[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski
Nie koniecznie, jeśli elementy układu zaplonowego są OK to kopcenie na czarno jest jednym z objawów uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa - spore przelewanie silnika benzyną. Ale oczywiście jest to już końcowy etap jego uszkodzenia.
Przez to zadałem to pytanie, bo miałem z tym styczność w innym, bliźniaczym silniku, gdzie na benzynie nie dało się jechać z powodu szarpania i właśnie czarnego dymu w momencie szarpniecia, a na LPG zero problemów.
Przez to zadałem to pytanie, bo miałem z tym styczność w innym, bliźniaczym silniku, gdzie na benzynie nie dało się jechać z powodu szarpania i właśnie czarnego dymu w momencie szarpniecia, a na LPG zero problemów.
Teoretycznie tak, aczkolwiek mając już w ręku miernik i podniesioną maskę warto przy użyciu voltomierza sprawdzić przepływomierz, dodatkowo mając chwilę czasu wolnego warto sprawdzić jakie rzeczywiście napięcie wychodzi z przekaźnika 30 i czy jest ono stałe, tj. czy przypadkiem napięcie nie skacze między 11-13v.
Mozesz mieć rację , jeszcze ostatnio jeżdząc wczoraj i dzisiaj, zauważyłem - jak jest zimny śmiga wszystko ok.Samochód sie zbiera normalnie , wolne obroty nie skaczą.Jarewa pisze:
Raczej wina elektryczna... Skoro na adaptacjach i w trybie awaryjnym działa ok.. Po drugie sama oporność w czujniku to nie wszystko...
A ino się zagrzeje to zaczyna sie dziać co opisywałem. Nie wkreca sie na obroty , a wolne falują.
Nic kolega nie ma czasu narazie , ale blizej weekendu podepne tego VAGa i zobacze.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Aezmo, kopceniu to kopcenie a czarnym dym to czarny dym - więc moim zdaniem to spora różnica
to też bym się ku temu skłaniał skoro takbeast pisze:Jarewa napisał/a:
Raczej wina elektryczna... Skoro na adaptacjach i w trybie awaryjnym działa ok.. Po drugie sama oporność w czujniku to nie wszystko...
Mozesz mieć rację , jeszcze ostatnio jeżdząc wczoraj i dzisiaj, zauważyłem - jak jest zimny śmiga wszystko ok.Samochód sie zbiera normalnie , wolne obroty nie skaczą.
Witam czujnik jest napewno dobry , kupiłem kolejny tym razem FEBI - wiec boli go co innego - tak na moj chlopski rozum , patrząc w logi.
tutaj widze ktos mial podobny problem , moze to to :
topics101/b4-abk-logi-czujnik-temperatury-t46860.html
Logi załączam moze ktos cos podpowie.
tutaj widze ktos mial podobny problem , moze to to :
topics101/b4-abk-logi-czujnik-temperatury-t46860.html
Logi załączam moze ktos cos podpowie.
"Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???"
tzn. co w nich ciezkiego ? akurat vw tools , pomiar jak pomiar , moze za krótko zbierałem. Jest X i Y czyli czas i pomiar
"Lepiej spróbuj odpiąć sondę i zobacz czy nie będzie lepiej "
Odpiąłem sondę jest ok , tyl,ko czy przypadkiem wtedy nie chodzi w jakims trybie awaryjnym ?? Mam na mysli czy tryb awaryjny po odpieciu sondy obejmuje tylko odczyt z sondy czy może cos jeszcze ? Bo generalnie na odpietym czujniku temeratury tez chodził
tzn. co w nich ciezkiego ? akurat vw tools , pomiar jak pomiar , moze za krótko zbierałem. Jest X i Y czyli czas i pomiar
"Lepiej spróbuj odpiąć sondę i zobacz czy nie będzie lepiej "
Odpiąłem sondę jest ok , tyl,ko czy przypadkiem wtedy nie chodzi w jakims trybie awaryjnym ?? Mam na mysli czy tryb awaryjny po odpieciu sondy obejmuje tylko odczyt z sondy czy może cos jeszcze ? Bo generalnie na odpietym czujniku temeratury tez chodził
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a no też tak czułem że to tak może być. Powiem tak, poszukaj vaga bo ja bym temu programowi nie ufał tak do końca. Sam go przerabiałem i dane nie zawsze się dobrze pokrywają z rzeczywistością.beast pisze:"Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???"
tzn. co w nich ciezkiego ? akurat vw tools , pomiar jak pomiar , moze za krótko zbierałem. Jest X i Y czyli czas i pomiar
Owszem po odpięciu sondy sterownik przyjmuje wartość zastępczą ok 0,5 V. Tak samo jak po odpięciu czujnika.