Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Problem z przeładowaniem turbiny

ODPOWIEDZ
patryktwardy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sie 2015, 22:07

[B4 1.9 1Z 90KM] Problem z przeładowaniem turbiny

Post autor: patryktwardy » 26 kwie 2020, 07:54

Cześć koledzy
nabyłem audi 80 b4 z silnikiem 1.9 TDI z 95r czyli na nowszym osprzęcie i od samego początku mam problem z przeładowaniem turbiny
nawet na postoju jak przegazuje do 4tyś obr/min to silnik pracuje nie równo i kopci, czasem potrafi zgasnąć.
Jedyny błąd jaki po tym powstaje to błąd ciśnienia w układzie dolotowym.
Więc zmieniłem przewody podciśnieniowe niebieski, czerwony i wszystkie czarne, podmieniłem z drugiej audi zawór n75 i dalej to samo.
Wiec zrobiłem tak jak wyczytałem tu na forum żeby połączyć przewód czerwony i niebieski tak by pominąć n75, i dalej po przegazowaniu do 4 4,5 przeładowuje i zaczyna kopcić, nie równo pracować silnik i też potrafi zgasnąć.
poprzedni właściciel powiedział ze zmieniał wtryski na AFN i komputer od pana Munior.
Co prawda audi ma moc, dopóki nie przeładuje, wtedy wystarczy w trakcie jazdy wyłączyć i włączyć zapłon chwile spokojnie jechać by ciśnienie opadło i można dalej jechać.
Mam nadzieje ze w miare jasno opisałem mój problem :) Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2020, 08:54 przez patryktwardy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 kwie 2020, 08:05

To na pewno nie jest przeładowanie, masz problem z układem paliwowym, lub sama pompą...

patryktwardy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sie 2015, 22:07

Post autor: patryktwardy » 26 kwie 2020, 08:12

Pompa wtryskowa jest świezo zregenerowana :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 kwie 2020, 08:56

patryktwardy, zrób logi a Munior albo ktoś od tedika zapewne Ci podpowie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2020, 09:15

Ja tu widzę co najmniej dwa problemy ,jeden nie ma nic wspólnego z drugim .Pierwszy problem
patryktwardy pisze:po przegazowaniu do 4 4,5 przeładowuje i zaczyna kopcić, nie równo pracować silnik i też potrafi zgasnąć.
To nie żadne przeładowanie ,tylko wyglada to na ewidentne podwieszanie hydropopychaczy z powodu zbyt dużego cisniena oleju w układzie .
patryktwardy pisze: wystarczy w trakcie jazdy wyłączyć i włączyć zapłon chwile
patryktwardy pisze:Jedyny błąd jaki po tym powstaje to błąd ciśnienia w układzie dolotowym.
To ewidentnie wygląda na problem z ciśnieniem ,ale nie musi to być przeładowanie ,bo wystarczy ze do ECU nie bedzie docierało info o ciśnieniu w dolocie i też bedzie bład zwiazany z cisnieniem i bedzie "odcinka" .Przyczyna to zwykle pęknieta część przewodu z tworzywa ,który idzie do ECU ,pęka on zawsze w tym samym miejscu ,czyli pod akumulatorem .Także jesli chodzi o problem z odcinką to zrób tak jak pisze PieterB, logi bloku 011 i bedzie wiadomo co jest przyczyną .Co do pierwszego problemu ,czyli "podwieszania "hydropopychaczy ,to wystarczy nie piłować silnika na postoju do ponad 4 tys obr i w czasie normalnej jazdy ten problem nie bedzie występować.A jak ktoś jednak chce się go pozbyć ,to musi wymienić pompę oleju ,bo przyczyną jest zacinajacy się zawór ograniczajacy cisnienie oleju ,wbudowany na stałe w pompę oleju
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

patryktwardy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sie 2015, 22:07

Post autor: patryktwardy » 26 kwie 2020, 11:36

[quote="MUNIOR"] Z pękniętymi przewodami miał Pan racje, pod akumulatorem idą dwa przewody i są podpięte do króćca który idzie od pompy vacuum do serwa, wymieniłem je, ale sytuacja jest taka sama.
I jeśli mógłby Pan napisać który przewód idzie do ecu, bo mam w myślach chyba ten co jest podpięty do komputera za schowkiem, i gdzie on ma iść? tzn gdzie ma być podpiety.
Jeśli chodzi o vaga to tu będzie problem bo nie mam :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2020, 12:30

patryktwardy pisze:który przewód idzie do ecu, bo mam w myślach chyba ten co jest podpięty do komputera za schowkiem, i gdzie on ma iść? tzn gdzie ma być podpiety.
idzie od Interculera do ECU .Do końca tego węzyka wpietego przy ic jest kiepski dostęp wiec można podpiać go do fabrycznego mosiężnego króćca który jest fabrycznie zaślepiony i znajduje się w aluminiowym kolanku dolotowym przy EGR.Na wszystko są sposoby i bez vaga też mozna sobie poradzić ,przeladownie z winy N75 można wykluczyć bądz potwierdzić robiac bajpas zaworka n75 ,czyli wpinajac weżyk idący z ciśnieniowej części turbiny bezpośrednio w gruszkę .Szczelość wężyka idącego do ECU też można sprawdzić, wystarczy dmuchnąć od strony komory silnika w ten wężyk ,który z drugiej strony jest podpiety do ECU wiec powinien być szczelny i próbując dmuchnać powinniśmy czuć opór
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

patryktwardy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sie 2015, 22:07

Post autor: patryktwardy » 26 kwie 2020, 13:48

MUNIOR pisze: można podpiać go do fabrycznego mosiężnego króćca który jest fabrycznie zaślepiony i znajduje się w aluminiowym kolanku dolotowym przy EGR.
właśnie tak zrobiłem i przez zaślepkę przełożyłem kabel do kabiny i podłączyłem bezpośrednio do ECU. Bardzo dziękuje Panu za pomoc :) auto jedzie prawidłowo. Jeszcze raz dziękuje :)

Sando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 314
Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
Imię: Jac
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: [B4 1.9 1Z 90KM] Problem z przeładowaniem turbiny

Post autor: Sando » 13 maja 2020, 22:13

Jeśli można wiedzieć, to o jakim zakresie mówimy "przeładowanie".
Przy moim 1Z na oryginalnych wtryskach i komputerze maksymalne doładowanie z turbiny było do 1,3.
Po zmianie na wtryski z AFN i wymianie komputera na 16-bitowy od Muniora teraz turbo pompuje maksymalnie do 1,7.
B2 CY
B4 1Z
Dużo literatury motoryzacyjnej:
http://chomikuj.pl/chomikos21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga