[ B4 2.3 NG ] problem z obrorami oraz szarpniecia
Pomierzona rezystancja
1. Obudowa do pin 1 - 2,5kOhm
2. Obudowa do pin 2 - 2,25kOhm
3. Piny 1 do pin2 - 4,2kOhm
Sam sobie odpowiem
Podłączyłem zamiast czujnika rezystor 5kOhm i efekt jest taki, że auto ładnie odpala i trzyma wysokie obroty. Rzecz jasna nie zmienia się opór, więc cały czas śmiga tak jak na ssaniu.
Punta jest taka, że najprawdopodobniej wina tkwi w uszkodzonym starym i słabej jakości nowym czujniku temperatury.
Zakupię oryginał BOSCH i zobaczymy jak się maszyna zachowa.
1. Obudowa do pin 1 - 2,5kOhm
2. Obudowa do pin 2 - 2,25kOhm
3. Piny 1 do pin2 - 4,2kOhm
Sam sobie odpowiem
Podłączyłem zamiast czujnika rezystor 5kOhm i efekt jest taki, że auto ładnie odpala i trzyma wysokie obroty. Rzecz jasna nie zmienia się opór, więc cały czas śmiga tak jak na ssaniu.
Punta jest taka, że najprawdopodobniej wina tkwi w uszkodzonym starym i słabej jakości nowym czujniku temperatury.
Zakupię oryginał BOSCH i zobaczymy jak się maszyna zachowa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko podłączyłeś do obu pinów? Wtedy sterownik silnika widzi temperaturę -40 stopni bo akurat ten czujnik bierze mase z obudowy, która to masa "zbija" napięcie na dzielniku w ECU.Horte pisze:Podłączyłem zamiast czujnika rezystor 5kOhm
Jeśli sprawdzałeś na czujniku odłączonym od wtyczki to wychodzi, że czujnik masz właściwy. Bo ma przejście do obudowy z której bierze mase. Jeszcze możesz sprawdzić czy metalowy korpus czujnika dobrze łączy się z masą silnika.Pomierzona rezystancja
1. Obudowa do pin 1 - 2,5kOhm
2. Obudowa do pin 2 - 2,25kOhm
3. Piny 1 do pin2 - 4,2kOhm
Jeszcze sprawdź na środkowym pinie potenjometru przepływomierza (kostka 3 pinowa na rozdzielaczu) na podłączonej kostce i włączonym zapłonie (ale silnik nie odpalony) jakie masz napięcie. Bo jeśli masz powyżej 0,2V to też często powoduje to problem z regulacją obrotów.
Rezystor podłączyłem tylko do 1 pinu. Obroty po odpaleniu utrzymują się w okolicach 1600-1700.
[ Dodano: 2020-04-17, 16:49 ]
Czujnik Bosch zainstalowany i możne jest ciut lepiej ale jeszcze to nie jest to. Po odpaleniu ma za niskie obroty. Jak się rozgrzeje jest dobrze.
Czy nie ma sposobu na podniesienie obrotów na zimnym silniku?
Jeszcze czeka mnie wymiana chroboczącej pompy paliwa i filtra ale w tym bym się nie doszukiwał problemu z obrotami. Chyba, że jest za niskie ciśnienie.
[ Dodano: 2020-04-21, 19:47 ]
Sukces!
Wygląda na to, że problem rozwiązany. Po pomierzeniu wszystkich parametrów wzrok został zawieszony na sondzie lambda. Nie działała grzałka. W układzie wydechowym siedział chyba jeszcze oryginał.
Teraz pytanie do mądrych głów.
Gdzie należy włożyć bezpiecznik, żeby zgodnie z procedurą wykonać ustawienie zapłonu? Nie chcę czegoś spieprzyć dlatego lepiej zapytać.
Chodzi mi o ten zapis z procedury:
5. Na włączonym silniku mostkujemy odpowiednie piny w złączu serwisowym (w skrzynce bezpieczników w specjalnym złączu lub w przekaźniku pompy paliwa w miejscu na bezpiecznik - wsuwamy bezpiecznik) na conajmniej 4 sekundy.
Układ bezpieczników zapożyczony z neta.
[ Dodano: 2020-04-17, 16:49 ]
Czujnik Bosch zainstalowany i możne jest ciut lepiej ale jeszcze to nie jest to. Po odpaleniu ma za niskie obroty. Jak się rozgrzeje jest dobrze.
Czy nie ma sposobu na podniesienie obrotów na zimnym silniku?
Jeszcze czeka mnie wymiana chroboczącej pompy paliwa i filtra ale w tym bym się nie doszukiwał problemu z obrotami. Chyba, że jest za niskie ciśnienie.
[ Dodano: 2020-04-21, 19:47 ]
Sukces!
Wygląda na to, że problem rozwiązany. Po pomierzeniu wszystkich parametrów wzrok został zawieszony na sondzie lambda. Nie działała grzałka. W układzie wydechowym siedział chyba jeszcze oryginał.
Teraz pytanie do mądrych głów.
Gdzie należy włożyć bezpiecznik, żeby zgodnie z procedurą wykonać ustawienie zapłonu? Nie chcę czegoś spieprzyć dlatego lepiej zapytać.
Chodzi mi o ten zapis z procedury:
5. Na włączonym silniku mostkujemy odpowiednie piny w złączu serwisowym (w skrzynce bezpieczników w specjalnym złączu lub w przekaźniku pompy paliwa w miejscu na bezpiecznik - wsuwamy bezpiecznik) na conajmniej 4 sekundy.
Układ bezpieczników zapożyczony z neta.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie zapożyczaj zdjęć bo wprowadzasz ludzi w BŁĄD !!! chcesz sobie biedy narobić i uszkodzić sterowniki??Horte pisze:Gdzie należy włożyć bezpiecznik, żeby zgodnie z procedurą wykonać ustawienie zapłonu? Nie chcę czegoś spieprzyć dlatego lepiej zapytać.
BO NA TEJ PODSTAWIE ZDJĘCA CI ODPOWIEM ŻE NIGDZIE !!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz przekaźnik pompy paliwa taki jak na zdjęciu to nie masz gdzie wsadzić bezpiecznika. Wtedy trzeba zewrzeć linie diagnostyczną w złączu obd do masy.
Sprawny i wyregulowany wtrysk mechaniczny powinien chodzić nawet bez sondy. Bo nawet z jedna z procedur regulacji polega na odłączeniu regulacji (odłączenie nastawnika aby wyregulować mieszankę na stechiometryczną).
Sprawny i wyregulowany wtrysk mechaniczny powinien chodzić nawet bez sondy. Bo nawet z jedna z procedur regulacji polega na odłączeniu regulacji (odłączenie nastawnika aby wyregulować mieszankę na stechiometryczną).
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Horte, na forum masę razy było pisane
napisałem Ci zresztą na pw ale niech i tu będzietroll oslo pisze:Zworka w ODB1 silnik podniesie obroty i w tym czasie kontrolujesz - ustawiasz zwierasz piny z bialego i czarnego te wewnetrzne nie te z brzegu obudowy puszki bezpiecznikuw lub jak masz starsze auto to bezpiecznik w przekaznik