/CD czyli w Mobilu F jest dalej niż D w Lotosie Orlena więc lepiej no chyba ,że źle znam alfabet.
Lepkość w Mobilu jest 155 a w Lotosie 150 ,TBN w Mobilu 10 mg KOH/g w Lotosie 9,9 mg.Lotos ma aby lepszą temperaturę płynięcia ale w polsce niema takich mrozów. <mikolaj>
No cóż , zaczynam już uważać ,że kolega nie czyta już dokładnie co jest opisane i nie prowadzi merytorycznego dialogu. Wtrąciłem się w temat z własną opinią na temat oleju Orlen Super Semistynthetic i po krytyce" ,że trzeba stosować "lepsze oleje" (...), pytam... czemu??? i daję (pytania)odnośniki do danych.....np . TBN dla wspomnianego w/w oleju jest 11,4 a kolega mi tu "wylatuje" z" lotosem" o wartości 9,9 ?

Do czego kolega zmierza? Nabicia postów? Czy wyjaśnienia użytkownikom ,ze Mobil wcale super nie jest ?

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl