[B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna
[B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna
Witam.
1. Wczoraj pojechałem nabić i sprawdzić przede wszystkim szczelność klimy w moim Audi 80 z motorem 1Z. Układ szczelny, czynnik uzupełniony a mimo tego we wnętrzu brak chłodnego powietrza...
Przyjechałem do domu, VAG nie pokazał żadnych błędów. Rozebrałem półkę pod nogami w celu zlokalizowania być może uszkodzonego przekaźnika sprężarki (mam wrażenie, że po wciśnięciu przycisku AC nie ma typowego, chwilowego spadku obrotów silnika). Ściągam obudowę i mam takowy widok:
Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.
2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:
Jedyną, zgodną z opisem wtyczkę znalazłem pod maską obok obudowy filtra powietrza:
Czy to o tą chodziło?
3. Po zdjęciu osłony pod silnikiem postanowiłem dobrać się do jedynego widocznego czerwonego kabla idącego wprost do sprężarki klimy (czyli na logikę plusowego) i dać na niego bezpośrednio zasilanie z akumulatora:
Tak wygląda przewód na który dałem plus z aku. Niestety po włączeniu klimy na 1/2 bieg i mimo wciśniętego przycisku AC a następnie podaniu plusa na owy przewód sprężarka nadal moim zdaniem nie doprowadziła do spadku obrotów silnika i we wnętrzu nadal nie panuje arktyczny klimat...
Czy mam uwaloną sprężarkę czy może coś gdzieś przeoczyłem?
Dla jasności:
- Klima świeżo nabita, szczelna
- Wentylatory się włączają
- Nie wiem w jakim stanie jest zawór rozprężny bo o jego istnieniu dowiedziałem się dopiero po nabiciu klimy... (ale chyba nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem sprężarki)
- Przycisk AC się świeci
- Brak błędów na VAG-COM
Pozdro
1. Wczoraj pojechałem nabić i sprawdzić przede wszystkim szczelność klimy w moim Audi 80 z motorem 1Z. Układ szczelny, czynnik uzupełniony a mimo tego we wnętrzu brak chłodnego powietrza...
Przyjechałem do domu, VAG nie pokazał żadnych błędów. Rozebrałem półkę pod nogami w celu zlokalizowania być może uszkodzonego przekaźnika sprężarki (mam wrażenie, że po wciśnięciu przycisku AC nie ma typowego, chwilowego spadku obrotów silnika). Ściągam obudowę i mam takowy widok:
Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.
2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:
Jedyną, zgodną z opisem wtyczkę znalazłem pod maską obok obudowy filtra powietrza:
Czy to o tą chodziło?
3. Po zdjęciu osłony pod silnikiem postanowiłem dobrać się do jedynego widocznego czerwonego kabla idącego wprost do sprężarki klimy (czyli na logikę plusowego) i dać na niego bezpośrednio zasilanie z akumulatora:
Tak wygląda przewód na który dałem plus z aku. Niestety po włączeniu klimy na 1/2 bieg i mimo wciśniętego przycisku AC a następnie podaniu plusa na owy przewód sprężarka nadal moim zdaniem nie doprowadziła do spadku obrotów silnika i we wnętrzu nadal nie panuje arktyczny klimat...
Czy mam uwaloną sprężarkę czy może coś gdzieś przeoczyłem?
Dla jasności:
- Klima świeżo nabita, szczelna
- Wentylatory się włączają
- Nie wiem w jakim stanie jest zawór rozprężny bo o jego istnieniu dowiedziałem się dopiero po nabiciu klimy... (ale chyba nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem sprężarki)
- Przycisk AC się świeci
- Brak błędów na VAG-COM
Pozdro
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
bananv8 pisze:Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.
2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:
Kolego ty nie masz oryginalnej klimy wiec nie szukaj tego co u wszystkich pewnie masz deiva manualną.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Re: [B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna
witam. czy ma ktos zdjecie czerwonej wtyczki 3pinowej , bo moja uległa zniszczeniu teraz niewiem ktory kabel pod co podpiasc bo sa 3 kable zielony niebieski czarny poprosze fotlke meskiej i zenskiej od dwoch stron...bananv8 pisze:Witam.
1. Wczoraj pojechałem nabić i sprawdzić przede wszystkim szczelność klimy w moim Audi 80 z motorem 1Z. Układ szczelny, czynnik uzupełniony a mimo tego we wnętrzu brak chłodnego powietrza...
Przyjechałem do domu, VAG nie pokazał żadnych błędów. Rozebrałem półkę pod nogami w celu zlokalizowania być może uszkodzonego przekaźnika sprężarki (mam wrażenie, że po wciśnięciu przycisku AC nie ma typowego, chwilowego spadku obrotów silnika). Ściągam obudowę i mam takowy widok:
[url=http://images68.fotosik.pl/1022/068974c99975116cmed.jpg]Obrazek[/URL]
Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.
2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:
[url=http://images67.fotosik.pl/1022/151731cd2e73396emed.jpg]Obrazek[/URL]
Jedyną, zgodną z opisem wtyczkę znalazłem pod maską obok obudowy filtra powietrza:
[url=http://images70.fotosik.pl/1021/2afd0ad4da2df8a4med.jpg]Obrazek[/URL]
Czy to o tą chodziło?
3. Po zdjęciu osłony pod silnikiem postanowiłem dobrać się do jedynego widocznego czerwonego kabla idącego wprost do sprężarki klimy (czyli na logikę plusowego) i dać na niego bezpośrednio zasilanie z akumulatora:
[url=http://images69.fotosik.pl/1021/614b671b5e190a18med.jpg]Obrazek[/URL]
Tak wygląda przewód na który dałem plus z aku. Niestety po włączeniu klimy na 1/2 bieg i mimo wciśniętego przycisku AC a następnie podaniu plusa na owy przewód sprężarka nadal moim zdaniem nie doprowadziła do spadku obrotów silnika i we wnętrzu nadal nie panuje arktyczny klimat...
Czy mam uwaloną sprężarkę czy może coś gdzieś przeoczyłem?
Dla jasności:
- Klima świeżo nabita, szczelna
- Wentylatory się włączają
- Nie wiem w jakim stanie jest zawór rozprężny bo o jego istnieniu dowiedziałem się dopiero po nabiciu klimy... (ale chyba nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem sprężarki)
- Przycisk AC się świeci
- Brak błędów na VAG-COM
Pozdro
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
Podłączę się pod temat. Czy sprężarka się załącza to widać pod maską. Wystarczy dobrze się przyjżeć jak sprzęgiełko załącza kompresor. Najlepiej we dwie osoby. Jedna załącza klimę a druga patrzy. Wtedy najlepiej widać. U mnie klima nabita kompresor pracuje wiatraki kręcą kontrolki świecą a chłodu brak. Kilma padła w zeszłym roku w lecie. Ktoś coś podpowie. Z góry dziękuję.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie