Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Wymiana przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 03 sty 2008, 18:49

czarekj pisze:O godz. 17 oczekujemy meldunku, że wykonałes zadanie i wszystko działa tak jak trzeba.
Przepływka będzie w Krakowie dopiero po 20:00. Pewnie dopiero jutro będe zakładał, no chyba ze nie wytrzymam i ciekawość mnie zje :lol:

[ Dodano: 2008-01-03, 20:48 ]
Przepywomierz juz mam :mrgreen: Na montaż jest za zimno: -14 st C.
Czy jest mozliwość sprawdzenia przepływomierza bez montowania go w aucie? Np. miernikiem uniwersalnym ?

[ Dodano: 2008-01-03, 21:05 ]
Aaaaaha, jeszcze jedno pytanko. Jak będe zakładał przepływke musze zdemontowac i zamontować ponownie "mikser" od gazu i klapke przeciw wybuchową. Z klapka mysle że nie będzie problemu, ale montaż miksera mnie zastanawia. Jak uszczelnić elementy ze sobą, z tego co widać obok starego przepływomierza, pomiedzi "mikserem", obudową filtra i przepływką sa jakby uszczelki z kartonu. Czy musze wyciąc takie same z nowego kartonu czy stosuje sie tam jakis klej, silikon itp. ??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 sty 2008, 09:16

Jeśli chodzi o sprawdzenie przepływki to wg mojej wiedzy co najwyżej wizualnie, czy nic się nie przycina, pracuje lekko. Można sprawdzić czy ścieżki potencjometru nie są wytarte i nie mają przerw (omomierzem).
Co do uszczelnień to nie bardzo kojarzę gdzie tam możnaby wstawić jakąkolwiek uszczelkę. W każdym razie jeśli już uszczelniać to nie kartonem tylko preszpanem. Ja poszukałbym czegoś z olejoodpornej gumy albo tą uszczelkę z preszpanu cieniutko posmarował silikonem.

japan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: japan » 04 sty 2008, 10:45

Jak uszczelnić elementy ze sobą, z tego co widać obok starego przepływomierza, pomiedzi "mikserem",
Ja uszczelniałem samym silikonem i dwa latka śmiga aż miło. :mrgreen:

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 04 sty 2008, 21:50

Po 5 godzinnym pobycie w garażu udało mi sie wymienic przepływomierz :-) Niestety nie miałem ze soba aparatu ale postaram się opisać wszystko co zrobiłem.
Na początek odkręciłem gumową rure z przepływomierza i przepustnicy,odłączyłem 2 cieniutkie wężyki od podciśnienia,odpiąłem przepływke,zdjąłem górną obudowe filtra powietrza wraz z przepłowomierzem. We wnętrzu górnej obudowy filtra moim oczom ukazału się 4 śruby torks,którymi mikser od gazu przykręcony był do reszty. Odkręciłem sruby i rozdzieliłem elementy.Mikser uszczelniony był kartką z bloku technicznego posmarowaną silikonem. Zdrapałem silikon,uważając na kwadratową uszczelke na ściance obudowy filtra, odczyściłem wszystko alkocholem,odkręciłem i wyczyściłem klapę anty wybuchową. Teraz pozostało to wszystko złożyć w całość z nową przepływką. Z grubego kartonu (1mm) wykonałem nowe uszczelki, nasmarowałem wszystko czerwonym silikonem do silników i złożyłem do kupy. Pierścień z klapka anty wybuchowa tez został osadzony na silikonie. Włozyłem nowy filtr powietrza i zamknąłem obudowe. Podłączyłem VAGa, oczywiście znalazł dwa błędy: przepływke i sonde. Wykasowałem je. następnie odłączyłem na ok 10 minut akumulator. Podłączyłem go i wykonałem adaptacje od zapalenia bez dodania gazu zimniutkiego silnika do załączenia się 2 razy wentylatorów w chłodicy. Wyłączyłem silnik. Po ponowmym podpieciu VAGa wyskoczył już tylko 1 błąd, a mianowicie sonda (byłem na to przygotowany). Sonda stoi w miejscu 0,41V. Pojechałem na jazde próbną i tu miła niespodzianka. Obroty nie falują na benzynie, auto stało sie zrywniejsze, łatwiej wkręca się w obroty i aż cieszy jak się nim jedzie (zarówno na benzynie jak i na gazie)

Tak więc wymiane pzepływomierza uważam za udaną. Pozostała tylko sonda,ale to dam mechanikowi do "zabawy", niech ją wykręci i kupi nową. jeszcze niewiem jaką ale widziałem na Forum kilka postów na ten temat i musze poczytać.

Koledzy, bardzo dziękuje za rady i pomoc przy wymianie przepływomierza.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 sty 2008, 23:33

Pewny jesteś, że sonda jest wadliwa? Może jest tylko źle podłączona lub wcale, albo uszkodzona jest centralka LPG.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 sty 2008, 06:33

Krzysztof_Suliko pisze:Pozostała tylko sonda,ale to dam mechanikowi do "zabawy", niech ją wykręci i kupi nową.
Po co ? Samemu to zrobisz a mechanior niedość że cię skasuje za wymiane to jeszcze doliczy marżę i chol...a wie co tam włoży. Jak przepływkę wymieniłeś to sąde też dasz radę. <ok>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 sty 2008, 08:58

Krzysztof_Suliko, czy sprawdzałeś sondę? Bo nie wygląda mi to na pad sondy tylko ustawienie w sofcie LPG rodzaju emulacji na "odłączona". Jeśli jej nie sprawdzałeś, a masz dostęp do fejsu i softu LPG to podepnij się z lapkiem i sprawdź jak jest ustawiona emulacja. Poza tym sprawdź dokładnie podłączenia sondy, może przewód sygnałowy się urwał/rozłączył. Sprawdź czy na LPG sygnał sondy też stoi w miejscu. Jeśli nie masz dostępu do softu i fejsu to podjedź do jakiegoś gazownika nie ch sprawdzi emulację i zachowanie sondy. Sonda jak pada to raczej wcale nie daje napięcia na ECU. Poza tym Dopóki sonda nie złapie temperatury (ok. 2-3 minuty) i nie zacznie pracować to ECU ignoruje jej sygnały i podstawia własną wartość napięcia.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 sty 2008, 11:00

Poniżej przedstawiam wynik wczorajszego badania VAGiem po adaptacji.


0.86 98 858 0.42 3.00 praca na PB
1.77 98 858 0.42 3.00
2.65 98 832 0.42 3.00
3.56 98 832 0.42 3.00
4.44 98 806 0.42 3.00
5.32 98 832 0.42 3.00
6.22 98 832 0.42 3.00
7.10 98 858 0.42 3.00
7.98 98 858 0.42 3.00
8.87 98 832 0.42 3.00
9.77 98 858 0.42 3.00
10.68 98 806 0.42 3.00
11.56 98 806 0.42 3.00
12.46 98 858 0.42 3.00
13.34 98 832 0.42 3.50
14.23 98 806 0.42 3.00
15.13 98 832 0.42 3.00
16.02 98 858 0.42 3.00
16.90 98 858 0.42 3.00
17.80 98 858 0.42 3.50
18.68 98 858 0.42 3.00
19.58 98 832 0.42 3.00
20.49 94 832 0.42 3.00
21.38 94 858 0.42 3.50
22.27 94 884 0.41 3.00
23.18 94 858 0.41 3.00
24.06 94 858 0.41 3.00
24.96 94 858 0.41 3.00
25.84 94 858 0.41 3.00
26.73 94 858 0.41 3.00
27.63 94 858 0.41 3.00
28.52 94 858 0.41 3.00
29.41 94 858 0.41 3.00
30.31 94 858 0.41 3.00
31.20 94 858 0.41 3.00
32.08 94 832 0.41 3.00
32.98 94 858 0.41 3.00
33.87 94 858 0.41 3.00
34.76 94 832 0.41 3.00
35.65 94 858 0.41 3.00
36.55 94 858 0.41 3.00
37.43 94 832 0.41 3.00
38.32 90 858 0.41 3.00
39.22 90 858 0.41 3.00
40.12 90 858 0.41 3.00
41.03 90 858 0.41 3.00
41.92 94 936 0.41 4.50
42.81 90 2054 0.41 2.50
43.73 90 2470 0.41 2.00
44.65 90 2496 0.41 2.00
45.57 90 2392 0.41 2.00
46.50 90 2366 0.41 2.00
47.38 90 2340 0.41 2.00
48.27 90 2262 0.41 2.00
49.18 90 2184 0.41 2.00
50.06 90 2158 0.41 2.00
50.92 90 2158 0.41 2.00
51.80 90 2132 0.41 2.00
52.69 90 2132 0.41 2.00
53.56 90 2106 0.41 2.00
54.41 90 2132 0.41 2.00
55.29 90 2210 0.41 2.50
56.21 90 2496 0.41 2.00
57.11 90 2626 0.41 2.00
57.98 90 2652 0.41 2.00
58.86 90 2704 0.41 2.00
59.73 90 2704 0.41 2.00
60.59 90 2782 0.41 2.00
61.54 90 2886 0.41 2.00
62.46 90 3016 0.41 2.00
63.35 90 3068 0.41 2.00
64.23 90 3068 0.41 2.00
65.15 90 3068 0.41 2.00
66.04 90 3146 0.41 2.00
66.92 90 3146 0.41 2.00
67.81 90 3172 0.41 2.00
68.66 94 3172 0.41 2.00
69.47 94 3172 0.41 2.00
70.27 94 3146 0.41 2.00
71.16 94 3172 0.41 2.00
72.04 94 3328 0.41 2.00
72.95 94 3354 0.41 2.00
73.87 94 3380 0.41 2.00
74.76 94 3406 0.41 2.00
75.67 94 3406 0.41 2.00
76.59 94 3432 0.41 2.00
77.49 94 3432 0.41 2.00
78.39 94 3432 0.41 2.00
79.29 94 3484 0.41 2.00
80.18 94 2730 0.41 0.00
81.06 94 1612 0.41 0.00
81.95 94 806 0.41 2.50
82.83 94 806 0.41 2.50
83.72 94 806 0.41 2.50
84.61 94 806 0.41 2.50
85.52 94 832 0.41 2.50
86.41 94 806 0.41 2.50
87.30 94 832 0.41 2.50
88.18 94 806 0.41 2.50
89.06 94 832 0.41 2.50
89.97 94 806 0.41 2.50
90.87 94 858 0.41 2.50
91.75 94 832 0.41 3.00
92.65 94 1040 0.41 4.00
93.54 94 1898 0.41 2.50
94.42 94 1378 0.41 2.00
95.31 94 780 0.41 2.50
96.21 94 806 0.41 2.50
97.09 94 806 0.41 2.50
97.98 94 832 0.41 2.50
98.86 94 858 0.41 3.00
99.75 94 832 0.41 4.50
100.65 94 1040 0.41 4.00
101.55 94 1976 0.41 2.50
102.44 94 2392 0.41 2.00
103.35 94 2574 0.41 2.00
104.24 94 2626 0.41 2.00
105.12 94 2652 0.41 2.00
106.00 94 2652 0.41 2.00
106.90 94 2626 0.41 2.00
107.79 94 2626 0.41 2.00
108.65 94 2626 0.78 2.00 przełączenie na LPG
109.53 94 2366 0.77 2.00
110.42 94 2340 0.02 2.00
111.34 94 2496 0.45 2.00
112.24 94 2522 0.62 2.00
113.15 94 2366 0.64 2.00
114.03 94 1872 0.47 1.50
114.93 94 1040 0.60 2.00
115.82 94 858 0.71 2.00
116.71 94 858 0.76 2.00
117.58 94 858 0.77 2.00
118.47 94 858 0.77 2.00
119.35 94 858 0.77 2.00
120.24 94 858 0.77 2.00
121.13 94 858 0.77 2.00
122.02 94 858 0.77 2.00
122.93 94 858 0.77 2.00
123.82 94 858 0.77 2.00
124.71 94 858 0.77 2.00
125.59 98 858 0.77 2.00
126.48 94 858 0.77 2.00
127.38 98 858 0.77 3.00
128.27 94 1742 0.70 2.00
129.19 98 2106 0.09 2.00
130.09 98 2444 0.03 1.50
131.01 98 2522 0.02 2.00
131.92 98 2522 0.02 2.00
132.81 98 2574 0.02 2.00
133.65 98 2626 0.01 2.00
134.53 98 2704 0.00 2.00
135.37 98 2704 0.00 2.50
136.27 98 2860 0.00 2.00
137.21 98 2886 0.00 2.00
138.14 98 2860 0.01 2.00
139.05 98 2834 0.01 2.00
139.97 98 2912 0.01 2.00
140.88 98 2964 0.20 2.00
141.77 94 2964 0.32 2.00
142.70 94 2912 0.20 2.00
143.63 94 2964 0.59 2.00
144.56 94 2964 0.59 2.00
145.47 94 2990 0.65 2.00
146.37 94 2990 0.64 1.50
147.27 94 3016 0.65 1.50
148.19 94 3016 0.67 1.50
149.11 94 3016 0.65 1.50
150.00 94 3016 0.66 1.50
150.90 94 2990 0.66 1.50
151.83 94 2964 0.63 1.50
152.72 94 2912 0.64 1.50
153.63 94 2912 0.67 1.00
154.54 94 2964 0.62 1.00
155.45 94 2964 0.59 1.00
156.36 90 2990 0.70 1.00
157.25 90 3016 0.70 1.00
158.18 90 3042 0.69 1.00
159.09 90 2756 0.73 1.00
159.97 90 2288 0.74 1.50
160.88 90 1586 0.20 1.00
161.77 90 858 0.15 2.00
162.65 90 858 0.74 2.00
163.56 90 858 0.78 2.00
164.45 90 858 0.78 2.00
165.34 90 832 0.78 2.00
166.22 90 858 0.78 2.00
167.11 90 858 0.78 2.00
168.01 90 832 0.78 2.00
168.89 90 858 0.78 2.00
169.78 90 858 0.78 2.00
170.68 90 832 0.78 1.50
171.60 90 858 0.78 1.50
172.49 90 832 0.78 1.50
173.38 90 858 0.78 1.50
174.30 90 858 0.78 1.50
175.19 90 832 0.78 1.50
176.10 90 832 0.78 1.50
177.02 90 806 0.45 2.00 Przełaczenie zpowrotem na PB
177.90 90 468 0.41 5.50
178.79 90 52 0.41 5.50


Rozmawiałem z gazownikiem, ktory zakładał ta instalacje, mowił ze do KOLTEC NECAM niema zadnego softu ani analizatorów,Jedyne co podłancza to szereg kolorowych diód które zmieniając swoją pozycje oznaczają czy emulator sondy pracuje.
Danek pisze:Krzysztof_Suliko, czy sprawdzałeś sondę?
Nie sprawdzałem bo niewiem czy sobie poradze.
Gdzie szukać wtyczki od sondy lambda? niemam dostępu do kanału, więc bede zaglądał z góry od silnika.
czarekj pisze:albo uszkodzona jest centralka LPG.
Centralka chyba nie jest uszkodzona bo auto na gazie pięknie chodzi. po mieście pali mi na odcinku 5km rano i zpowrotem wieczór 15L/100 na trasie w lecie spalił mi 8L/100.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 sty 2008, 11:44

Te logi za wiele nam nie powiedzą jeśli chodzi sondę :-( . Dlatego, że jeśli wszystko jest prawidłowo podłączone to w czasie pracy na LPG komp gazowy/emulator wysyła do ECU swój podstawiany sygnał i na VAG-u nie widać czy sonda rzeczywiście pracuje :-( . Ale coś mi się zdaje, że masz sondę całkowicie odpiętą. Jaki komunikat Ci wyświetla VAG przy tym błędzie sondy?
Ten Twój gaziarz prawdopodobnie podpina tylko tester lambdy i nic więcej, a to nie wystarczy.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 sty 2008, 11:56

Danek pisze:Jaki komunikat Ci wyświetla VAG przy tym błędzie sondy?
525 Sonda Lambda - G39 - niskie napięcie (nie dokładnie tak ale w tym sensie)

[ Dodano: 2008-01-05, 20:13 ]
Obrazek

[ Dodano: 2008-01-05, 21:48 ]
A oto zdjęcia wnętrza przepływomierza :



Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 sty 2008, 11:30

Długo mnie nie było ale już jestem.
Zapisy z VAG-a wskazują na uszkodzoną sondę Lambda, ale by sie upewnic sprawdźmy jeszcze jedną rzecz.
Zrób analizę w przeciągu około 3 minut, tak by upewnic się, że sterownik zaczął regulować skład mieszanki.
Przełączyłes na LPG po ok. 108 sekundach - poczekaj dłużej.
W okienku widać wartość napięcia sondy Lambda równe 0,41 V co by świadczyło o tym, że komputer przyjmuje wartość zastępczą sygnału w sytuacji gdy ma uszkodzoną sondę.
Emulator w centralce jest ustawiony na falę i przy pracy na gazie jest ok.
Moim zdaniem przewód sondy jest odłączony, lub przerwany a sama sonda może jeszcze być sprawna. Szukaj pojedynczego przewodu w czarnej izolacji i gumowa wtyczką na wysokości filtra oleju.
Ewentualnie centralka LPG przy pracy na Pb nie "przepuszcza" oryginalnego sygnału z sondy Lambda do sterownika.
Gdyby sonda była uszkodzona w sensie ogniwa - zuzycie eksploatacyjne, to w okienku VAG-a miałbyś niskie napięcia lub wysokie napięcia ale by zawsze coś było. Moim zdaniem Twój przypadek świadczy o braku połączenia elektrycznego ogniwa sondy ze sterownikiem.
Na razie nie kupowałbym drugiej sondy a skupiłbym się na dokładnym sprawdzeniu tej, którą masz zamontowaną.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 06 sty 2008, 20:06

czarekj pisze:Szukaj pojedynczego przewodu w czarnej izolacji i gumowa wtyczką na wysokości filtra oleju.
Znalazłem ten przewod i wtyczke, obok niej znajduje sie wtyczka do której wchodzą dwa białe przewody. Oglądałem, ruszałem i dalej kicha, sonda stoi na 0,41V. Nie miałem za dużo czasu aby zapisać dłuższego loga bo wszystko robiłem w przerwie między zajęciami na uczelni.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 06 sty 2008, 20:25

Krzysztof_Suliko pisze:
czarekj pisze:Szukaj pojedynczego przewodu w czarnej izolacji i gumowa wtyczką na wysokości filtra oleju.
Znalazłem ten przewod i wtyczke, obok niej znajduje sie wtyczka do której wchodzą dwa białe przewody. Oglądałem, ruszałem i dalej kicha, sonda stoi na 0,41V. Nie miałem za dużo czasu aby zapisać dłuższego loga bo wszystko robiłem w przerwie między zajęciami na uczelni.
To dobrze znalazłeś te dwa białe są od grzałki sondy lambda. Ten czarny sygnałowy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 sty 2008, 20:46

Sprawdź czy przypadkiem przewód sondy nie urwał się przy samej sondzie - przy katalizatorze, tam gdzie jest mocno zagiety.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 sty 2008, 21:39

Ja bym odpiął wtyczkę (od tego czarnego) podpiął miliwoltomierz (od strony sondy), odpalił silnik, poczekał kilka minut i sprawdził czy pojawia się jakiekolwiek napięcie, jeśli nie to wtedy szukałbym przerwy pomiędzy sondą i wtyczką (np. w miejscu o którym wspomniał Czarek), jeśli jednak napięcie się pojawi to sprawdziłbym ciągłość przewodu od wtyczki do kompa LPG. W którymś miejscu gazowniki musieli ten przewód ciachnąć, żeby wpiąć się z kompem LPG i albo zapomnieli go podpiąć, albo to spartolili i przewód się odłączył.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl