[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Dobra, to taki czujnik pewnie kupię. Dzięki za podpowiedź!
Jeszcze jedna sprawa, kupiłem wentylator z fmic, żeby zastąpił te z b3 i w schematach jest pokazane, że wolniejsza prędkość wentylatora różni się od maksymalnej tym, że w sumie jeden z kabli ma na sobie opornik a potem i tak łączą się one gdzieś obok silnika elektrycznego. Nawet to sprawdziłem i faktycznie wskazuje opór lekko większy niż zero. Więc w sumie, to jakbym chciał na nowym wentylatorze maksymalne obroty, to po prostu łączę te dwa plusowe kable ze sobą i na plus do wentylatora, minus jedzie na minus wentylatora i wszystko technicznie powinno chodzić cacy?
Jeszcze jedna sprawa, kupiłem wentylator z fmic, żeby zastąpił te z b3 i w schematach jest pokazane, że wolniejsza prędkość wentylatora różni się od maksymalnej tym, że w sumie jeden z kabli ma na sobie opornik a potem i tak łączą się one gdzieś obok silnika elektrycznego. Nawet to sprawdziłem i faktycznie wskazuje opór lekko większy niż zero. Więc w sumie, to jakbym chciał na nowym wentylatorze maksymalne obroty, to po prostu łączę te dwa plusowe kable ze sobą i na plus do wentylatora, minus jedzie na minus wentylatora i wszystko technicznie powinno chodzić cacy?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Możesz zrobić tak jak napisałeś. Albo kupić zewnętrzną opornice żeby zrobić wolniejszy bieg. Choć te dokładane wentylatory i tak mają małą moc nawet na pełnym zasilaniu. A tak wiatrak na wiskozie powinien dać radę schłodzić ten silnik jak nie będziesz upalać przy niskich prędkościach.
Co do tego czujnika to upewnij się że w swoim króćcu masz dwa otwory na czujniki. Bo późniejsze 1.8T jak np. AWT miały tylko otwór na jeden czujnik.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Nie no, wentylator to w sumie będzie zabezpieczenie termiczne na wszelki wypadek jakbym zidiociał, albo za długo stał w korku w upalny dzień.maciek889 pisze: ↑06 cze 2020, 19:47
Możesz zrobić tak jak napisałeś. Albo kupić zewnętrzną opornice żeby zrobić wolniejszy bieg. Choć te dokładane wentylatory i tak mają małą moc nawet na pełnym zasilaniu. A tak wiatrak na wiskozie powinien dać radę schłodzić ten silnik jak nie będziesz upalać przy niskich prędkościach.
Co do tego czujnika to upewnij się że w swoim króćcu masz dwa otwory na czujniki. Bo późniejsze 1.8T jak np. AWT miały tylko otwór na jeden czujnik.
A na ten czujnik faktycznie jest miejsce, bo to AEB z 97' i na tym króćcu jest zaślepka wciskana, więc luz.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Kurtka no i mam kolejny elektryczny problem... Światła mijania działają teraz tylko gdy pociągnę dźwignie kierunkowskazów do siebie, czyli tylko ten krótki sygnał, a odepchnięcie wajchy nie daje nic, nawet kontrolki inie włącza. Z kolej świateł normalnych w ogóle nie mam, są tylko postojowe. Jakbym chociaż miał schemat elektryczny, to pewnie miałbym coś więcej do powiedzenia, ale jedyny, którym dysponuję jest niewyraźnie wydrukowany, a dział download widzę, na nowym forum nie działa
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Włącznik masz zepsuty najpewniej, bo zasilanie masz, bo masz krótki ci działają (a są zasilane z tego samego kabla) wyjście długich też sprawne bo możesz nimi migać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 cze 2020, 22:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 NG
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Jestem w trakcie swapu z 2.3 na 1.8t.Jak podłączyć obrotomierz?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Z pinu ECU wyjścia obrotomierza do licznika pin 22 żółtej kostki licznika. Jeszcze można obok kolumny chyba w czarnej kostce. W obu miejscach kabel ma kolor zielono-niebieski. Tylko pewnie będzie trochę przekłamywać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 cze 2020, 22:58
- Imię: Zbyszek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 NG
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
DZieki maciek 889, działa. jak robicie tą przednia poduszke i z czego chłodnica?
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Chłodnice najlepiej włożyć najgrubsza i największą jaka wychodziła. A była to chyba do v6 2.8 z klimatyzacja albo od diesla nie pamiętam. Ja u siebie miałem gruba chłodnice z diesla ale wymieniam na AKG. Szukaj oryginału. Żadnego aluminium.Zbyszek234 pisze: ↑28 cze 2020, 19:10DZieki maciek 889, działa. jak robicie tą przednia poduszke i z czego chłodnica?
Do tego potrzebujesz dolną belkę w zależności od czego chłodnice masz taką belkę potrzebujesz bo są 3 albo 4 rodzaje nawet.
Przednia poduszka prosta sprawa nie wiem czy robiłem zdjęcie u mnie w temacie ale ogólnie jeżeli demontujesz kompresor klimy to wycinasz sobie okno w mocowaniu przednim ze starego silnika bo akurat będzie zasłaniać spływ oleju do turbiny. I wtedy montujesz tak jak w starym silniku. Tylko nie wiem jak NG mają czy tak samo jak abk
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
No ja mam właśnie chłodnice AKG do diesla, wzmacniana pod klimatyzację z grubym rdzeniem i wszystkie króćce pasują tylko że musi być na belce od v6 bo jest większa.Ludzie wkładają chłodnicę od TDI
Może ktoś wrzucić poprawione schematy elektryki abk lub adr - aeb te które były na początku tematu.
Zniknęły, nie da się ich pobrać.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
witam,a jak ze sprezarką klimy,mam abk z klimą chciałbym wrzucic aeb,sprezarka na pasek klinowy nie micro,alternator znowy na micro,czy mógłbym przełozyc koło pasowe i alternator oraz pompe wspomy z abk aby pozostac przy tej starej sprezarce klimy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Pomoże ktoś z ogarnięciem wentylatora po swapie na 1.8T??
Kupiłem audi która już ma przerzucony silnik.
Wentylator i chłodnica jest z A80. Pod wentylator podłączony jest stały plus z Aku, a drugi przewód pod przekaźnik (Toyota Denso) .
Pod przekaźnik idą dokładnie 4 przewody:
1. +12V z bezpiecznika (25A, ze skrzynki w komorze silnika, obok serwa ABS)
2. Masa z akumulatora (idzie trójnik na termowlacznik w chłodnicy - pin 1).
3. Podłączony pod pin nr 2 termowlacznika
4. Wyjście masy na wentylator.
Mimo to nie udało mi się załączyć wentylatora (mimo, że na liczniku temperature mam w okolicach 100st - póki co sprawdzane na dwóch czujnikach - jeden uniwersalny, drugi 4pinowy z AEB. Nie mam pewności tylko czy wskazania na liczniku są prawidłowe, ale na dniach będę miał oryginalny czujnik z Audi 80
Co polecacie zrobić, aby wentylator działał?
Kupiłem audi która już ma przerzucony silnik.
Wentylator i chłodnica jest z A80. Pod wentylator podłączony jest stały plus z Aku, a drugi przewód pod przekaźnik (Toyota Denso) .
Pod przekaźnik idą dokładnie 4 przewody:
1. +12V z bezpiecznika (25A, ze skrzynki w komorze silnika, obok serwa ABS)
2. Masa z akumulatora (idzie trójnik na termowlacznik w chłodnicy - pin 1).
3. Podłączony pod pin nr 2 termowlacznika
4. Wyjście masy na wentylator.
Mimo to nie udało mi się załączyć wentylatora (mimo, że na liczniku temperature mam w okolicach 100st - póki co sprawdzane na dwóch czujnikach - jeden uniwersalny, drugi 4pinowy z AEB. Nie mam pewności tylko czy wskazania na liczniku są prawidłowe, ale na dniach będę miał oryginalny czujnik z Audi 80
Co polecacie zrobić, aby wentylator działał?