Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Problem z wentylatorami

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
covalaa78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2019, 15:04

[B4 2.6 ABC] Problem z wentylatorami

Post autor: covalaa78 » 04 sie 2019, 15:28

Witajcie, od niedawna jestem w posiadaniu Audi cabrio b4, auto stalo 3 lata, ale wystartowalo wzglednie bez problemow, ale.....
po odpaleniu zauwazylem ze szybko sie grzeje, wiec wczoraj wymienilem termostat, pompe, czujnik wentylatora itd, przy odpowietrzaniu zauwazylem ze wentylatory nie startuja, mam wrazenie ze brakuje mi paru przekaznikow, czy ktos moglby podeslac zdjecie skrzynki z wszystkim na miejscu, znalazlem kilka zdjec, ale nie jestem pewien czy to ten sam model...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 sie 2019, 18:43 przez covalaa78, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 sie 2019, 15:31

covalaa78, _powitania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sie 2019, 16:51

covalaa78 pisze: czy ktos moglby podeslac zdjecie skrzynki z wszystkim na miejscu
To ci nic nie da przy v6 przekaźniki są gdzieś indziej..

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sie 2019, 21:26

Próbuj zwierać piny na wtyczce czujnika żeby zobaczyć czy wystartują. Na pewno jeden z przekaźników jest pod deską rozdzielczą i do tego bezpiecznik.

covalaa78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2019, 15:04

Post autor: covalaa78 » 04 sie 2019, 22:03

maciek889 pisze:Próbuj zwierać piny na wtyczce czujnika żeby zobaczyć czy wystartują. Na pewno jeden z przekaźników jest pod deską rozdzielczą i do tego bezpiecznik.
na zwartych pinach oba biegi dzialaja poprawnie, czujnik jest nowy... moze plukanie chlodnicy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sie 2019, 22:05

To jedynie pozostaje wadliwy czujnik albo gdzieś chłodnica zatkana albo zapowietrzona i nie nagrzewa czujnika. Albo po prostu za krótko czekałeś aż się nagrzeje.

covalaa78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2019, 15:04

Post autor: covalaa78 » 04 sie 2019, 22:09

maciek889 pisze:To jedynie pozostaje wadliwy czujnik albo gdzieś chłodnica zatkana albo zapowietrzona i nie nagrzewa czujnika. Albo po prostu za krótko czekałeś aż się nagrzeje.
czekalem az zaczelo wywalac plyn przez korek, odpowietrzany solidnie, wiec chyba musze powalczyc z chlodnica...koncza mi sie juz pomysly...troche nie podoba mi sie ze pod maska nie ma zadnego przekaznika w gornej czesci, wg opisu powinny byc ze 3 sztuki, nie zagladalem pod kierownice jeszcze..

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sie 2019, 22:52

covalaa78 pisze:wg opisu powinny byc ze 3 sztuki
Opis jest ogólny tyczy się prawie tylko słabych jednostek ABT/ABK/NG bo one mają jeden silnik na wentylator 30A. TDI/V6/ACE mają spore mocne wentylatory i myszą mieć 70A przekaźniki do tej skrzynki jakby nawet wsadzili to by poszła z dymem. Dlatego przy tych silnikach instalacja wentylatorów jest inna I dwa przekaźniki 70A znajdują się pod kierownicą.

covalaa78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2019, 15:04

Post autor: covalaa78 » 04 sie 2019, 22:57

Jarewa pisze:
covalaa78 pisze:wg opisu powinny byc ze 3 sztuki
Opis jest ogólny tyczy się prawie tylko słabych jednostek ABT/ABK/NG bo one mają jeden silnik na wentylator 30A. TDI/V6/ACE mają spore mocne wentylatory i myszą mieć 70A przekaźniki do tej skrzynki jakby nawet wsadzili to by poszła z dymem. Dlatego przy tych silnikach instalacja wentylatorów jest inna I dwa przekaźniki 70A znajdują się pod kierownicą.
tego nie wiedzialem, strasznie ciezko mi znalesc jakas literature do tego modelu, no nic zaczne od plukania chlodnicy, a nie wiesz moze gdzie znalesc wartosci zeby sprawdzic czujnik?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sie 2019, 23:45

covalaa78 pisze:wartosci zeby sprawdzic czujnik?
Czujnik na chłodnicy? On działa zero-jedynkowo. Gdy dochodzi do temperatury załączenia to blaszka z bimetalu się wygina i łączy wyjścia. Dlatego steruje on przekaźnikami bezpośrednio a nie jakąś elektronikę która decyduje czy już czas na włączenie.

covalaa78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2019, 15:04

Post autor: covalaa78 » 06 sie 2019, 21:51

Problem z glowy, jednak trzeba zawsze zaczynac od podstaw, wczoraj jeszcze raz wyplukalem solidnie chlodnice, sporo odpowietrzania i wszystko dziala!!, dzieki za pomoc, roboty jeszcze kupa wiec bede pytal!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl