Cześć koledzy
nabyłem audi 80 b4 z silnikiem 1.9 TDI z 95r czyli na nowszym osprzęcie i od samego początku mam problem z przeładowaniem turbiny
nawet na postoju jak przegazuje do 4tyś obr/min to silnik pracuje nie równo i kopci, czasem potrafi zgasnąć.
Jedyny błąd jaki po tym powstaje to błąd ciśnienia w układzie dolotowym.
Więc zmieniłem przewody podciśnieniowe niebieski, czerwony i wszystkie czarne, podmieniłem z drugiej audi zawór n75 i dalej to samo.
Wiec zrobiłem tak jak wyczytałem tu na forum żeby połączyć przewód czerwony i niebieski tak by pominąć n75, i dalej po przegazowaniu do 4 4,5 przeładowuje i zaczyna kopcić, nie równo pracować silnik i też potrafi zgasnąć.
poprzedni właściciel powiedział ze zmieniał wtryski na AFN i komputer od pana Munior.
Co prawda audi ma moc, dopóki nie przeładuje, wtedy wystarczy w trakcie jazdy wyłączyć i włączyć zapłon chwile spokojnie jechać by ciśnienie opadło i można dalej jechać.
Mam nadzieje ze w miare jasno opisałem mój problem Pozdrawiam
[B4 1.9 1Z 90KM] Problem z przeładowaniem turbiny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sie 2015, 22:07
[B4 1.9 1Z 90KM] Problem z przeładowaniem turbiny
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2020, 08:54 przez patryktwardy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sie 2015, 22:07
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja tu widzę co najmniej dwa problemy ,jeden nie ma nic wspólnego z drugim .Pierwszy problem
To nie żadne przeładowanie ,tylko wyglada to na ewidentne podwieszanie hydropopychaczy z powodu zbyt dużego cisniena oleju w układzie .patryktwardy pisze:po przegazowaniu do 4 4,5 przeładowuje i zaczyna kopcić, nie równo pracować silnik i też potrafi zgasnąć.
patryktwardy pisze: wystarczy w trakcie jazdy wyłączyć i włączyć zapłon chwile
To ewidentnie wygląda na problem z ciśnieniem ,ale nie musi to być przeładowanie ,bo wystarczy ze do ECU nie bedzie docierało info o ciśnieniu w dolocie i też bedzie bład zwiazany z cisnieniem i bedzie "odcinka" .Przyczyna to zwykle pęknieta część przewodu z tworzywa ,który idzie do ECU ,pęka on zawsze w tym samym miejscu ,czyli pod akumulatorem .Także jesli chodzi o problem z odcinką to zrób tak jak pisze PieterB, logi bloku 011 i bedzie wiadomo co jest przyczyną .Co do pierwszego problemu ,czyli "podwieszania "hydropopychaczy ,to wystarczy nie piłować silnika na postoju do ponad 4 tys obr i w czasie normalnej jazdy ten problem nie bedzie występować.A jak ktoś jednak chce się go pozbyć ,to musi wymienić pompę oleju ,bo przyczyną jest zacinajacy się zawór ograniczajacy cisnienie oleju ,wbudowany na stałe w pompę olejupatryktwardy pisze:Jedyny błąd jaki po tym powstaje to błąd ciśnienia w układzie dolotowym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sie 2015, 22:07
[quote="MUNIOR"] Z pękniętymi przewodami miał Pan racje, pod akumulatorem idą dwa przewody i są podpięte do króćca który idzie od pompy vacuum do serwa, wymieniłem je, ale sytuacja jest taka sama.
I jeśli mógłby Pan napisać który przewód idzie do ecu, bo mam w myślach chyba ten co jest podpięty do komputera za schowkiem, i gdzie on ma iść? tzn gdzie ma być podpiety.
Jeśli chodzi o vaga to tu będzie problem bo nie mam
I jeśli mógłby Pan napisać który przewód idzie do ecu, bo mam w myślach chyba ten co jest podpięty do komputera za schowkiem, i gdzie on ma iść? tzn gdzie ma być podpiety.
Jeśli chodzi o vaga to tu będzie problem bo nie mam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
idzie od Interculera do ECU .Do końca tego węzyka wpietego przy ic jest kiepski dostęp wiec można podpiać go do fabrycznego mosiężnego króćca który jest fabrycznie zaślepiony i znajduje się w aluminiowym kolanku dolotowym przy EGR.Na wszystko są sposoby i bez vaga też mozna sobie poradzić ,przeladownie z winy N75 można wykluczyć bądz potwierdzić robiac bajpas zaworka n75 ,czyli wpinajac weżyk idący z ciśnieniowej części turbiny bezpośrednio w gruszkę .Szczelość wężyka idącego do ECU też można sprawdzić, wystarczy dmuchnąć od strony komory silnika w ten wężyk ,który z drugiej strony jest podpiety do ECU wiec powinien być szczelny i próbując dmuchnać powinniśmy czuć opórpatryktwardy pisze:który przewód idzie do ecu, bo mam w myślach chyba ten co jest podpięty do komputera za schowkiem, i gdzie on ma iść? tzn gdzie ma być podpiety.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 sie 2015, 22:07
właśnie tak zrobiłem i przez zaślepkę przełożyłem kabel do kabiny i podłączyłem bezpośrednio do ECU. Bardzo dziękuje Panu za pomoc auto jedzie prawidłowo. Jeszcze raz dziękujeMUNIOR pisze: można podpiać go do fabrycznego mosiężnego króćca który jest fabrycznie zaślepiony i znajduje się w aluminiowym kolanku dolotowym przy EGR.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: [B4 1.9 1Z 90KM] Problem z przeładowaniem turbiny
Jeśli można wiedzieć, to o jakim zakresie mówimy "przeładowanie".
Przy moim 1Z na oryginalnych wtryskach i komputerze maksymalne doładowanie z turbiny było do 1,3.
Po zmianie na wtryski z AFN i wymianie komputera na 16-bitowy od Muniora teraz turbo pompuje maksymalnie do 1,7.
Przy moim 1Z na oryginalnych wtryskach i komputerze maksymalne doładowanie z turbiny było do 1,3.
Po zmianie na wtryski z AFN i wymianie komputera na 16-bitowy od Muniora teraz turbo pompuje maksymalnie do 1,7.