[A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 647
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: h/k » 17 paź 2020, 15:43

To bardzo ciekawe. Nigdy jeszcze nie spotkałem się z różnym pasowaniem i nie przypuszczałbym, że lepiej jest tak robić w szczególnych przypadkach.
Niech dalej służy perełka motoryzacji. Bardzo miło się patrzy na ten wóz.

Na zimę planujesz konserwować conieco - ogarnąć miejsca newralgiczne, dać wosk lub tłuszcz w profile itd., a może już masz ogarnięte?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Mzet
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 168
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Mzet » 17 paź 2020, 17:09

Nie myślałem nad tym. Z dwóch powodów. Audi ma na tyle dobre zabezpieczenie, że na ten czas przez który będę je użytkował w pół się nie złamie ;-)
Druga sprawa. Choć pracuję przy chemii lakierniczej znam jeden przypadek środka do konserwacji, co miało oczywiście przełożenie na wiele aut, że siał większe spustoszenie w blachach niż spodziewał się sam producent. Człowiek, który go importował i z tego żył, musiał szybko zamknąć interes. Dlatego, jeśli Audi ma coś w oryginale, to niech tak zostanie. Wolałbym w tym przypadku ogrzewany garaż, zresztą zimy też nie są już tak intensywne. Jeśli była naprawa. Ok można dać coś na zabezpieczenie. Nie mówię, że wszystkie środki do konserwacji profili są złe. Ale niesmak po tamtym przypadku pozostał.
Co do miejsc newralgicznych to te są wyeliminowane. Liczę jedynie, że kiedyś będzie trzeba zakupić P/L błotnik. Miał już robioną częściową reperaturkę (o czym sprzedający mnie informował), niestety po rozszlifowaniu jakość roboty słaba. Spodziewałem się że po mojej poprawce, góra 3 m-ce i znowu zacznie coś wychodzić, ale po książkowym zabezpieczeniu blachy narazie się o dziwo trzyma bardzo dobrze. Właśnie przypomniałeś mi h/k o miejscach newralgicznych, które robiłem jakiś czas temu. Będzie trzeba poszukać zdjęć i uzupełnić wątek o ten szczegół piwoa80

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5212
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Krzysiek 84 » 17 paź 2020, 20:16

Dobrze porobione przy silniku zostało , tym ostatnim cylindrem to tak jest , tak samo jak i ze smarowaniem , że to najdalszy element również pod względem gdzie dociera olej silnikowy. A propo chemii lakierniczej , to w następnym sezonie będę chciał właśnie wpuścić trochę chemii w profile zamkniete i zastanawiam się nad valvoline tectyl ML w wersji 1 litr pod pistolet , czy warto iść w to , ewentualnie coś z serii Novol For classic car wziąć , czy taki najtańszy ze sklepu boll też spełni te zadanie :/
1Z (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Mzet
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 168
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Mzet » 17 paź 2020, 21:14

Novol jak najbardziej wystarczy, tym bardziej że producent nie produkuje środków do wszystkiego (Valvo też pewnie jest ok), ale Novol też mocno wspiera segment klasyków. W każdym razie lepiej wziąć markowy środek. Boll to już takie budżetowe podejście. W 80'tce pamiętam, że po naprawie był wpuszczany w próg środek z APP. Ale to tylko z racji uzupełnienia zabezpieczenia.
Osobiście w starych Audi w ocynku (nie mówię o starszych typu 100 C2) jeśli element jest w oryginale i nic się z nim nie dzieje profile bym zostawił, wolałbym potraktować jakimś środkiem, sanki, elementy zawieszenia co by potem ułatwić serwisowanie :-)

Nadrabiam zaległości i uzupełniam wątek o kilka zdjęć z prac, o których całkowicie zapomniałem a dotyczyły właśnie usunięcia korozji z dołów drzwi jak i naprawy końcówki progu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj w końcówkę progu też został wpuszczony wosk APP. Niestety w końcówkę progu trzeba było wstawić łatkę. Pojawiła korozja. C4 zarówno 100 jak i A6 mają specyficzne rozwiązanie zabezpieczenia końcówek progów w tylnej części, z czym nie spotkałem w innych autach. Jakieś 25 cm od krawędzi to guma imitująca "baranka" na wzór pozostałej części progu. Pomiędzy nią a samym poszyciem progu jest przestrzeń powietrzna, można to wyczuć dociskając ten fragment. Jest po prostu miękki. Niestety rozwiązanie nie do końca przemyślane gdyż w trakcie zahaczenia progiem i uszkodzeniu tej gumy jeśli nastąpi rozerwanie, do środka dostają się zabrudzenia, błoto i blacha choć zabezpieczona fabrycznym podkładem jest już mocno wystawiona na działanie wilgoci. Warto się zatem przyjrzeć tym miejscom jeśli ktoś planuje zakup C4.

h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 647
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: h/k » 18 paź 2020, 08:43

No i spoko, jak widać wszystko udokumentowane zdjęciami. :)
O te dodatkowe prace konserwacyjne zaczepiłem z racji doświadczeń ze swoim B4. Niestety, po latach wychodzi tu i ówdzie. Nie ma tego dużo, jednak jeśli auto ma pożyć długo to stwierdziłem, że warto zrobić i potem się nie martwić.

To co mnie nieco zaskoczyło to rdzawe zacieki w progach. U mnie właśnie wleciał Tectyl ML - teraz chyba nazywa się Cavity Wax, jednak zastanawiam się czy nie ściągać nakładek progów, przez otwory przepiaskować tego cienką dyszą i jeszcze raz zabezpieczyć podkładem i woskiem.

To taki inny poziom dbania o auto, nawet sam nie wiem czy sobie tym zawracać głowę. :) Na tę zimę na pewno nie.

Dodam, że w progach wyglądało jakby ten wosk po latach spłynął na samo dno, więc akurat takie uzupełnienie uważam za przydatne, a nie jest specjalnie czasochłonne.
Pamiętajmy przy tym o kilkukrotnym przedmuchaniu spływek progowych w różnych odstępach czasu (wosk spływa dość wolno) tak, by być pewnym, że nic nie ma szans się przytkać.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce