Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

Pytanie o SWAP

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ODPOWIEDZ
Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 16 sie 2020, 00:10

Siemano wszystkim mam do was pytanie, ponieważ od jakiegoś czasu no nie daje mi to spokoju czy jeśli chce zrobić swapa z 2.0 abt na 1.8t to czy zawieszenie które jest oryginalnie musi zostać wymienione????? Bo ja jestem zdania że w sumie tak ale mogę się mylić. Z góry dziękuję za odpowiedź i jeśli to zły dział na taką dyskusje to przepraszam.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3635
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 17 sie 2020, 07:46

nie musi być, bo i po co. O te parę kilo nie chodzi.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 18 sie 2020, 23:06

To znaczy,że co wywalam se jednostkę 2.0 i przerabiam łapę i wstawiam 1.8t tak o bez zmiany zawiasu? czyli jedyne co to pewnie hamulce mam rozumieć?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3635
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 19 sie 2020, 07:25

hamulce to kwestia masy i prędkości. Masę praktycznie niewiele zmieniasz, a prędkość może i tak, hamulce większe zawsze się przydają, lecz różnicę poczujesz dopiero wtedy, jak wsadzisz coś powyżej 300mm na przód. Nawet tak zachwalane dwutłoki nie są ostatecznie takie super do wyższych prędkości, a niestety, nie bardzo jest w czym wybierać.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11603
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Pieterb » 19 sie 2020, 15:23

Krisu303 pisze:
18 sie 2020, 23:06
bez zmiany zawiasu?
a co ma zawias do tego? no chyba ze jakąś wyścigówkę z tego robisz ;-)
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 19 sie 2020, 15:31

To znaczy ja wcześniej byłem przekonania że nie trzeba ale kiedy to mój znajomy który jest mechanikiem powiedział mi,że przecie ta buda jest za stara i,że ogółem to lipa z takim zawiasem do takiego silnika i inne tego typu teorie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3635
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Leo » 19 sie 2020, 15:50

ludzie pakują 4.2 i zawiasu nie ruszają... będziesz tym w wyścigach startował? Nie? To nie zawracaj sobie głowy.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Krisu303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: 2.0 ABT

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krisu303 » 19 sie 2020, 17:49

No w sumie racja nie chce z tego robić wyścigówki tylko bardziej coś co poprawi osiągi tego auta. A co do reszty ile taki pełen koszt swapa wychodzi? Chodzi mi tu o to że jaki silnik musi być do tego najlepiej dobrany (chodzi mi tu o oznaczenie) i jak wygląda sytuacja z wiązkami. Wiadomo nie mam umiejętności do zrobienia tego ale ciekawi mnie taki kosztorys jaki może sobie zarządzać mechanik jeśli by miał to zrobić.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4239
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: maciek889 » 19 sie 2020, 18:54

Chyba jakiś czas temu ktoś z forum brał 10k za swap chyba z silnikiem, jego odświeżeniem i uszczelnieniem + częściami w tej cenie. Jakaś bardziej znana firma tuningowa weźmie 20k+. A mechanik też dobrze miał pojęcie, bo jak nigdy nie robił takiej przekładki ani nic z tuningu, dorabiania wydechu i dolotu od zera to może różnie się skończyć. Najłatwiej wchodzi po 4 cylindrowych silnikach z 80tki pierwsze wersje podłużnie montowanego 1.8T na tym starszym bloku, który jeszcze nie miał pompy wody na rozrządzie np. AEB, AJL, APT.

Gdzieś w FAQ na górze działu tuning jest opis podłączenia wiązki AEBa.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5230
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Pytanie o SWAP

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sie 2020, 18:59

Servo dwu komorowe by się przydało i poczujesz różnicę w hamowaniu nawet na jednotłoku z tarczą 280x22
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce