Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pytanie o SWAP

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 16 sie 2020, 00:10

Siemano wszystkim mam do was pytanie, ponieważ od jakiegoś czasu no nie daje mi to spokoju czy jeśli chce zrobić swapa z 2.0 abt na 1.8t to czy zawieszenie które jest oryginalnie musi zostać wymienione????? Bo ja jestem zdania że w sumie tak ale mogę się mylić. Z góry dziękuję za odpowiedź i jeśli to zły dział na taką dyskusje to przepraszam.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3821
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 17 sie 2020, 07:46

nie musi być, bo i po co. O te parę kilo nie chodzi.

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 18 sie 2020, 23:06

To znaczy,że co wywalam se jednostkę 2.0 i przerabiam łapę i wstawiam 1.8t tak o bez zmiany zawiasu? czyli jedyne co to pewnie hamulce mam rozumieć?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3821
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 19 sie 2020, 07:25

hamulce to kwestia masy i prędkości. Masę praktycznie niewiele zmieniasz, a prędkość może i tak, hamulce większe zawsze się przydają, lecz różnicę poczujesz dopiero wtedy, jak wsadzisz coś powyżej 300mm na przód. Nawet tak zachwalane dwutłoki nie są ostatecznie takie super do wyższych prędkości, a niestety, nie bardzo jest w czym wybierać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Pieterb » 19 sie 2020, 15:23

Krisu303 pisze:
18 sie 2020, 23:06
bez zmiany zawiasu?
a co ma zawias do tego? no chyba ze jakąś wyścigówkę z tego robisz ;-)

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 19 sie 2020, 15:31

To znaczy ja wcześniej byłem przekonania że nie trzeba ale kiedy to mój znajomy który jest mechanikiem powiedział mi,że przecie ta buda jest za stara i,że ogółem to lipa z takim zawiasem do takiego silnika i inne tego typu teorie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3821
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 19 sie 2020, 15:50

ludzie pakują 4.2 i zawiasu nie ruszają... będziesz tym w wyścigach startował? Nie? To nie zawracaj sobie głowy.

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 19 sie 2020, 17:49

No w sumie racja nie chce z tego robić wyścigówki tylko bardziej coś co poprawi osiągi tego auta. A co do reszty ile taki pełen koszt swapa wychodzi? Chodzi mi tu o to że jaki silnik musi być do tego najlepiej dobrany (chodzi mi tu o oznaczenie) i jak wygląda sytuacja z wiązkami. Wiadomo nie mam umiejętności do zrobienia tego ale ciekawi mnie taki kosztorys jaki może sobie zarządzać mechanik jeśli by miał to zrobić.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4733
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: maciek889 » 19 sie 2020, 18:54

Chyba jakiś czas temu ktoś z forum brał 10k za swap chyba z silnikiem, jego odświeżeniem i uszczelnieniem + częściami w tej cenie. Jakaś bardziej znana firma tuningowa weźmie 20k+. A mechanik też dobrze miał pojęcie, bo jak nigdy nie robił takiej przekładki ani nic z tuningu, dorabiania wydechu i dolotu od zera to może różnie się skończyć. Najłatwiej wchodzi po 4 cylindrowych silnikach z 80tki pierwsze wersje podłużnie montowanego 1.8T na tym starszym bloku, który jeszcze nie miał pompy wody na rozrządzie np. AEB, AJL, APT.

Gdzieś w FAQ na górze działu tuning jest opis podłączenia wiązki AEBa.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5476
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sie 2020, 18:59

Servo dwu komorowe by się przydało i poczujesz różnicę w hamowaniu nawet na jednotłoku z tarczą 280x22

jacek42dzek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2018, 05:19
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

pytanie o podlaczeie turba ze ziennna geometria

Post autor: jacek42dzek » 16 sty 2022, 18:08

witam robie tuning mechaiczny 1.9 tdi 1z na moc 170 km w tymcelu zakupilem turbo gt 1852V ze zmiennna geometria w aucie bylo turbo t15 z klapka upustowa jak podlaczyc teraz te turbo ze ziennna geometria lub co jeszcze dokupic moze ktos juz wykonal taka przerubke i podpowiedz jak to wykonac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl