Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana
Moja 80: B2 1.6 JK

Post autor: BigZ25 » 08 kwie 2020, 14:34

Wykręciłem przepustnice i zrobiłem zdjęcia:

Obrazek
Obrazek

@Jarewa chyba o tą śrubę ci chodziło - wygląda na nie ruszaną.

Przepustnica wygląda jakby zamykała się do końca:

Obrazek

Blaszka dochodzi do stycznika a ten robi klik - jak dobrze kojarzę stycznik ten jest czujnikiem zamknięcia przepustnicy, jak go sprawdzić?

Obrazek

Jedynie tutaj jest odstęp:

Obrazek

.. bo śruba była raczej ruszana:

Obrazek

Pozbycie się tej przerwy da jakiś efekt?

Edit: Sprawdziłem stycznik multimetrem nastawionym na sprawdzanie ciągłości obwodu. Wygląda na sprawny.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7949
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Lokalizacja: Głogów
Moja 80: B4 2.0 ACE quattro

Post autor: Jarewa » 08 kwie 2020, 17:20

chodziło mi o ta sróbe na ostatnim zdjęciu, jednak była ruszana co powiedziałem wyżej, dla próby póki na wierzchu, odkręć by się nie podpierała przepustnica o nia i dokręć by tylko stykała...
Przed regulacja zrób zdjecie małej przepstnicy z dwuch stron i po i wstaw zdjecia...

I najważniejsze przed ta regulacja odkręć czujnik(włacznik) biegu jałowego, a po regulacji ustaw ten czujnik by nie podnosiło przepustnicy...

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana
Moja 80: B2 1.6 JK

Post autor: BigZ25 » 08 kwie 2020, 18:56

@Jarewa muszę przyznać że miałeś rację że gaziarze lubią grzebać w przepustnicach piwoa80

Wracając do tego co pisałeś. Klapki wyglądają tak zanim zacząłem grzebać:

Obrazek

Widać że przebija światło. Rozumiem że muszę dążyć do tego aby światło nie przebijało, żeby było szczelnie?

Odkręciłem tą śrubę którą ktoś już ruszał:

Obrazek

I ten stycznik oraz ten "odbojnik":

Obrazek

I teraz takie pytanie. Czy ten element nie powinien zablokować się na tej śrubce (śruba wygląda jakby ktoś w fabryce ją ustawił i pozbawił jej główki aby nikt jej nie ruszał):

Obrazek

Bo jeśli powinien się zblokować na tej śrubce to jest problem gdyż między nimi jest przerwa - jak widać na zdjęciu można tam włożyć kawałek papieru bez problemu:

Obrazek

Co może blokować przepustnicę że nie dobija do tej śrubki? Syf czy coś innego?

A tak wyglądają przepustnice teraz - jak dla mnie nie widać różnicy:

Obrazek
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7949
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Lokalizacja: Głogów
Moja 80: B4 2.0 ACE quattro

Post autor: Jarewa » 08 kwie 2020, 20:03

BigZ25 pisze:Co może blokować przepustnicę że nie dobija do tej śrubki? Syf czy coś innego?
Brud umyj przepustnicę, jak nie pomoże to być może był wystrzał i pogieło... a wtedy lipa

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana
Moja 80: B2 1.6 JK

Post autor: BigZ25 » 08 kwie 2020, 20:32

OK. Rozbiorę ją całkowicie i dokładnie umyję. Instalacja w aucie jest od 1998 roku więc kto wie czy był wystrzał i ile ich było bezradny_
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7949
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Lokalizacja: Głogów
Moja 80: B4 2.0 ACE quattro

Post autor: Jarewa » 09 kwie 2020, 08:06

Bez rozbierania się myje bo potem nie złożysz, martwią mnie w tej małej prześwity nie powinne być zdjęcie zbytnio nie obrazuje jaka tam przerwa podświetlenie tylko wskazuję na jakieś 1mm

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana
Moja 80: B2 1.6 JK

Post autor: BigZ25 » 16 kwie 2020, 20:22

Poskładałem to i niestety dalej mam wysokie obroty. W przepustnicy nadal widać prześwity choć możliwe że minimalnie mniejsze. Mycie pomogło w tym że ten element o którym pisałem wcześniej blokuje się teraz na tej śrubce.

@Jarewa mówisz żeby sprawdzić jeszcze uszczelniacze wtryskiwaczy? Poprzedni właściciel mówił że był z tym problem więc może akurat bezradny_
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7949
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Lokalizacja: Głogów
Moja 80: B4 2.0 ACE quattro

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2020, 22:21

No trzeba szukać skąd ma silnik zwiększone powietrze które przechodzi przez przepływomierz. Raczej wykluczam dużej nieszczelnosci układu dolotowego bo byś miał mega problem z uruchomieniem silnika. Oprócz wtryskiwaczy obczaj jeszcze zawór odpowietrzający zbiornik paliwa spróbuj go zaślepić I zaślep dla testu wyjscie z korektora co idzie na blokade tylnego mostu co był ten zbiornik o którym mowa...

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana
Moja 80: B2 1.6 JK

Post autor: BigZ25 » 16 kwie 2020, 22:49

No właśnie nie mam żadnych problemów z uruchomieniem. Padła mi pompa paliwa dlatego nic nie pisałem tyle czasu, samochód stał nie odpalany ponad tydzień i dzisiaj zapalił od strzała - tylko te obroty za wysokie.

Zawór odpowietrzający zbiornik paliwa to ten element zaznaczony na czerwono na zdjęciu?:

Obrazek

Bo ten wężyk co idzie z kolektora do blokady mostu to wiem który. On idzie pod kanapę do takiego pudełeczka z którego oprócz niego wychodzą jeszcze dwa (znacznie grubsze) wężyki i idą w podłogę - pewnie do dyfra.

Obecnie fura jest u mechanika na zmianie rozrządu, jak wszystko pójdzie gładko to dam znać w sobotę co się udało wskórać.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana
Moja 80: B2 1.6 JK

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 20 maja 2020, 16:44

Witajcie

Dalej nie mogę uporać się z tymi wysokimi obrotami beczy_

Pierwszy wtrysk strasznie się ruszał jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=qVJMHnU ... e=youtu.be
Okazało się że ta plastikowa tulejka pękła. Kupiłem nową wraz z pierścieniem uszczelniającym, wymieniłem także ten oring na końcu wtrysku i ten zielony u góry. Niestety żadnych zmian dalej mam wysokie obroty. Już naprawdę nie wiem gdzie szukać tego lewego powietrza - śruba od regulacji obrotów wkręcona na max.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7949
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Lokalizacja: Głogów
Moja 80: B4 2.0 ACE quattro

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 20 maja 2020, 19:09

Zastanawiam sie, bo NG ma szczelna przepustnice brak przeswitu jak znajde czas pstrykne zdjecie... A NG i KV miały konstrukcyjnie te same przepustnice

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana
Moja 80: B2 1.6 JK

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 21 maja 2020, 12:02

O kurczę. Czekam na fotki w takim razie.

Od razu zapytam - czy przepustnicę od NG mogę wsadzić do KV? Jest bardzo podobna? Przepustnicę do NG jest łatwiej i taniej zdobyć :)
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7949
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Lokalizacja: Głogów
Moja 80: B4 2.0 ACE quattro

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 21 maja 2020, 20:45

https://www.youtube.com/watch?v=J7Y88Oo ... e=youtu.be


Moze ci pomoze taki test szczelnosci... To był izopropanol bo akurat myłem przepustnice bo troche brudna

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 37
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana
Moja 80: B2 1.6 JK

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 22 maja 2020, 19:59

O kurde, jutro sprawdzę tak swoją - tam to się będzie lało ciurkiem pewnie :lol:
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

kamil199x
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 48
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: kamil199x » 23 maja 2020, 05:50

silnik lewe ciągnie nie tylko gumą i przepustnicą, A wężami zaworu biegu jałowego, zużytymi oringami obsad i samych wtrysków, odmą oleju, uszkodzoną obudową filtra powietrza, i ogólną instalacją podciśnieniową układu sterowania biegiem jałowym, a sam w sobie krokowiec może sie zaciać, Wszystkie te opcje przerobiłem . Problemem osprzętu tego silnika jest gaz, kórego być nie powinno. SIlnik gaz znosi bardzo dobrze, ale napewno nie z k jetem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon