Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aezmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:03
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Post autor: Aezmo » 28 paź 2019, 20:56

Nie koniecznie, jeśli elementy układu zaplonowego są OK to kopcenie na czarno jest jednym z objawów uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa - spore przelewanie silnika benzyną. Ale oczywiście jest to już końcowy etap jego uszkodzenia.
Przez to zadałem to pytanie, bo miałem z tym styczność w innym, bliźniaczym silniku, gdzie na benzynie nie dało się jechać z powodu szarpania i właśnie czarnego dymu w momencie szarpniecia, a na LPG zero problemów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 paź 2019, 21:32

Później odpiąłem ten niebieski czujnik ,przejachałem jakieś 40 km , i wpiąłem spowrotem - chodził ok, niby wszytsko powróciło do normy....na jakiś czas.


Raczej wina elektryczna... Skoro na adaptacjach i w trybie awaryjnym działa ok.. Po drugie sama oporność w czujniku to nie wszystko...

Awatar użytkownika
Aezmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:03
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Post autor: Aezmo » 28 paź 2019, 22:28

Teoretycznie tak, aczkolwiek mając już w ręku miernik i podniesioną maskę warto przy użyciu voltomierza sprawdzić przepływomierz, dodatkowo mając chwilę czasu wolnego warto sprawdzić jakie rzeczywiście napięcie wychodzi z przekaźnika 30 i czy jest ono stałe, tj. czy przypadkiem napięcie nie skacze między 11-13v.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2019, 06:04

W blokach wszystko widać;)

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 29 paź 2019, 09:21

Jarewa pisze:
Raczej wina elektryczna... Skoro na adaptacjach i w trybie awaryjnym działa ok.. Po drugie sama oporność w czujniku to nie wszystko...
Mozesz mieć rację , jeszcze ostatnio jeżdząc wczoraj i dzisiaj, zauważyłem - jak jest zimny śmiga wszystko ok.Samochód sie zbiera normalnie , wolne obroty nie skaczą.

A ino się zagrzeje to zaczyna sie dziać co opisywałem. Nie wkreca sie na obroty , a wolne falują.
Nic kolega nie ma czasu narazie , ale blizej weekendu podepne tego VAGa i zobacze.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 paź 2019, 16:11

Aezmo, kopceniu to kopcenie a czarnym dym to czarny dym - więc moim zdaniem to spora różnica ;-)
beast pisze:Jarewa napisał/a:
Raczej wina elektryczna... Skoro na adaptacjach i w trybie awaryjnym działa ok.. Po drugie sama oporność w czujniku to nie wszystko...


Mozesz mieć rację , jeszcze ostatnio jeżdząc wczoraj i dzisiaj, zauważyłem - jak jest zimny śmiga wszystko ok.Samochód sie zbiera normalnie , wolne obroty nie skaczą.
to też bym się ku temu skłaniał skoro tak

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 02 lis 2019, 15:58

Witam czujnik jest napewno dobry , kupiłem kolejny tym razem FEBI - wiec boli go co innego - tak na moj chlopski rozum , patrząc w logi.

tutaj widze ktos mial podobny problem , moze to to :
topics101/b4-abk-logi-czujnik-temperatury-t46860.html

Logi załączam moze ktos cos podpowie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2019, 16:21

umnie pusty plik

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 02 lis 2019, 17:43

wrzucam jescze raz , jescze dodam , moze to ma jakies znaczenie - na zimnym silniku wszytsko chodzi ok. Jak tylko sie rozgrzeje nie wkreca sie na obroty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 lis 2019, 18:05

Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???

Na dzień dzisiejszy uszkodzony przepływomierz, i Sonda.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lis 2019, 18:23

Jarewa pisze:Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???

Na dzień dzisiejszy uszkodzony przepływomierz, i Sonda.
nom, na tyle na ile da się to z tego wyczytać. Lepiej spróbuj odpiąć sondę i zobacz czy nie będzie lepiej ;-)

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 04 lis 2019, 23:17

"Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???"

tzn. co w nich ciezkiego ? akurat vw tools , pomiar jak pomiar , moze za krótko zbierałem. Jest X i Y czyli czas i pomiar :)

"Lepiej spróbuj odpiąć sondę i zobacz czy nie będzie lepiej "
Odpiąłem sondę jest ok , tyl,ko czy przypadkiem wtedy nie chodzi w jakims trybie awaryjnym ?? Mam na mysli czy tryb awaryjny po odpieciu sondy obejmuje tylko odczyt z sondy czy może cos jeszcze ? Bo generalnie na odpietym czujniku temeratury tez chodził :|

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lis 2019, 11:35

beast pisze:"Ciężkie te logi... Aż Nie chcice się czytać... Czym on to robił???"

tzn. co w nich ciezkiego ? akurat vw tools , pomiar jak pomiar , moze za krótko zbierałem. Jest X i Y czyli czas i pomiar :)
a no też tak czułem że to tak może być. Powiem tak, poszukaj vaga bo ja bym temu programowi nie ufał tak do końca. Sam go przerabiałem i dane nie zawsze się dobrze pokrywają z rzeczywistością.
Owszem po odpięciu sondy sterownik przyjmuje wartość zastępczą ok 0,5 V. Tak samo jak po odpięciu czujnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl