[B4 2.6 ABC] Problem z wentylatorami
[B4 2.6 ABC] Problem z wentylatorami
Witajcie, od niedawna jestem w posiadaniu Audi cabrio b4, auto stalo 3 lata, ale wystartowalo wzglednie bez problemow, ale.....
po odpaleniu zauwazylem ze szybko sie grzeje, wiec wczoraj wymienilem termostat, pompe, czujnik wentylatora itd, przy odpowietrzaniu zauwazylem ze wentylatory nie startuja, mam wrazenie ze brakuje mi paru przekaznikow, czy ktos moglby podeslac zdjecie skrzynki z wszystkim na miejscu, znalazlem kilka zdjec, ale nie jestem pewien czy to ten sam model...
po odpaleniu zauwazylem ze szybko sie grzeje, wiec wczoraj wymienilem termostat, pompe, czujnik wentylatora itd, przy odpowietrzaniu zauwazylem ze wentylatory nie startuja, mam wrazenie ze brakuje mi paru przekaznikow, czy ktos moglby podeslac zdjecie skrzynki z wszystkim na miejscu, znalazlem kilka zdjec, ale nie jestem pewien czy to ten sam model...
Ostatnio zmieniony 04 sie 2019, 18:43 przez covalaa78, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Próbuj zwierać piny na wtyczce czujnika żeby zobaczyć czy wystartują. Na pewno jeden z przekaźników jest pod deską rozdzielczą i do tego bezpiecznik.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To jedynie pozostaje wadliwy czujnik albo gdzieś chłodnica zatkana albo zapowietrzona i nie nagrzewa czujnika. Albo po prostu za krótko czekałeś aż się nagrzeje.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
czekalem az zaczelo wywalac plyn przez korek, odpowietrzany solidnie, wiec chyba musze powalczyc z chlodnica...koncza mi sie juz pomysly...troche nie podoba mi sie ze pod maska nie ma zadnego przekaznika w gornej czesci, wg opisu powinny byc ze 3 sztuki, nie zagladalem pod kierownice jeszcze..maciek889 pisze:To jedynie pozostaje wadliwy czujnik albo gdzieś chłodnica zatkana albo zapowietrzona i nie nagrzewa czujnika. Albo po prostu za krótko czekałeś aż się nagrzeje.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Opis jest ogólny tyczy się prawie tylko słabych jednostek ABT/ABK/NG bo one mają jeden silnik na wentylator 30A. TDI/V6/ACE mają spore mocne wentylatory i myszą mieć 70A przekaźniki do tej skrzynki jakby nawet wsadzili to by poszła z dymem. Dlatego przy tych silnikach instalacja wentylatorów jest inna I dwa przekaźniki 70A znajdują się pod kierownicą.covalaa78 pisze:wg opisu powinny byc ze 3 sztuki
tego nie wiedzialem, strasznie ciezko mi znalesc jakas literature do tego modelu, no nic zaczne od plukania chlodnicy, a nie wiesz moze gdzie znalesc wartosci zeby sprawdzic czujnik?Jarewa pisze:Opis jest ogólny tyczy się prawie tylko słabych jednostek ABT/ABK/NG bo one mają jeden silnik na wentylator 30A. TDI/V6/ACE mają spore mocne wentylatory i myszą mieć 70A przekaźniki do tej skrzynki jakby nawet wsadzili to by poszła z dymem. Dlatego przy tych silnikach instalacja wentylatorów jest inna I dwa przekaźniki 70A znajdują się pod kierownicą.covalaa78 pisze:wg opisu powinny byc ze 3 sztuki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czujnik na chłodnicy? On działa zero-jedynkowo. Gdy dochodzi do temperatury załączenia to blaszka z bimetalu się wygina i łączy wyjścia. Dlatego steruje on przekaźnikami bezpośrednio a nie jakąś elektronikę która decyduje czy już czas na włączenie.covalaa78 pisze:wartosci zeby sprawdzic czujnik?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga