Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8081
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 12 cze 2020, 20:08

ej to coś ni tak dla mnie "zerowa" znaczy zwarcie czyli NC a nieskończone to NO a prawidłowy to NO...

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 13 cze 2020, 12:34

Właśnie sprawdziłem ten czujnik z tyłu głowicy.

Po wykręceniu wrzuciłem go do szklanki z kostkami lodu i tak:
- rezystancja pomiędzy pinami około 70 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a pierwszym pinem około 65 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a drugim pinem około 5 Ohm

Potem wrzuciłem go do szklanki z wrzątkiem i tak:
- rezystancja pomiędzy pinami 0 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a pierwszym pinem około 50 Ohm
- rezystancja pomiędzy obudową czujnika a drugim pinem 0 Ohm

Czyli wygląda na sprawny?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8081
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 13 cze 2020, 19:11

Takie może głupie pytanie podstawowe. Umiesz miernikiem się posługiwać??


Bo wyniki są nieprawdopodobne i niemożliwe....

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 14 cze 2020, 16:41

Nie no co za pytanie :D
Ustawiam multimetr na pomiar rezystancji i jadę od najniższego zakresu - jak się nic nie pokazuje to go zwiększam :D
Jest tu jakaś filozofia?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8081
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 14 cze 2020, 17:57

No taka filozofia że nie zdziwiły cie pomiary?? w systemie trójkątnym 0,0,50?? Nie wiadomo teraz czy to wina złego styku przy pomiarze czy coś innego. Według prawa ohma ten pomiar jest niepoprawny i nielogiczny....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11454
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Pieterb » 14 cze 2020, 18:45

Jarku he, właśnie tak się zastanawiałem jak tu koledze napisać że tu coś nie ten teges ale Twój rysunek mówi wszystko <ok>
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 14 cze 2020, 20:22

Totalnie nie rozumiem co w tym dziwnego.
Jutro zrobię pomiary jeszcze raz.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8081
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 14 cze 2020, 20:40

Jak nie rozumiesz? to podstawy elektroniki...

Masz dwa obwody powiedzmy "przewody" jeden przewód ma 0 OHm drugi 50 Ohm połącz kable równolegle uzyskujemy wtedy jeden przewód to jaka będzie oporność? "50" czy "0"

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 30 lip 2020, 19:34

Witam po małej przerwie - autko było na poprawkach blacharskich :)

Na masce znalazłem taką naklejkę:
IMG_6036.JPG
Ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy ona na pewno jest odpowiednia dla mojego silnika 2.2KV? Bo ja mam to trochę inaczej podpięte.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 10 sie 2020, 12:36

Witajcie
W końcu byłem z tym u kogoś kto się na tym zna :-D

Facet wykluczył jakiekolwiek nieszczelności dolotu.
Stwierdził że zaworek jałowych obrotów puszcza za dużo powietrza nawet gdy nie jest podpięty do prądu.
Więc albo zaworek jest uszkodzony (słaba sprężyna i zaworek otwiera się pod wpływem podciśnienia) albo podciśnienie w dolocie jest za duże.

W każdym razie muszę teraz zdobyć 100% sprawny zaworek 035133455F i go podmienić i wtedy zobaczymy.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4106
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: maciek889 » 10 sie 2020, 17:16

Tylko to zbyt duże podciśnienie w dolocie może być spowodowane zbyt wczesnym zapłonem bo bardzo innej opcji nie ma. Chyba że złe ustawienie rozrządu też na to wpłynie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8081
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: Jarewa » 10 sie 2020, 19:49

BigZ25 pisze:
10 sie 2020, 12:36
Stwierdził że zaworek jałowych obrotów puszcza za dużo powietrza
Ale przecież go wykluczałeś jak wyżej pisałeś odłączając i zaślepiając... Efekt bez zmian był...

Awatar użytkownika
BigZ25
Audi 80 Maniak
Audi 80 Maniak
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 20 sie 2020, 00:00

Jarewa pisze:
10 sie 2020, 19:49
Ale przecież go wykluczałeś jak wyżej pisałeś odłączając i zaślepiając... Efekt bez zmian był...
Nie, pisałem że "wywalenie" zaworka powoduje że obroty są dużo niższe.

Ale mniejsza o to, facet miał rację, zaworek uszkodzony.
Podłączyłem nowego chińczyka - ma trochę inny numer niż mój i jest od T4 ale wiem że u kogoś w Audi 100 z silnikiem KU to działa a powinien mieć taki jak ja mam.
Dolot bez żadnych patentów i obroty są w normie. Jak wkręcę śrubkę od regulacji obrotów na max i odepnę kabelek to silnik nawet zgaśnie hura_
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
Kierownica skóra, dywaniki
hamulce