[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
ej to coś ni tak dla mnie "zerowa" znaczy zwarcie czyli NC a nieskończone to NO a prawidłowy to NO...
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Właśnie sprawdziłem ten czujnik z tyłu głowicy.
Po wykręceniu wrzuciłem go do szklanki z kostkami lodu i tak:
- rezystancja pomiędzy pinami około 70 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a pierwszym pinem około 65 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a drugim pinem około 5 Ohm
Potem wrzuciłem go do szklanki z wrzątkiem i tak:
- rezystancja pomiędzy pinami 0 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a pierwszym pinem około 50 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a drugim pinem 0 Ohm
Czyli wygląda na sprawny?
Po wykręceniu wrzuciłem go do szklanki z kostkami lodu i tak:
- rezystancja pomiędzy pinami około 70 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a pierwszym pinem około 65 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a drugim pinem około 5 Ohm
Potem wrzuciłem go do szklanki z wrzątkiem i tak:
- rezystancja pomiędzy pinami 0 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a pierwszym pinem około 50 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a drugim pinem 0 Ohm
Czyli wygląda na sprawny?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Takie może głupie pytanie podstawowe. Umiesz miernikiem się posługiwać??
Bo wyniki są nieprawdopodobne i niemożliwe....
Bo wyniki są nieprawdopodobne i niemożliwe....
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Nie no co za pytanie
Ustawiam multimetr na pomiar rezystancji i jadę od najniższego zakresu - jak się nic nie pokazuje to go zwiększam
Jest tu jakaś filozofia?
Ustawiam multimetr na pomiar rezystancji i jadę od najniższego zakresu - jak się nic nie pokazuje to go zwiększam
Jest tu jakaś filozofia?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
No taka filozofia że nie zdziwiły cie pomiary?? w systemie trójkątnym 0,0,50?? Nie wiadomo teraz czy to wina złego styku przy pomiarze czy coś innego. Według prawa ohma ten pomiar jest niepoprawny i nielogiczny....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Jarku he, właśnie tak się zastanawiałem jak tu koledze napisać że tu coś nie ten teges ale Twój rysunek mówi wszystko <ok>
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Totalnie nie rozumiem co w tym dziwnego.
Jutro zrobię pomiary jeszcze raz.
Jutro zrobię pomiary jeszcze raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Jak nie rozumiesz? to podstawy elektroniki...
Masz dwa obwody powiedzmy "przewody" jeden przewód ma 0 OHm drugi 50 Ohm połącz kable równolegle uzyskujemy wtedy jeden przewód to jaka będzie oporność? "50" czy "0"
Masz dwa obwody powiedzmy "przewody" jeden przewód ma 0 OHm drugi 50 Ohm połącz kable równolegle uzyskujemy wtedy jeden przewód to jaka będzie oporność? "50" czy "0"
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Witam po małej przerwie - autko było na poprawkach blacharskich
Na masce znalazłem taką naklejkę:
Ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy ona na pewno jest odpowiednia dla mojego silnika 2.2KV? Bo ja mam to trochę inaczej podpięte.
Na masce znalazłem taką naklejkę:
Ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy ona na pewno jest odpowiednia dla mojego silnika 2.2KV? Bo ja mam to trochę inaczej podpięte.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Witajcie
W końcu byłem z tym u kogoś kto się na tym zna
Facet wykluczył jakiekolwiek nieszczelności dolotu.
Stwierdził że zaworek jałowych obrotów puszcza za dużo powietrza nawet gdy nie jest podpięty do prądu.
Więc albo zaworek jest uszkodzony (słaba sprężyna i zaworek otwiera się pod wpływem podciśnienia) albo podciśnienie w dolocie jest za duże.
W każdym razie muszę teraz zdobyć 100% sprawny zaworek 035133455F i go podmienić i wtedy zobaczymy.
W końcu byłem z tym u kogoś kto się na tym zna
Facet wykluczył jakiekolwiek nieszczelności dolotu.
Stwierdził że zaworek jałowych obrotów puszcza za dużo powietrza nawet gdy nie jest podpięty do prądu.
Więc albo zaworek jest uszkodzony (słaba sprężyna i zaworek otwiera się pod wpływem podciśnienia) albo podciśnienie w dolocie jest za duże.
W każdym razie muszę teraz zdobyć 100% sprawny zaworek 035133455F i go podmienić i wtedy zobaczymy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Tylko to zbyt duże podciśnienie w dolocie może być spowodowane zbyt wczesnym zapłonem bo bardzo innej opcji nie ma. Chyba że złe ustawienie rozrządu też na to wpłynie.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Nie, pisałem że "wywalenie" zaworka powoduje że obroty są dużo niższe.
Ale mniejsza o to, facet miał rację, zaworek uszkodzony.
Podłączyłem nowego chińczyka - ma trochę inny numer niż mój i jest od T4 ale wiem że u kogoś w Audi 100 z silnikiem KU to działa a powinien mieć taki jak ja mam.
Dolot bez żadnych patentów i obroty są w normie. Jak wkręcę śrubkę od regulacji obrotów na max i odepnę kabelek to silnik nawet zgaśnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 09 maja 2020, 21:09
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 AAD
- Lokalizacja: Szczytno
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Witam.mam pyranie odnosnie tego zaworku 035133455F
Czy on bez prądu powinien przepuszczac troche powietrza czy zamyka sie całkowicie?
Czy on bez prądu powinien przepuszczac troche powietrza czy zamyka sie całkowicie?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Przepuszcza, bodajże przy wysterowaniu 20% dopiero zamyka całkowicie