Witam forumowiczów. Jeśli piszę w złym dziale proszę o przeniesienie. Można się w nich nieźle pogubić. Od wczorajszego dnia moja B4 z 92 zaczęła słabo kręcić. Wczoraj po południu pojechałem po jedną rzecz do miasta, wracając męczyłem się z nią około poł godziny żeby zagadała. Problem wygląda następująco gdy długo stoi ma ciężko odpalić lub wcale nie odpala(w sensie odpala ale ma strasznie ciężko kręcić rozrusznikiem) np z rana ledwo co kręci, ale w końcu normalnie załapuje i równo trzyma obroty nie gubi zapłonu, więc go wykluczyłem dodam że ostatnio wymieniałem świece i kable. Akumulator na nie odpalonym wskazywał chyba 12.7V (ładowany 2 dni temu ponieważ wróciłem z zagranicy i był wyczerpany) Obstawiam akumulator lub rozrusznik. Łączenia kabli wszelkie od klem do masy przy silniku i budzie od aku wyczyściłem papierkiem, przy rozruszniku też, nawet przy cewce. Mój tata jeszcze obstawia poziom elektrolitu w akumulatorze. Czy to może mieć coś do rzeczy? Dołączam film na którym jako tako kręci ale widać że za słabo. Czasami jest jeszcze gorzej. Jako załącznik nie chciał przejść https://megawrzuta.pl/download/86a1b154 ... eeba7.html
Pozdrawiam
[B4 2.0 ABT] Rozrusznik, akumulator nie daje rady?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jerewa tu nie chodzi o to czy pali od strzała, o to nie mam żadnego problemu i o tym też słyszałem że ABT'ki kręcą te 2 obroty wałem nim odpalą. Ale chodzi o to że nie odpala normalnie, kontrolki przygasają rozrusznik jakby był lekko sklinowany? i nie miał jak się obracać ale odpala. Na filmiku jest jeszcze dość okej, często jest gorzej jakby ledwo co kręcił naprawde minimalnie a mimo to odpali.Jarewa pisze:ABT nigdy nie pali od dotkniecia...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Nowy czy używany? Może wystarczy w starym tylko czyszczenie, smarowanie, ewentualne skasowane nadmiernego luzu wzdłużnego i wymiana szczotek oraz tulejek... Bardzo szybko i łatwo się go rozbiera.Vastray pisze:Zamówiłem rozrusznik
Mówisz o mierniku prądu rozruchowego? To dość dobry pomysł.PieterB pisze:dobrze by było sprawdzić aku jakimś bocznikiem
Miałem ten sam problem, ale zimą jak zaczęły się mrozy po kilka stopni w dół i co ciekawe na obu używanych akumulatorach. Rozrusznik tylko wyczyściłem i nasmarowałem nie przejmując się niewielkimi pęknięciami naokoło kosza przekładni i dalej to samo. Po wymęczeniu tematu przez całą zimę - po prostu wymieniłem akumulator na nowy, przy okazji zamontowałem radio na takie bez stand-by i po sprawie. I już ponad rok spokoju niezależnie od temperatur.
W ABK tylko od spodu jest sensowny dostęp i przy tym dość mało miejsca, ale mając zestaw różnych kluczy i przedłużek da radę to zrobić bez ściągania portek wydechu.Jarewa pisze:No nie przesadzaj w abt idzie od gury ściągnąć nawet z zamkniętymi oczami..
W ABT to podejrzewam, że łatwiej będzie. Ew. obadać czy po zdjęciu obudowy filtru jest lepszy dostęp.