Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aezmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:03
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Post autor: Aezmo » 28 paź 2019, 20:56

Nie koniecznie, jeśli elementy układu zaplonowego są OK to kopcenie na czarno jest jednym z objawów uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa - spore przelewanie silnika benzyną. Ale oczywiście jest to już końcowy etap jego uszkodzenia.
Przez to zadałem to pytanie, bo miałem z tym styczność w innym, bliźniaczym silniku, gdzie na benzynie nie dało się jechać z powodu szarpania i właśnie czarnego dymu w momencie szarpniecia, a na LPG zero problemów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 paź 2019, 21:32

Później odpiąłem ten niebieski czujnik ,przejachałem jakieś 40 km , i wpiąłem spowrotem - chodził ok, niby wszytsko powróciło do normy....na jakiś czas.


Raczej wina elektryczna... Skoro na adaptacjach i w trybie awaryjnym działa ok.. Po drugie sama oporność w czujniku to nie wszystko...

Awatar użytkownika
Aezmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:03
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Post autor: Aezmo » 28 paź 2019, 22:28

Teoretycznie tak, aczkolwiek mając już w ręku miernik i podniesioną maskę warto przy użyciu voltomierza sprawdzić przepływomierz, dodatkowo mając chwilę czasu wolnego warto sprawdzić jakie rzeczywiście napięcie wychodzi z przekaźnika 30 i czy jest ono stałe, tj. czy przypadkiem napięcie nie skacze między 11-13v.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2019, 06:04

W blokach wszystko widać;)

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 29 paź 2019, 09:21

Jarewa pisze:
Raczej wina elektryczna... Skoro na adaptacjach i w trybie awaryjnym działa ok.. Po drugie sama oporność w czujniku to nie wszystko...
Mozesz mieć rację , jeszcze ostatnio jeżdząc wczoraj i dzisiaj, zauważyłem - jak jest zimny śmiga wszystko ok.Samochód sie zbiera normalnie , wolne obroty nie skaczą.

A ino się zagrzeje to zaczyna sie dziać co opisywałem. Nie wkreca sie na obroty , a wolne falują.
Nic kolega nie ma czasu narazie , ale blizej weekendu podepne tego VAGa i zobacze.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 paź 2019, 16:11

Aezmo, kopceniu to kopcenie a czarnym dym to czarny dym - więc moim zdaniem to spora różnica ;-)
beast pisze:Jarewa napisał/a:
Raczej wina elektryczna... Skoro na adaptacjach i w trybie awaryjnym działa ok.. Po drugie sama oporność w czujniku to nie wszystko...


Mozesz mieć rację , jeszcze ostatnio jeżdząc wczoraj i dzisiaj, zauważyłem - jak jest zimny śmiga wszystko ok.Samochód sie zbiera normalnie , wolne obroty nie skaczą.
to też bym się ku temu skłaniał skoro tak

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 02 lis 2019, 15:58

Witam czujnik jest napewno dobry , kupiłem kolejny tym razem FEBI - wiec boli go co innego - tak na moj chlopski rozum , patrząc w logi.

tutaj widze ktos mial podobny problem , moze to to :
topics101/b4-abk-logi-czujnik-temperatury-t46860.html

Logi załączam moze ktos cos podpowie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2019, 16:21

umnie pusty plik

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 02 lis 2019, 17:43

wrzucam jescze raz , jescze dodam , moze to ma jakies znaczenie - na zimnym silniku wszytsko chodzi ok. Jak tylko sie rozgrzeje nie wkreca sie na obroty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2019, 18:05

Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???

Na dzień dzisiejszy uszkodzony przepływomierz, i Sonda.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lis 2019, 18:23

Jarewa pisze:Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???

Na dzień dzisiejszy uszkodzony przepływomierz, i Sonda.
nom, na tyle na ile da się to z tego wyczytać. Lepiej spróbuj odpiąć sondę i zobacz czy nie będzie lepiej ;-)

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 04 lis 2019, 23:17

"Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???"

tzn. co w nich ciezkiego ? akurat vw tools , pomiar jak pomiar , moze za krótko zbierałem. Jest X i Y czyli czas i pomiar :)

"Lepiej spróbuj odpiąć sondę i zobacz czy nie będzie lepiej "
Odpiąłem sondę jest ok , tyl,ko czy przypadkiem wtedy nie chodzi w jakims trybie awaryjnym ?? Mam na mysli czy tryb awaryjny po odpieciu sondy obejmuje tylko odczyt z sondy czy może cos jeszcze ? Bo generalnie na odpietym czujniku temeratury tez chodził :|

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lis 2019, 11:35

beast pisze:"Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???"

tzn. co w nich ciezkiego ? akurat vw tools , pomiar jak pomiar , moze za krótko zbierałem. Jest X i Y czyli czas i pomiar :)
a no też tak czułem że to tak może być. Powiem tak, poszukaj vaga bo ja bym temu programowi nie ufał tak do końca. Sam go przerabiałem i dane nie zawsze się dobrze pokrywają z rzeczywistością.
Owszem po odpięciu sondy sterownik przyjmuje wartość zastępczą ok 0,5 V. Tak samo jak po odpięciu czujnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl