Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z ] przewody podciśnienia - mało dynamiczny silnik

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 28 cze 2019, 19:34

Krzysiek 84, MUNIOR,
Pany, bida jak (c)huk(j)....
Ojciec mój użytkuje tę audiczkę, był dziś u mechaniora by odczytać parametry z kompa i lipaaa.... Gość rozłożył ręce, gniazdo jakieś niby przegnite, rozruchane i nic z tego.
Sugerował tylko wymianę czujnika temp, prawdopodobnie do ECU, nie jestem na miejscu a ojciec nie jest mi w stanie wytłumaczyć o który konkretnie chodzi....
Może pomożecie, steruje on dawką paliwa,ponoć przy odpięciu tego czujnika auto zachowywało się lepiej, lepiej odpalało. To ten niebieski czujnik? Dobrze myślę ?
Co to w ogóle robić z tym autem? Jeździ jak sdi, muł. Po ostrym daniu w dupsko na trasie ojcu zerwało ten przewód zaślepiony śrubką o którym pisałem wcześniej... musiało jakoś ciśnienie duże zebrać się w dolocie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 cze 2019, 10:44

Do Ecu jest niebieski 2 Pin koło wtrysku sterującego.

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 29 cze 2019, 14:50

Krzysiek 84, może być tak, że on powoduje też brak mocy?
Pompa była polewana wodą, chłodzona, wtedy pali elegancko na gorącym, ale też po odpięciu czujnika ładnie zapala, w poniedziałek będzie miał nowy czujnik, chyba FAE. Zobaczymy co dalej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 cze 2019, 19:23

Gieru pisze: w poniedziałek będzie miał nowy czujnik, chyba FAE. Zobaczymy co dalej.
Nic ,bo to na pewno nie wina czujnika
Gieru pisze:gniazdo jakieś niby przegnite
Coś mocno wątpię w prawdziwość tego stwierdzenia.Jedż do kogoś kto ci podepnie auto pod vaga i sprawdzi parametry ...wymiana na zasadzie "moze to ,moze tamto " to nie potrzebna strata czasu i pieniedzy .Brak mocy to zwykle brak doładowania ,albo zanizajacy wskażania przepływomierz .Wskazania przeplywomierza są uzależnione od doładowania ,zbyt niskie doladowanie od razu powoduje zamulenie auta .Jak ktoś nie może podpiać auta pod vaga ,to są też "domowe " sposoby ....przepływomierz można wykluczyć podpinajac diodę o ile to tdi na "pierburgu " ,a cisnienie doładowania mozna sprawdzić manometrem .
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 30 cze 2019, 19:54

MUNIOR,
Lubartów od mojego ojca 160km... ;) muszę go namówić aby przyjechał odwiedzić syna... :D i zawiniemy do Ciebie.
Czy odpięcie przepływki pokaże cokolwiek? Bo odpinałem i różnicy w jeździe nie było.
Ciśnienie doładownia sprawdza się podczas jazdy, tak? Jakie mogą być potencjalne przyczyny niskiej wartości? Nieszczelność i co jeszcze?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 cze 2019, 20:48

Gieru, Na Waszym miejscu bym nie zastanawiał się , tylko szykował zielone i do Muniora.
Ogarnie dolegliwości , od razu jakąś witaminkę zaaplikować cwaniak_

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lip 2019, 08:12

Gieru pisze:Czy odpięcie przepływki pokaże cokolwiek? Bo odpinałem i różnicy w jeździe nie było
Róznica po odpieciu przepływomierza powinna być ,skoro nie ma to albo coś nie tak z przepływomierzem ,albo tak jak wspomniałem doladowanie "cieniutkie " ,a wtedy przepływomierz i tak nie wiele "chodzi " a to on własnie ogranicza dawkę w przypadku gdy nie ma ,lub jest zbyt niskie doładowanie .Pytanie zasadnicze czy jest to starsze czy nowsze tdi ? w sensie czy z przepływomierzem boscha czy pierburga ...bo jak to pierwsze z przeplywką boscha ,to diagnostyka nie jest łatwa i wcale się nie dziwię ze ktoś nie mógł się połaczyć ,bo komputerowa diagnostyka w zasadzie ogranicza się do sprawdzenia bledów ,dawki i poczatku wtrysku .Diagnostyka "dynamiczna " w tym modelu w zasadzie nie istnieje .Jak nowszy osprzet z pzrepływomierzem pierburga , to diagnostyka pełna i w czasie jazdy można podejrzeć wszystkie parametry żądane i osiągane .Cisnienie doładowanie sprawdza się tylko podczas jazdy ,a najprostszy test co może być przyczyną zbyt niskiego doładowania ,to odpiecie węzyka z gruszki WG ,wtedy cisnienie powinno osiągnąć ok 1,6 bara i powinna być "odcinka "czyli tryb awaryjny z pzreladowania .Przyczyny zbyt niskiego doładowania są w zasadzie trzy .Pierwsza to n75 ,druga to nieszczelny dolot i tzrecia to zbyt wczesnie otwierajaca się klapaka WG ,czyli zle ustawione cięgło gruszki
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 01 lip 2019, 18:24

MUNIOR,
przepływka jest pierburga.
nowy czujnik temp ECU nie przyniósł faktycznie żadnych rezultatów, bardzo ciężko zapala na ciepłym przy tych upałach... pompa kończy żywot? masz munior za zbyciu może jakaś? jakie mogą być koszty remontu?

Jeden z lokalnych mechaników wciska też ojcu, że ten drugi czujnik, 3-pinowy ma też wpływ na odpalanie i pracę auta... prawda to czy tylko odpowada on za wskazówkę na zegarach?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lip 2019, 18:32

Gieru pisze:że ten drugi czujnik, 3-pinowy ma też wpływ na odpalanie i pracę auta... prawda to czy tylko odpowada on za wskazówkę na zegarach?
nie, to nie prawda
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lip 2019, 00:07

Gieru pisze:Jeden z lokalnych mechaników wciska też ojcu, że ten drugi czujnik, 3-pinowy ma też wpływ na odpalanie i pracę auta... prawda to czy tylko odpowada on za wskazówkę na zegarach?
Radzę sobie odpuscić wizyty u lokalnych "wymieniaczy-zgadywaczy " bo jak widać po efektach , szkoda czasu i pieniedzy na zbedne wymiany czujników i wysluchiwanie ich tekstów w stylu : "panie ,moze to ,może tamto ,może czujnik ,się wymieni ,się zobaczy " .Się nie wie, się nie bierze za naprawę i nie naraża kogoś na zbedne wydatki ;-) .Zasadnicza rzecz to podpiąć vaga sprawdzić poczatek wtrysku i dawkę .Jak te parametry w normie i nadal na gorącym silniku zle odpala ,to najprawdopodobniej do wymiany bedzie pompa wtryskowa .Pompe zawsze jakąś sprawną mam w razie czego
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 02 lip 2019, 06:41

MUNIOR, chłodzenie pompy wodą poprawia sytuację, ale też odpięcie czujnika temp ecu powoduje, że lepiej zapala na rozgrzanym. jest to oznaką czegoś?

czy rozwalone (piszczące szczególnie w zimie) koło pasowe może mieć też wpływ na rozrząd i zapłon ?
jak nic się po drodze nie spierdzieli to za 2-3 tygodnie wbijemy do Ciebie MUNIOR o ile nie będziesz odpoczywał gdzieś pod palmami :D napisz mi na pw ile za pompe w razie W.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 lip 2019, 16:24

Tak blisko macie ro Mariusza a szukacie diagnozy u partaczy. paluszkiem_nono
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 lip 2019, 19:49

Gieru pisze:chłodzenie pompy wodą poprawia sytuację, ale też odpięcie czujnika temp ecu powoduje, że lepiej zapala na rozgrzanym. jest to oznaką czegoś?
Grzeje wtedy świece dlatego latwiej odpala
Gieru pisze:czy rozwalone (piszczące szczególnie w zimie) koło pasowe może mieć też wpływ na rozrząd i zapłon ?
Nie ma żadnego ,a piszczy bo zimą grzeją świece i alternator stawia duży opór dla paska ...jak ktoś chce się pozbyć "piszczenia " bo wymiana paska nie pomaga ,to niech sobie zrobi tak jak ja ...przełacznik wyłaczający grzanie świec .Tylko zrobić to trzeba z głową ,nie żadne tam odłaczanie dużych pradów ,po stronie "roboczej " przekaznika swiec ,bo zaraz spalicie sobie auto .Tylko robi się wylacznik odlączajacy 50 pin z kompa który steruje cewką styku roboczego przekażnika świec żarowych ,gdzie obciążenie prądowe znikome i obsłuzy to nawet delikatny maly wyłacznik.Zimą przekrecam zaplon ,gasnie kontrolka świec ,odpalam ,po tym od razu "pstryk " , świece zostają "odcięte "..... nie każdy wie ,ale '' nadgorliwe inzyniery '' wymyslili tzw .dogrzewanie silnika po odpaleniu ....czyli swiece zarowe włączają się i grzeją w czasie kiedy silnik już pracuje i grzeją tak o 1,5 minuty ...a przez ten czas obciążony pasek oczywiscie "piszczy " ....nie świadomy jak to działa kierowca ,zastanawia się dlaczego piszczy ....bo przecież świece już nie grzeją ,kontrolka świec zgasła ...a one własnie grzeją ,podstępnie i nie widocznie ......i to ok 1,5 minuty po odpaleniu silnika ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Gieru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 25 sty 2009, 12:11
Lokalizacja: LHR\LU

Post autor: Gieru » 02 lip 2019, 23:27

MUNIOR, o widzisz, dobrze, że piszesz. Bo szukałem kiedyś info o piszczeniu tego koła i z niego wynikało, że to koło się rozpada bo jest dwuczęsciowe, jak się zlekceważy to ścina frez na wale itd, nie wiem ile w tym prawdy.
a z tym grzaniem świec to wiem :) mam opla w dieslu to pasek wymieniam po każdej zimie praktycznie bo się slizga i wyciera ;) tyle, że altek mam na zwykłym klinowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga