Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[b4 1Z] JAk podłączyć kostkę pompy wtryskowej AFN do 1Z`a?

Awatar użytkownika
Erbi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 wrz 2012, 18:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Erbi » 29 lis 2012, 23:08

nastawnik mi nie padł tylko pompa była pęknięta i waliło paliwem na wszystkie strony ;( zakombinowałem od AFN zeby było taniej bo miałem taką możliwość i tak wrzuciłem już w cały silnik i turbine kupe kasy :( na dzień dzisiejszy nie mam innej możliwości.
co do pomp jestem zielony ale zadam takie pytanie, a jakby nastawnik wykręcić z 1z a reszta AFN ? zadziała ?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Lokalizacja: Dolny śląsk

Post autor: misiekdzwon » 29 lis 2012, 23:33

A turbine masz z AFNa czy 1Zta?
Zostaw wszystko jak masz, tylko nastawnik daj ori z 1Z i będzie śmigać

Awatar użytkownika
Erbi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 wrz 2012, 18:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Erbi » 29 lis 2012, 23:39

turbina z 1z-ta funkiel nówka zregenerowana na dniach :) czyli możn a dać nastawnik z 1z do AFNowskiej pompy ? i po tym zabiegu już nic nie muszę robić ?
ps. oczywiście nastawnik indukcyjny zostawię sobie bo w planach będzie trochę przeróbek, narazie doprowadziłem wszystko pod maską do stanu fabrycznego żeby podnieść bezpiecznie trochę koni w najbliższym czasie :)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Lokalizacja: Dolny śląsk

Post autor: misiekdzwon » 29 lis 2012, 23:53

Tak, wystarczy nastawnik wsadzić od 1Zta, ustawić dawkę i będzie ok ;-)

Awatar użytkownika
Erbi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 wrz 2012, 18:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Erbi » 30 lis 2012, 00:35

dzięki ratujesz mi tyłek :) odezwę się jutro jak mi poszło. na googlach straszą trafianiem w pierścień, mam nadzieje że w praktyce nie jest tak źle
1Z (własnoręczna przekładka Pierburg :) ) + pompa AFN + 0.216 + 16 bit CHIPS ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5232
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lis 2012, 04:53

Na Boschu też można podnieść troche. Kostrz ogarnia temat bardzo dobrze w tym zakresie <ok>
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6144
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2012, 08:50

misiekdzwon pisze:Tak, wystarczy nastawnik wsadzić od 1Zta, ustawić dawkę i będzie ok
misiekdzwon pisze:wystarczy nastawnik wsadzić od 1Zta, ustawić dawkę i będzie ok
Ustawi jak już odpali ,puki nie odpali to wszystko ustawia się na czuja ,albo na znaki zrobione wczesniej ...Szczególnie kąt wtrysku i połozenie nastawnika na pompie ...no i pompa musi byc zalana ropą ,bo jak sucha, to nie ma opcji że sama zaciągnie ;-)

Awatar użytkownika
Erbi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 wrz 2012, 18:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Erbi » 30 lis 2012, 09:25

ostatnio i na zalanym posadziłem akumulator :D
Krzysiek 84 pisze:Na Boschu też można podnieść troche. Kostrz ogarnia temat bardzo dobrze w tym zakresie <ok>
wiem wiem, o Kostrzu głośno jest, wszystko będzie zależało od stanu finansowego :) jest projekcik i powoli wykonuje go :)

[ Dodano: 2012-11-30, 13:32 ]
chłopaki ręce już załamuje, znaki zostawione na pompie mało mi dały, za pierwszym razem poprawiło się, w końcu po przełożeniu nastawników pojawiło się ciśnienie na wtryskach, po poluzowaniu nakrętek zaczęło chlapać ropą z wtrysków ale nie zapalił, więc zacząłem ustawiać nastawnik i teraz w ogóle pozycji nie mogę złapać ciśnienie spadło na wtryskach i dalej mogę sobie już tylko kręcić. jakieś wskazówki ? :(

wieczorem będę miał przejściówkę z obd2 na obd 1 więc i vaga mogę wykorzystać.

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 30 lis 2012, 13:48

Na dniach też wymieniałem pompę też od afn i tak jak ty nie mogłem odpalić, niby ustawiłem na znaki które sobie zrobiłem, dopiero załapał jak przestawiłem pompę na moje to kąt wtrysku. Aha i zalałem pompę po samą pokrywę nastawnika.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 252
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Re: [b4 1Z] JAk podłączyć kostkę pompy wtryskowej AFN do 1Z`a?

Post autor: jarowlkp » 03 lip 2020, 09:33

Mam prośbę chciałbym podłączyć wtyczkę i gniazdo od nastawnika pompy wtryskowej Vp37  np. od vw passata b5 a mianowicie wywalić  tą okrągłą wtyczkę i kostkę i wstawić półokrągłą . wiem że munior ma ponoć taki mod zrobiony.

złącze mam już kupione 
https://allegro.pl/oferta/3a0973734-gni ... YjNjNWY%3D

Prawda jest taka ze okrągłe złącze uległo nadpaleniu w trasie  (laweta 80km od domu itd.)  na razie musiałem podłączyć na szybko to na listwę taką elektryczną pomarańczową 10 torową i chodzi ale chciałbym to zrobić zgodnie ze sztuką.



Chodzi o to że z instalacji samochodu  wychodzi 7 kolorów kabli i może by ktoś z was był tak miły i podał który kabel z instalacji audi 80 do jakiego nr w gnieździe tego nowego złącza np. od passata podłączyć (np. czerwono-żółty do pinu nr 1 chodzi o oznaczenia na kostce plastikowej)  , tak aby w przyszłości , nie było problemu z przerzuceniem nastawnika od wspomnianego wcześniej passata czy też innej audi ze wtyczką półokrągłą.


po nr kabli od strony pompy ( nastawnika )nie mam co liczyć bo ktoś już wcześniej pozmieniał je na takie bez numerów i wszystkie czarne.
z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam
Jarowlkp
jarowlkp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce