Dzień dobry
Od jakiegoś czasu mam problem z przyspieszeniem mojej audiczki, odpala normalnie, trzyma obroty na jałowym i nie kopci. Zaczęło sie od sparciałych przewodów podciśnienia/nadciśnienia, ale po wymianie wszystkich i podłączeniu według schematu zamieszczonego na forum wróciło na chwile do normy, ale później znów zaczęły się pojawiać te same objawy miałem wrażenie, że turbina nie doładowuje i auto przyspieszało dramatycznie, ale czasami miała "przebłyski" i się na moment załączała. Idąc tropem turbiny sprawdziłem zawór N75 tworząc "bajpas" z zimnej strony turbiny do gruszki nic to nie dało. Sztanga i gruszka działają bez problemu.
Znalazłem mechanika, który podpiał sie pod VAGa i znalazł kilka błędów po usunięciu i przejechaniu sie z komputerem jeden sie powtarzał, błąd 0273 czyli "czujnik poziomu wody w filtrze paliwa".
Przepływomierz był odłączany podczas pracy silnika stąd błąd.
Zaraz po wyłączeniu silnika w przewodzie, w którym docierało paliwo do pompy pojawiały sie pęcherzyki powietrza, które wracały do filtra. Pan wyczyścił wszystkie zaworki i wymienił jeden (który sie rozpadł podczasy wyciagania) z zaworków w pompie zaznaczonych na poniższej fotografii (jeden niewidoczny). Po wymianie powietrze sie nie cofało a ja dodatkowo wymieniłem filtr paliwa, nic sie nie zmieniło, lecz gdy zrobiłem 10 km jakby odzyskał moc wprawdzie nie to co było ale był znaczący efekt. Na następny dzień rano znów to samo brak mocy, muł i po 13 km znowu powrót mocy.
Czym może byc to spowodowane ? czy pompa może być zanieczyszczona ?
[B4 1.9 1Z] Brak mocy, błąd VAG 0273
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2016, 10:10
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeżeli silnik ze zdjęcia jest twoj ,to masz stary osprzęt i komputer bez mozliwosci pełnej diagnostyki ....takze wszelkie niesprawnosci auta w postaci braku mocy itd ,niestety nie są mozliwe do szybkiego zdiagnozowania .Do diagnostyki pozostają tylko własne wypracowane metody Nagła utrata mocy w wyzszym zakresie obrtów to zwykle wina przeładowania,co można sprawdzić tak jak już zrobiłeś ,czyli robiac bajpas n75 ...jezeli ta utrata mocy pojawia się z "dołu " i nie regularnie ,to mimo ze nie jest to typowy objaw dla nastawnika ,to i on moze tu być sprawcą ...jedyny sposób żeby to potwierdzić to wymina na inny sprawny.Może tez być wina pzrepływomierza i tu najlpiej "zaciąć " go w pozycji max otwartej i pojedzić .Bład "wody w filtrze " bez zwiazku z tym co się dzieje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2016, 10:10
Zdjęcie nie jest moje, ale przedstawia identyczny silnik jak mój. Jest tak jak mówisz bardziej z "dołu" się to dzieje i nie regularnie. Czy to może być też objaw zanieczyszczenia układu paliwowego ? mam auto 2 lata a jak wczoraj zmieniałem filtr paliwa to przy czujniku wody było coś co wyglądało jak glony. A jeżeli jest to nastawnik pompy jak mówisz to czy może całkowicie wysiąść i nie bede mógł jechać ?
W jaki sposób mogę zaciąć przepływomierz w pozycji otwartej ?
EDIT
Po zacięciu przepływomierza w pozycji max otwartej auto nie ma problemu z przyspieszeniem.
W jaki sposób mogę zaciąć przepływomierz w pozycji otwartej ?
EDIT
Po zacięciu przepływomierza w pozycji max otwartej auto nie ma problemu z przyspieszeniem.