Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Pytanie o SWAP

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 16 sie 2020, 00:10

Siemano wszystkim mam do was pytanie, ponieważ od jakiegoś czasu no nie daje mi to spokoju czy jeśli chce zrobić swapa z 2.0 abt na 1.8t to czy zawieszenie które jest oryginalnie musi zostać wymienione????? Bo ja jestem zdania że w sumie tak ale mogę się mylić. Z góry dziękuję za odpowiedź i jeśli to zły dział na taką dyskusje to przepraszam.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3838
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 17 sie 2020, 07:46

nie musi być, bo i po co. O te parę kilo nie chodzi.

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 18 sie 2020, 23:06

To znaczy,że co wywalam se jednostkę 2.0 i przerabiam łapę i wstawiam 1.8t tak o bez zmiany zawiasu? czyli jedyne co to pewnie hamulce mam rozumieć?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3838
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 19 sie 2020, 07:25

hamulce to kwestia masy i prędkości. Masę praktycznie niewiele zmieniasz, a prędkość może i tak, hamulce większe zawsze się przydają, lecz różnicę poczujesz dopiero wtedy, jak wsadzisz coś powyżej 300mm na przód. Nawet tak zachwalane dwutłoki nie są ostatecznie takie super do wyższych prędkości, a niestety, nie bardzo jest w czym wybierać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Pieterb » 19 sie 2020, 15:23

Krisu303 pisze:
18 sie 2020, 23:06
bez zmiany zawiasu?
a co ma zawias do tego? no chyba ze jakąś wyścigówkę z tego robisz ;-)

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 19 sie 2020, 15:31

To znaczy ja wcześniej byłem przekonania że nie trzeba ale kiedy to mój znajomy który jest mechanikiem powiedział mi,że przecie ta buda jest za stara i,że ogółem to lipa z takim zawiasem do takiego silnika i inne tego typu teorie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3838
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 19 sie 2020, 15:50

ludzie pakują 4.2 i zawiasu nie ruszają... będziesz tym w wyścigach startował? Nie? To nie zawracaj sobie głowy.

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 19 sie 2020, 17:49

No w sumie racja nie chce z tego robić wyścigówki tylko bardziej coś co poprawi osiągi tego auta. A co do reszty ile taki pełen koszt swapa wychodzi? Chodzi mi tu o to że jaki silnik musi być do tego najlepiej dobrany (chodzi mi tu o oznaczenie) i jak wygląda sytuacja z wiązkami. Wiadomo nie mam umiejętności do zrobienia tego ale ciekawi mnie taki kosztorys jaki może sobie zarządzać mechanik jeśli by miał to zrobić.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4788
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: maciek889 » 19 sie 2020, 18:54

Chyba jakiś czas temu ktoś z forum brał 10k za swap chyba z silnikiem, jego odświeżeniem i uszczelnieniem + częściami w tej cenie. Jakaś bardziej znana firma tuningowa weźmie 20k+. A mechanik też dobrze miał pojęcie, bo jak nigdy nie robił takiej przekładki ani nic z tuningu, dorabiania wydechu i dolotu od zera to może różnie się skończyć. Najłatwiej wchodzi po 4 cylindrowych silnikach z 80tki pierwsze wersje podłużnie montowanego 1.8T na tym starszym bloku, który jeszcze nie miał pompy wody na rozrządzie np. AEB, AJL, APT.

Gdzieś w FAQ na górze działu tuning jest opis podłączenia wiązki AEBa.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sie 2020, 18:59

Servo dwu komorowe by się przydało i poczujesz różnicę w hamowaniu nawet na jednotłoku z tarczą 280x22

jacek42dzek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 10 lut 2018, 05:19
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

pytanie o podlaczeie turba ze ziennna geometria

Post autor: jacek42dzek » 16 sty 2022, 18:08

witam robie tuning mechaiczny 1.9 tdi 1z na moc 170 km w tymcelu zakupilem turbo gt 1852V ze zmiennna geometria w aucie bylo turbo t15 z klapka upustowa jak podlaczyc teraz te turbo ze ziennna geometria lub co jeszcze dokupic moze ktos juz wykonal taka przerubke i podpowiedz jak to wykonac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl