Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Fabia mk1] Odbudowanie progu

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[Fabia mk1] Odbudowanie progu

Post autor: Patrique » 12 sie 2020, 21:05

Witajcie po latach ;)
Wiem, że są profile skodziaży , ale ja z nimi nie gadam :D A tak na serio to wziąłem od znajomego ostatnio fabię za parę zł tylko niestety przednia część prawego progu miała dziurę. Postanowiłem zatem to obstukać i wyciąć flexem czołowym to co było w najgorszym stanie. Reszta wokół nie jest aż tak fatalna, ale nie mam za bardzo pomysłu jak zrekonstruować to co jest aktualnie na stan w miarę ori... wiem że to śmieszna fabia ale mam do niej sentyment bo to auto z zaprzyjaźnionej rodziny która miała to auto od nowości. Na to i tak przychodzi błotnik i zakrywa , aczkolwiek płaszczyzna progu musi się w miarę zgadzać żeby błotnik równo siadł. Maci jakiś pomysł? Będę wdzięczny.
fabia_próg prawy.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wujek Ziutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 mar 2020, 20:09
Imię: Marek
Model: Audi 80 B2
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2,1 WB
Lokalizacja: Z. Góra

Re: [Fabia mk1] Odbudowanie progu

Post autor: Wujek Ziutek » 12 sie 2020, 21:42

Według mnie masz dwa wyjścia: kupić próg i wstawić go (na zdjęciu widać pęcherze pod lakierem), lub pobawić się w kowalstwo artystyczne. Pierwsza opcja wydaje się bardziej ekonomiczna. Takie jest moje zdanie :)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [Fabia mk1] Odbudowanie progu

Post autor: Patrique » 13 sie 2020, 21:37

Zostaje zatem kowalstwo artystyczne. Nie chcę odwalić sztuki ale na tle całości auta to nie przejmowałbym się tymi purchlami. Jedynie to co z grubsza odpada to wstawić kawał blachy i dospawać migiem. Zresztą błotnik i tak to zakryje. A mam po fabii inny ważniejszy projekt (A80 :D ) . Postaram się pochwalić jak mi się uda to wyrzeźbić w skodzince. Ale kolejne pytanie jak zakonserwować od wewnątrz (niezależnie czy się wymienia cały próg czy też jego kawałek), to miejsce od wewnątrz. Czy blacharze to próbują za wszelką cenę polakierować wszelkimi możliwymi otworami technologicznymi czy też wpuszczają jedynie wosk??

Wujek Ziutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 21 mar 2020, 20:09
Imię: Marek
Model: Audi 80 B2
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2,1 WB
Lokalizacja: Z. Góra

Re: [Fabia mk1] Odbudowanie progu

Post autor: Wujek Ziutek » 14 sie 2020, 20:51

Powiem tak: technologia każe pomalować od środka. Osobiście maluję podkładem chociażby w spraju. Swoją b2 maluję od wewnątrz cynkiem w spraju(cynk z dodatkiem epoksydu).

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [Fabia mk1] Odbudowanie progu

Post autor: Patrique » 15 sie 2020, 21:53

Wujek Ziutek pisze:
14 sie 2020, 20:51
Powiem tak: technologia każe pomalować od środka. Osobiście maluję podkładem chociażby w spraju. Swoją b2 maluję od wewnątrz cynkiem w spraju(cynk z dodatkiem epoksydu).
O i to już konkretna odpowiedź ;) . No i chyba tak właśnie zrobię. Swoją drogą przy tej skodzince mniejsza motywacja niż przy 80-tce ale jak już zacząłem ją remontować to i trzeba skończyć ;) . Jestem mechanikiem ale i chciałbym coś zacząć praktykować z blacharką stąd i te moje zapędy.
Zatem poćwiczę na tej fabii, a i później kupi się jakieś b3 znowu i wtedy będzie projekt moich marzeń ;)

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [Fabia mk1] Odbudowanie progu

Post autor: Sagitari » 02 paź 2020, 17:40

Temat pewnie już ogarnięty jak sądzę z tą Skodą. Ten tekst jest jednak bliski mojemu sercu, tak więc też coś dodam.
Ja robiłem już kilkukrotnie takie sprawy z progami (również w Fabii mojego kolegi). Cynk w spreyu jest faktycznie niezły, tyle że w zamkniętym progu wszystkiego może nie pokryć wszystkiego w 100 % (nawet używając rurki z rozpylaczem). W tym przypadku problemem w zamkniętym profilu jest korozja, której nie widać i żeby naprawdę dobrze zaimpregnować taki próg, trzeba użyć środków tzw. pełzających. W swojej 80-tce, gdy naprawiałem prawy próg robiłem eksperyment z woskiem APP F400 plus domieszka kanadyjskiego oleju Rust Check. Sam olej jest dedykowany do profili samochodowych, nie wchodzi w reakcję z gumowymi zaślepkami, jest niestety trochę za rzadki do rozpylania pistoletem z wężykiem. Z kolei wosk do profili zamkniętych nie ma właściwości do wiązania już zaistniałej korozji, ale za to ma odpowiednią lepkość, stąd zrobiłem mieszankę tych dwóch preparatów. Efekt jest niezły - minęły trzy lata i jest idealnie, podobnie w Fabii mojego kolegi (chociaż tam przyczyna była inna, bo naprawiałem to co ASO spaprało w naprawie powypadkowej). Wadą preparatu APP F400 jest mało przyjemny zapach wosku, który bardzo długo jest odczuwalny w kabinie (szczególnie jak auto postoi na słońcu).
Co do dziur w progach to przed impregnacją posługiwałem się zawsze zestawami waty szklanej z żywicą plus utwardzacz. Oczywiście tak duże ubytki są znacznie bardziej pracochłonne, ale jest to wykonalne.

I jeszcze jedno. Bardzo trudno jest oczyścić mechanicznie takie skorodowane miejsce, zwłaszcza gdy jest możliwość użycia żywicy z watą szklaną. Żeby zrobić to na błysk, można taką pracę wykończyć Fosolem, który nanosi się pędzelkiem (Fosol, podobnie jak APP jest dostępny w sklepach z chemią dla aut). Po zakończeniu chemicznego czyszczenia trzeba dokładnie zmyć naniesiony kwas (nawilżoną wodą szmatką lub pędzlem), powtórzyć mycie benzyną i szybko wysuszyć blachę opalarką, żeby nie zdążył powrócić nalot.

Piotrusieg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 17 paź 2020, 17:54
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [Fabia mk1] Odbudowanie progu

Post autor: Piotrusieg » 18 paź 2020, 03:23

Patryku jak zrobisz, naprawisz to wyślij zdjęcie. U mnie podobna rdza.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [Fabia mk1] Odbudowanie progu

Post autor: Patrique » 19 paź 2020, 20:55

Piotrusieg pisze:
18 paź 2020, 03:23
Patryku jak zrobisz, naprawisz to wyślij zdjęcie. U mnie podobna rdza.
Zrobiłem, ale nie było lekko.. poszedłem z tym tematem po poradę do blacharza. Czyli poheftałem ile się dało migiem, ubytki wypalone przez to czego się nie udało pospawać wypełniłem masą poliruetanową do zgrzewów, a całość przypruszyłem pod kolor nadwozia. Po wyschnięciu napakowałem ile się dało wosku bolla :D Jakby co to zdjęcia mogę przesłać na maila. Ale auto już jeździ od miesiąca. Po zimie wszystko sie okaże czy to była fachowa robota <nie wiem> . Tak to jest jak mechanik się bierze za blacharkę. Aczkolwiek patrząc na podejście blacharzy to widzę, że w kwestii napraw takich starych aut to się nie pipc....lą i idą na żywioł cwaniak_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl