1. Wczoraj pojechałem nabić i sprawdzić przede wszystkim szczelność klimy w moim Audi 80 z motorem 1Z. Układ szczelny, czynnik uzupełniony a mimo tego we wnętrzu brak chłodnego powietrza...
Przyjechałem do domu, VAG nie pokazał żadnych błędów. Rozebrałem półkę pod nogami w celu zlokalizowania być może uszkodzonego przekaźnika sprężarki (mam wrażenie, że po wciśnięciu przycisku AC nie ma typowego, chwilowego spadku obrotów silnika). Ściągam obudowę i mam takowy widok:
Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.
2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:
Jedyną, zgodną z opisem wtyczkę znalazłem pod maską obok obudowy filtra powietrza:
Czy to o tą chodziło?
3. Po zdjęciu osłony pod silnikiem postanowiłem dobrać się do jedynego widocznego czerwonego kabla idącego wprost do sprężarki klimy (czyli na logikę plusowego) i dać na niego bezpośrednio zasilanie z akumulatora:
Tak wygląda przewód na który dałem plus z aku. Niestety po włączeniu klimy na 1/2 bieg i mimo wciśniętego przycisku AC a następnie podaniu plusa na owy przewód sprężarka nadal moim zdaniem nie doprowadziła do spadku obrotów silnika i we wnętrzu nadal nie panuje arktyczny klimat...
Czy mam uwaloną sprężarkę czy może coś gdzieś przeoczyłem?
Dla jasności:
- Klima świeżo nabita, szczelna
- Wentylatory się włączają
- Nie wiem w jakim stanie jest zawór rozprężny bo o jego istnieniu dowiedziałem się dopiero po nabiciu klimy... (ale chyba nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem sprężarki)
- Przycisk AC się świeci
- Brak błędów na VAG-COM
Pozdro