[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Jak na złość wszystko łączy.
Zastanawia mnie, czy nie ma uszkodzonego przekaźnika włączającego masę pompy w sterowniku AEB, bo jak dać bezpośrednią masę na BS, to pompa i cała reszta zachowuje się i odpala prawie normalnie (oprócz tego, że pozostawiona na zapłonie pompa, nigdy nie zgaśnie).
Teorię z uszkodzoną płytą przekaźników/bezpieczników łatwiej w sumie byłoby mi sprawdzić, bo takowych dużo w okolicy, ale mi wciąż po głowie chodzi, że ten sterownik może jednak być uszkodzony.
W sumie w najgorszym wypadku włączanie pompy paliwa dałoby się zrobić na dwóch przekaźnikach i czasówce, ale wtedy pojawiają się dwie obawy: Pierwsza to to, że sterownik może puszczać mniej mocy niż normalnie na silnik, a druga to to, że w sumie w razie nieszczęśliwego wypadku, pompa może non-stop pracować i tyle z mojego marnego żywota
[ Dodano: 2020-04-14, 18:03 ]
A jeszcze pytanie, bo czarno-niebieski ze schematu na pierwszej stronie podłącza się przez dodatkowy bezpiecznik #27, ja takowego nie posiadam, czy wykorzystanie wyjścia B15a i bezpiecznika 20A to dobre rozwiązanie?
Zastanawia mnie, czy nie ma uszkodzonego przekaźnika włączającego masę pompy w sterowniku AEB, bo jak dać bezpośrednią masę na BS, to pompa i cała reszta zachowuje się i odpala prawie normalnie (oprócz tego, że pozostawiona na zapłonie pompa, nigdy nie zgaśnie).
Teorię z uszkodzoną płytą przekaźników/bezpieczników łatwiej w sumie byłoby mi sprawdzić, bo takowych dużo w okolicy, ale mi wciąż po głowie chodzi, że ten sterownik może jednak być uszkodzony.
W sumie w najgorszym wypadku włączanie pompy paliwa dałoby się zrobić na dwóch przekaźnikach i czasówce, ale wtedy pojawiają się dwie obawy: Pierwsza to to, że sterownik może puszczać mniej mocy niż normalnie na silnik, a druga to to, że w sumie w razie nieszczęśliwego wypadku, pompa może non-stop pracować i tyle z mojego marnego żywota
[ Dodano: 2020-04-14, 18:03 ]
A jeszcze pytanie, bo czarno-niebieski ze schematu na pierwszej stronie podłącza się przez dodatkowy bezpiecznik #27, ja takowego nie posiadam, czy wykorzystanie wyjścia B15a i bezpiecznika 20A to dobre rozwiązanie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No poprzedniej tak opisałeś jakbyś nie miał nic na tym kablu podłączonym pod BS.
Do tego upewnić się że kabel który dałeś pod BS to na pewno sterowanie pompy po pinologi ECU).
Na szybko można by użyć najprostszego sterownika/przełącznika od LPG do sterowania pompą.
[ Dodano: 2020-04-14, 19:54 ]
Tam jest tranzystor od tego. I nie wiem czy też nie idzie przez opornik który zabezpiecza na wypadek gdyby został połączony z masę.Fifixx pisze:Zastanawia mnie, czy nie ma uszkodzonego przekaźnika włączającego masę pompy w sterowniku AEB
Do tego upewnić się że kabel który dałeś pod BS to na pewno sterowanie pompy po pinologi ECU).
Na szybko można by użyć najprostszego sterownika/przełącznika od LPG do sterowania pompą.
[ Dodano: 2020-04-14, 19:54 ]
Pewnie tak jeśli pod B15a nie jest za dużo napodłączane. Nie chce mi się szukać pod co było podłączony ten bezpiecznik 27.Fifixx pisze:czy wykorzystanie wyjścia B15a i bezpiecznika 20A to dobre rozwiązanie?
Dobra, wszystko się wyjaśniło. Za pierwszą próbą odpalenia po prostu nie miałem podłączonej jednej masy, potem ją podłączyłem, ale już z kombinacjami. Zmyliło mnie też to, że dopiero przy odpalaniu odzywa się pompa paliwa a nie już na zapłonie jak było w 3A. Także schemat jest super i tak dalej. Dzięki wielkie maciek889, za pomoc, bo tak to pewnie w sobotę już bym miał załamanie nerwowe.
Panowie, proszę o pomoc...moim AEB steruje sterownik z Audi A3 nr 0261206516, za Chiny ludowe nie mogę odnaleźć sygnału spalania..
Oba żółte kabelki z większej wtyczki nie dają tego sygnału, o ile pamiętam na postoju też pokazuje spalanie...sygnał prędkości w BC mam sprawny, średnią prędkość pokazuje...
Oba żółte kabelki z większej wtyczki nie dają tego sygnału, o ile pamiętam na postoju też pokazuje spalanie...sygnał prędkości w BC mam sprawny, średnią prędkość pokazuje...
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam.
Ma ktoś gdzieś materiały z pierwszych stron tego postu, gdzie jest opisane podłączenie elektryki z użyciem maksymalnym kostek z silnika AEB.
Pozdrawiam.
Ma ktoś gdzieś materiały z pierwszych stron tego postu, gdzie jest opisane podłączenie elektryki z użyciem maksymalnym kostek z silnika AEB.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Mam angielską wersje:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
illusion, tu masz skan tego co wydrukowałem, z moimi notatkami (niestety nie wszystkie chyba są poprawne) --> https://drive.google.com/open?id=1NhiL_ ... Nq56hXKqfE
Próbował ktoś zaniżać temperaturę na zegarze płynu chłodniczego rezystorem? Jakiego ewentualnie użyć, albo co zrobić, żeby zegar aż tak nie zawyżał?
Próbował ktoś zaniżać temperaturę na zegarze płynu chłodniczego rezystorem? Jakiego ewentualnie użyć, albo co zrobić, żeby zegar aż tak nie zawyżał?
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
To jest tego typu? -> https://archiwum.allegro.pl/oferta/czuj ... 70957.html
I do niego idzie brązowo-niebieski kabel, który idzie do zegara, a gdzie drugą nóżkę wpiąć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Nie ten jest dla ECU i to dla silników które wyszły głównie przed 1990 rokiem.
Tam idzie taki wtykany na zapinkę: https://milionczesci.pl/czujnik-vw-temp ... 85855.html
Tam idzie taki wtykany na zapinkę: https://milionczesci.pl/czujnik-vw-temp ... 85855.html
Druga nóżka do masy. Tylko w przypadku tego 3 pinowego to musiałbym spojrzeć na schemat który to wyjście na zegar a który to styk kontrolki przegrzania. Albo zmierz pomiędzy którymi dwoma masz kilkaset albo kilka tysięcy ohmów oporu.