Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Spalanie detonacyjne

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 29 cze 2019, 22:57

Zrobię pomiar gdy przyjdzie manometr oraz gdy wyjdzie coś podobnie to wykonam na tym 1 cyl próbę olejową. Jeśli wyjdzie, że pierścienie na tłokach a nie problem w głowicy to sprzedam ją na graty i czas na zakup A8 D2. Bo już nie będzie mi się chciało z nią bawić w takie remonty - szkoda kasy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 cze 2019, 23:20

Pomiar olejowy ci nic nie da przy takiej różnicy może to być zawór a olej doszczelni jedno i drugie, ale pomiar następny jest wskazany by potwierdzić poprzedni.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 29 cze 2019, 23:22

To co ryzykować z remontem głowicy i wtedy zobaczyć jak będzie ? Czy co byś zrobił na moim miejscu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 cze 2019, 23:33

To jest ryzyko które sam musisz podjąć.

Ja już raz podejmowałem w NG na jednym cylindrze miała 6 bar ryzykowałem do końca bo nie znana była przyczyna nawet tłok zdejmowałem ale był w idealnym stanie. Muj spec od głowic jak robił weryfikacje głowicy mówił że możliwe że przez zawór jak jest nadmierny luz na prowadnicy to zawór może bokiem iść wtedy się nie zamyka a "suwa" do gniazda i za późno zamyka. Dobrze że po złożeniu wszystko wruciło do normy..

Jak się potwierdzi kompresja na pewno bym ściągnął wałek i próbował bez rozbierania głowicy zobaczyć luzy na prowadnicach.

masz sprężarkę to dorób sobie zamiast świecy przyłącze na zamkniętych zaworach zablokowanym wale daj ciśnienie na gar nasłuchuj różnice ucieczki powietrza i gdzie. Tak samo spadek ciśnienia czas.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 01 lip 2019, 12:05

Ogólnie to chyba zdejme głowicę i tak. Uszczelki, popychacze itd już kupiłem. Zaryzykuje i zobaczę co tam się dzieje.

Wymyśliłem sobie pewną teorie tylko nie wiem czy ona w jakimś stopniu ma sens. Gdy zapłon ustawiony jest na 6' to panuje większe ciśnienie w cylindrze i może zawór wpada własnie z powodu nadmiernego luzu w jakieś wibracje czy jak mówisz wsuwa sie do gniazda i on wydaje podobny dźwięk do spalanie stukowego. Ale jak mówie, to tylko moje głupie wymyślone teorie, które pewnie nie maja sensu.

[ Dodano: 2019-07-01, 12:05 ]
Wykonałem samodzielnie pomiar ciśnienia sprężania przy rozgrzanym silniku ok. 90'C

I - 13,4bar
II - 13,5bar
III - 13,5bar
IV - 13,5bar

Czyli silnik jest jak nowy można powiedzieć

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2019, 17:01

No widzisz co samemu to samemu...

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 14 lip 2019, 17:21

Jarewa pisze:No widzisz co samemu to samemu...
Dokładnie, chcesz dobrze zrób to sam :) No tylko teraz to serio już nie wiadomo o co chodzi z tym zapłonem haha rotfl

[ Dodano: 2019-07-14, 17:21 ]
Głowica poszła na bok a na zaworach po 27latach takie kwiatki, które mogły powodować spalanie stukowe. Tłoki mają nagar taki jak w komorze czyli delikatny, próg na cylindrach nie wyczuwalny. Oraz kolektor ssący, który był praktycznie przyłapany a nie dokręcony.

Obrazek

Głowica po wstępnym oczyszczeniu przed oddaniem do szlifierni

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 lip 2019, 21:18 przez xRead, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2019, 17:44

xRead, no sporo tego ;-) miejmy nadzieję że to jest powodem. Chociaż widziałem znacznie więcej - co prawda nie w abk.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 14 lip 2019, 18:03

PieterB A co do rolki, metalowa jest jednak mniejsza troszkę a przymierzyłem na tą ośkę tę plastikową to ona na niej ma minimalny luz, zaś metalowa wchodzi na nią "ciasno"

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2019, 18:05

xRead, czyli ma mniejszy obwód zewnętrzny, tak? Bo powiem szczerze nigdy tego nie mierzyłem.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 14 lip 2019, 18:12

Tak dokładnie.

Sorki za OT ale mam mały problem. Kolektor wydechowy ma peknięcie ok 5cm ryske taką. Klej do spawania na zimno ogarnie to ? Patrzyłem te moje zapasowe to mam 2 kolektory ale one to już wgl popękane

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2019, 19:02

xRead, to norma. Ja bym tam nic nie robił chyba że pęknięcie jest na wylot. Ale możesz próbować. Daj znać czy się powiodło.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 25 lip 2019, 21:34

Obrazek

Tłoki i blok wyczyszczone :) Szlifierz dzisiaj dzwonił, że zawory wydechowe wymagają dotarcia oraz wymiany prowadnic. W czwartek głowica będzie gotowa.

[ Dodano: 2019-07-22, 21:24 ]
No więc tak silnik poskładany i póki co nie słyszałem aby występowało spalanie stukowe przy wyprzedzeniu 6', ale się jeszcze nie ciesze bo różnie może być :)

Kilka zdj z remontu

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2019-07-25, 21:34 ]
I stukowe dalej się pojawiło przy dzisiejszych temperaturach ... Przepływkę podmieniłem to samo. Może sprawdzić wtryskiwacze czy nie leją ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2019, 22:30

Jedz na analizator spalin z wydrukiem i go pokaż.... Na każdej stacji go mają 30 dyszki tylko szukaj takiego co ma wydruki. I nie jest za czasów PRL.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 25 lip 2019, 22:59

A co przez to chcesz zobaczyć ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl