Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna

ODPOWIEDZ
bananv8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 lip 2013, 22:49

[B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna

Post autor: bananv8 » 05 lip 2015, 14:21

Witam.

1. Wczoraj pojechałem nabić i sprawdzić przede wszystkim szczelność klimy w moim Audi 80 z motorem 1Z. Układ szczelny, czynnik uzupełniony a mimo tego we wnętrzu brak chłodnego powietrza...
Przyjechałem do domu, VAG nie pokazał żadnych błędów. Rozebrałem półkę pod nogami w celu zlokalizowania być może uszkodzonego przekaźnika sprężarki (mam wrażenie, że po wciśnięciu przycisku AC nie ma typowego, chwilowego spadku obrotów silnika). Ściągam obudowę i mam takowy widok:

Obrazek

Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.

2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:
Obrazek

Jedyną, zgodną z opisem wtyczkę znalazłem pod maską obok obudowy filtra powietrza:
Obrazek

Czy to o tą chodziło?

3. Po zdjęciu osłony pod silnikiem postanowiłem dobrać się do jedynego widocznego czerwonego kabla idącego wprost do sprężarki klimy (czyli na logikę plusowego) i dać na niego bezpośrednio zasilanie z akumulatora:
Obrazek

Tak wygląda przewód na który dałem plus z aku. Niestety po włączeniu klimy na 1/2 bieg i mimo wciśniętego przycisku AC a następnie podaniu plusa na owy przewód sprężarka nadal moim zdaniem nie doprowadziła do spadku obrotów silnika i we wnętrzu nadal nie panuje arktyczny klimat...

Czy mam uwaloną sprężarkę czy może coś gdzieś przeoczyłem?

Dla jasności:
- Klima świeżo nabita, szczelna
- Wentylatory się włączają
- Nie wiem w jakim stanie jest zawór rozprężny bo o jego istnieniu dowiedziałem się dopiero po nabiciu klimy... (ale chyba nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem sprężarki)
- Przycisk AC się świeci
- Brak błędów na VAG-COM

Pozdro

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 05 lip 2015, 23:23

A słychać charakterystyczne cykniecie po załączeniu klimy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lip 2015, 21:38

bananv8 pisze:Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.



2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:


Kolego ty nie masz oryginalnej klimy wiec nie szukaj tego co u wszystkich pewnie masz deiva manualną.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Re: [B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna

Post autor: Tomcionerwus » 10 lis 2019, 16:59

bananv8 pisze:Witam.

1. Wczoraj pojechałem nabić i sprawdzić przede wszystkim szczelność klimy w moim Audi 80 z motorem 1Z. Układ szczelny, czynnik uzupełniony a mimo tego we wnętrzu brak chłodnego powietrza...
Przyjechałem do domu, VAG nie pokazał żadnych błędów. Rozebrałem półkę pod nogami w celu zlokalizowania być może uszkodzonego przekaźnika sprężarki (mam wrażenie, że po wciśnięciu przycisku AC nie ma typowego, chwilowego spadku obrotów silnika). Ściągam obudowę i mam takowy widok:

[url=http://images68.fotosik.pl/1022/068974c99975116cmed.jpg]Obrazek[/URL]

Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.

2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:
[url=http://images67.fotosik.pl/1022/151731cd2e73396emed.jpg]Obrazek[/URL]

Jedyną, zgodną z opisem wtyczkę znalazłem pod maską obok obudowy filtra powietrza:
[url=http://images70.fotosik.pl/1021/2afd0ad4da2df8a4med.jpg]Obrazek[/URL]

Czy to o tą chodziło?

3. Po zdjęciu osłony pod silnikiem postanowiłem dobrać się do jedynego widocznego czerwonego kabla idącego wprost do sprężarki klimy (czyli na logikę plusowego) i dać na niego bezpośrednio zasilanie z akumulatora:
[url=http://images69.fotosik.pl/1021/614b671b5e190a18med.jpg]Obrazek[/URL]

Tak wygląda przewód na który dałem plus z aku. Niestety po włączeniu klimy na 1/2 bieg i mimo wciśniętego przycisku AC a następnie podaniu plusa na owy przewód sprężarka nadal moim zdaniem nie doprowadziła do spadku obrotów silnika i we wnętrzu nadal nie panuje arktyczny klimat...

Czy mam uwaloną sprężarkę czy może coś gdzieś przeoczyłem?

Dla jasności:
- Klima świeżo nabita, szczelna
- Wentylatory się włączają
- Nie wiem w jakim stanie jest zawór rozprężny bo o jego istnieniu dowiedziałem się dopiero po nabiciu klimy... (ale chyba nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem sprężarki)
- Przycisk AC się świeci
- Brak błędów na VAG-COM

Pozdro
witam. czy ma ktos zdjecie czerwonej wtyczki 3pinowej , bo moja uległa zniszczeniu teraz niewiem ktory kabel pod co podpiasc bo sa 3 kable zielony niebieski czarny poprosze fotlke meskiej i zenskiej od dwoch stron...

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 07 mar 2020, 11:44

Podłączę się pod temat. Czy sprężarka się załącza to widać pod maską. Wystarczy dobrze się przyjżeć jak sprzęgiełko załącza kompresor. Najlepiej we dwie osoby. Jedna załącza klimę a druga patrzy. Wtedy najlepiej widać. U mnie klima nabita kompresor pracuje wiatraki kręcą kontrolki świecą a chłodu brak. Kilma padła w zeszłym roku w lecie. Ktoś coś podpowie. Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 07 mar 2020, 13:56

darekmalickiwp, a po uzupełnieniu czynnika nikt manometrów nie podpiął żeby sprawdzić ciśnienia?
Bo wtedy by może było wiadomo co i jak. A tak to można strzelać że może dysza rozprężna, może kompresor. Zakładając że jest czynnik a nie presostaty niesprawne

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 07 mar 2020, 20:13

Maszyneria była podpiętą i ponoć wszystko ok tylko chłodzenia brak. Więcej nie diagnozowałem bo słabe mechaniory były. Widziałem rozpacz w ich oczach. Dałem sobie spokój i postanowiłem sam się doszkolić i zasięgną rady na forum co niniejszym czynię by nie wchodzić w koszty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 mar 2020, 20:28

Zmierz orientacyjnie dwie rurki na temperaturę przy grodzi po dłuższym działaniu...

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 08 mar 2020, 13:14

Dzięki. Sprawdzę i napiszę.

[ Dodano: 2020-03-08, 13:14 ]
Wszystkie przewody od klimy zimne mają jednakową temperaturę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 mar 2020, 15:26

No to nie wiec co za majstry u ciebie ewidentnie problem z ciśnieniami wiec kompresor kaputen....

Bo raczej ilość gazu i sprawność presostatu wykluczam i mam nadzieje ze sprawne

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 08 mar 2020, 15:42

Dzięki za info. Majstry coś tam ściemniały o czujnikach i wyczułem że nie mają pojęcia w czym rzecz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 mar 2020, 16:56

Tylko jeden czujnik był by ważny, ale on to zaprzeczenie że gaz nabity a czujnik to zabezpieczenie sprężarki jw... Wiec raczej chyba tu nikt nie grzebał że gazu nie ma a sprężarka chodzi.....

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 08 mar 2020, 16:58

Serdeczne dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl