[B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To jest ryzyko które sam musisz podjąć.
Ja już raz podejmowałem w NG na jednym cylindrze miała 6 bar ryzykowałem do końca bo nie znana była przyczyna nawet tłok zdejmowałem ale był w idealnym stanie. Muj spec od głowic jak robił weryfikacje głowicy mówił że możliwe że przez zawór jak jest nadmierny luz na prowadnicy to zawór może bokiem iść wtedy się nie zamyka a "suwa" do gniazda i za późno zamyka. Dobrze że po złożeniu wszystko wruciło do normy..
Jak się potwierdzi kompresja na pewno bym ściągnął wałek i próbował bez rozbierania głowicy zobaczyć luzy na prowadnicach.
masz sprężarkę to dorób sobie zamiast świecy przyłącze na zamkniętych zaworach zablokowanym wale daj ciśnienie na gar nasłuchuj różnice ucieczki powietrza i gdzie. Tak samo spadek ciśnienia czas.
Ja już raz podejmowałem w NG na jednym cylindrze miała 6 bar ryzykowałem do końca bo nie znana była przyczyna nawet tłok zdejmowałem ale był w idealnym stanie. Muj spec od głowic jak robił weryfikacje głowicy mówił że możliwe że przez zawór jak jest nadmierny luz na prowadnicy to zawór może bokiem iść wtedy się nie zamyka a "suwa" do gniazda i za późno zamyka. Dobrze że po złożeniu wszystko wruciło do normy..
Jak się potwierdzi kompresja na pewno bym ściągnął wałek i próbował bez rozbierania głowicy zobaczyć luzy na prowadnicach.
masz sprężarkę to dorób sobie zamiast świecy przyłącze na zamkniętych zaworach zablokowanym wale daj ciśnienie na gar nasłuchuj różnice ucieczki powietrza i gdzie. Tak samo spadek ciśnienia czas.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Ogólnie to chyba zdejme głowicę i tak. Uszczelki, popychacze itd już kupiłem. Zaryzykuje i zobaczę co tam się dzieje.
Wymyśliłem sobie pewną teorie tylko nie wiem czy ona w jakimś stopniu ma sens. Gdy zapłon ustawiony jest na 6' to panuje większe ciśnienie w cylindrze i może zawór wpada własnie z powodu nadmiernego luzu w jakieś wibracje czy jak mówisz wsuwa sie do gniazda i on wydaje podobny dźwięk do spalanie stukowego. Ale jak mówie, to tylko moje głupie wymyślone teorie, które pewnie nie maja sensu.
[ Dodano: 2019-07-01, 12:05 ]
Wykonałem samodzielnie pomiar ciśnienia sprężania przy rozgrzanym silniku ok. 90'C
I - 13,4bar
II - 13,5bar
III - 13,5bar
IV - 13,5bar
Czyli silnik jest jak nowy można powiedzieć
Wymyśliłem sobie pewną teorie tylko nie wiem czy ona w jakimś stopniu ma sens. Gdy zapłon ustawiony jest na 6' to panuje większe ciśnienie w cylindrze i może zawór wpada własnie z powodu nadmiernego luzu w jakieś wibracje czy jak mówisz wsuwa sie do gniazda i on wydaje podobny dźwięk do spalanie stukowego. Ale jak mówie, to tylko moje głupie wymyślone teorie, które pewnie nie maja sensu.
[ Dodano: 2019-07-01, 12:05 ]
Wykonałem samodzielnie pomiar ciśnienia sprężania przy rozgrzanym silniku ok. 90'C
I - 13,4bar
II - 13,5bar
III - 13,5bar
IV - 13,5bar
Czyli silnik jest jak nowy można powiedzieć
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Dokładnie, chcesz dobrze zrób to sam No tylko teraz to serio już nie wiadomo o co chodzi z tym zapłonem hahaJarewa pisze:No widzisz co samemu to samemu...
[ Dodano: 2019-07-14, 17:21 ]
Głowica poszła na bok a na zaworach po 27latach takie kwiatki, które mogły powodować spalanie stukowe. Tłoki mają nagar taki jak w komorze czyli delikatny, próg na cylindrach nie wyczuwalny. Oraz kolektor ssący, który był praktycznie przyłapany a nie dokręcony.
Głowica po wstępnym oczyszczeniu przed oddaniem do szlifierni
Ostatnio zmieniony 22 lip 2019, 21:18 przez xRead, łącznie zmieniany 1 raz.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Tłoki i blok wyczyszczone Szlifierz dzisiaj dzwonił, że zawory wydechowe wymagają dotarcia oraz wymiany prowadnic. W czwartek głowica będzie gotowa.
[ Dodano: 2019-07-22, 21:24 ]
No więc tak silnik poskładany i póki co nie słyszałem aby występowało spalanie stukowe przy wyprzedzeniu 6', ale się jeszcze nie ciesze bo różnie może być
Kilka zdj z remontu
[ Dodano: 2019-07-25, 21:34 ]
I stukowe dalej się pojawiło przy dzisiejszych temperaturach ... Przepływkę podmieniłem to samo. Może sprawdzić wtryskiwacze czy nie leją ?