Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 683
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: h/k » 17 paź 2020, 15:43

To bardzo ciekawe. Nigdy jeszcze nie spotkałem się z różnym pasowaniem i nie przypuszczałbym, że lepiej jest tak robić w szczególnych przypadkach.
Niech dalej służy perełka motoryzacji. Bardzo miło się patrzy na ten wóz.

Na zimę planujesz konserwować conieco - ogarnąć miejsca newralgiczne, dać wosk lub tłuszcz w profile itd., a może już masz ogarnięte?
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Mzet » 17 paź 2020, 17:09

Nie myślałem nad tym. Z dwóch powodów. Audi ma na tyle dobre zabezpieczenie, że na ten czas przez który będę je użytkował w pół się nie złamie ;-)
Druga sprawa. Choć pracuję przy chemii lakierniczej znam jeden przypadek środka do konserwacji, co miało oczywiście przełożenie na wiele aut, że siał większe spustoszenie w blachach niż spodziewał się sam producent. Człowiek, który go importował i z tego żył, musiał szybko zamknąć interes. Dlatego, jeśli Audi ma coś w oryginale, to niech tak zostanie. Wolałbym w tym przypadku ogrzewany garaż, zresztą zimy też nie są już tak intensywne. Jeśli była naprawa. Ok można dać coś na zabezpieczenie. Nie mówię, że wszystkie środki do konserwacji profili są złe. Ale niesmak po tamtym przypadku pozostał.
Co do miejsc newralgicznych to te są wyeliminowane. Liczę jedynie, że kiedyś będzie trzeba zakupić P/L błotnik. Miał już robioną częściową reperaturkę (o czym sprzedający mnie informował), niestety po rozszlifowaniu jakość roboty słaba. Spodziewałem się że po mojej poprawce, góra 3 m-ce i znowu zacznie coś wychodzić, ale po książkowym zabezpieczeniu blachy narazie się o dziwo trzyma bardzo dobrze. Właśnie przypomniałeś mi h/k o miejscach newralgicznych, które robiłem jakiś czas temu. Będzie trzeba poszukać zdjęć i uzupełnić wątek o ten szczegół piwoa80

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5232
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Krzysiek 84 » 17 paź 2020, 20:16

Dobrze porobione przy silniku zostało , tym ostatnim cylindrem to tak jest , tak samo jak i ze smarowaniem , że to najdalszy element również pod względem gdzie dociera olej silnikowy. A propo chemii lakierniczej , to w następnym sezonie będę chciał właśnie wpuścić trochę chemii w profile zamkniete i zastanawiam się nad valvoline tectyl ML w wersji 1 litr pod pistolet , czy warto iść w to , ewentualnie coś z serii Novol For classic car wziąć , czy taki najtańszy ze sklepu boll też spełni te zadanie :/
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Mzet » 17 paź 2020, 21:14

Novol jak najbardziej wystarczy, tym bardziej że producent nie produkuje środków do wszystkiego (Valvo też pewnie jest ok), ale Novol też mocno wspiera segment klasyków. W każdym razie lepiej wziąć markowy środek. Boll to już takie budżetowe podejście. W 80'tce pamiętam, że po naprawie był wpuszczany w próg środek z APP. Ale to tylko z racji uzupełnienia zabezpieczenia.
Osobiście w starych Audi w ocynku (nie mówię o starszych typu 100 C2) jeśli element jest w oryginale i nic się z nim nie dzieje profile bym zostawił, wolałbym potraktować jakimś środkiem, sanki, elementy zawieszenia co by potem ułatwić serwisowanie :-)

Nadrabiam zaległości i uzupełniam wątek o kilka zdjęć z prac, o których całkowicie zapomniałem a dotyczyły właśnie usunięcia korozji z dołów drzwi jak i naprawy końcówki progu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj w końcówkę progu też został wpuszczony wosk APP. Niestety w końcówkę progu trzeba było wstawić łatkę. Pojawiła korozja. C4 zarówno 100 jak i A6 mają specyficzne rozwiązanie zabezpieczenia końcówek progów w tylnej części, z czym nie spotkałem w innych autach. Jakieś 25 cm od krawędzi to guma imitująca "baranka" na wzór pozostałej części progu. Pomiędzy nią a samym poszyciem progu jest przestrzeń powietrzna, można to wyczuć dociskając ten fragment. Jest po prostu miękki. Niestety rozwiązanie nie do końca przemyślane gdyż w trakcie zahaczenia progiem i uszkodzeniu tej gumy jeśli nastąpi rozerwanie, do środka dostają się zabrudzenia, błoto i blacha choć zabezpieczona fabrycznym podkładem jest już mocno wystawiona na działanie wilgoci. Warto się zatem przyjrzeć tym miejscom jeśli ktoś planuje zakup C4.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 683
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: h/k » 18 paź 2020, 08:43

No i spoko, jak widać wszystko udokumentowane zdjęciami. :)
O te dodatkowe prace konserwacyjne zaczepiłem z racji doświadczeń ze swoim B4. Niestety, po latach wychodzi tu i ówdzie. Nie ma tego dużo, jednak jeśli auto ma pożyć długo to stwierdziłem, że warto zrobić i potem się nie martwić.

To co mnie nieco zaskoczyło to rdzawe zacieki w progach. U mnie właśnie wleciał Tectyl ML - teraz chyba nazywa się Cavity Wax, jednak zastanawiam się czy nie ściągać nakładek progów, przez otwory przepiaskować tego cienką dyszą i jeszcze raz zabezpieczyć podkładem i woskiem.

To taki inny poziom dbania o auto, nawet sam nie wiem czy sobie tym zawracać głowę. :) Na tę zimę na pewno nie.

Dodam, że w progach wyglądało jakby ten wosk po latach spłynął na samo dno, więc akurat takie uzupełnienie uważam za przydatne, a nie jest specjalnie czasochłonne.
Pamiętajmy przy tym o kilkukrotnym przedmuchaniu spływek progowych w różnych odstępach czasu (wosk spływa dość wolno) tak, by być pewnym, że nic nie ma szans się przytkać.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Mzet » 23 gru 2020, 22:54

Pierwsza mała awaria w czasie użytkowania, która zmusiła mnie do wzięcia auta na hol. A co? ;-)
Pewnego dnia mając kilka kursów w mieście i poza nim wsiadając do auta przekręcam kluczyk jakby nigdy nic, Audi sobie kręci i nic. Myślę sobie: "Zapowietrzył się. Jest świeżo po wymianie silnika więc pewnie opaska niedociśnięta lub coś w ten deseń. Ma prawo". No to ponawiam próbę. Kręci... kręci i nic. "Hmm mocno się zapowietrzył". No to dalej kręcę. Kręcę.. I kręcę. Nagle odzywa się kontrolka obciążenia aku. "Uhm, coś nie tak." Zajrzałem pod auto, czy gdzieś przewód paliwowy zasilający nie uszkodzony. Jest ok. No to pompka/gruszka w ruch. Przepompowałem co mogłem, choć nie wyglądał na zapowietrzony. Niestety dalej bez rezultatu. Tel do znajomego. Za jakiś czas laptop w ręku, szybka diagnostyka. Nic. Ok bez stresu, prosta konstrukcja. Wymagane trzy rzeczy. Kompresja, konkretny obrót wałem, paliwo. Kompresji by tak szybko nie stracił, a na pewno nie na tyle, że na żadnym z cylindrów nie było słychać by dochodziło choćby do pojedynczego zapłonu. Obroty wału ponad 200/min na Vagu. Więc zostało paliwo. Odkręciłem wężyki na wtryskach. Kręcę znowu. Nic sucho. Ok miernik w rękę sprawdzam napięcie na n109. Jest. Niestety nie miałem już klucza by go odkręcić. No to hol. W domu zostało kilka pomp z 1.9 po 80'tce. Wykręciłem zawór. Organoleptycznie - to samo. Wkręciłem do C4. Śmiga dalej. Więc jak komuś padnie cewka od n109 w 1Z, to pasuje od 2.5TDI :-)
Ale kupiłem mimo wszystko nowy. Do tego doszedł jeszcze nowy przekaźnik czasu grzania świec Beru. Ori po 23 latach swoje wypracował.
Ogólnie maszyna sprawuje się póki co wyśmienicie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 683
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: h/k » 28 gru 2020, 19:03

Niech dalej śmiga niezawodnie <spoko>
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Sagitari » 22 sty 2021, 21:34

Piękna C4, aż niemożliwe :) Podpowiem Wam coś chłopaki Mzet i h/k - jeśli już próbujecie leczyć jakieś fragmenty progów (i w ogóle zamkniętych profili), w których coś tam już się dzieje, to czysty APP czy Tectyl to za mało - mieszajcie go z jakimś dedykowanym olejem do takich zabezpieczeń, np. kanadyjski Rust Check (chociaż obecnie na rynku chyba są też jeszcze jakiś inne marki). Piszę o dedykowanym oleju, bo taki nie nie rozpuszcza innych zabezpieczeń czy też gumowych zaślepek. Typowe woski do profili nie zabezpieczą wystarczająco profilu, w którym jest korozja, musi być jeszcze jakiś dodatek, który oprócz zabezpieczenia zatrzyma też rdzę, której nie widać (wosk nie ma takich właściwości). Dobra proporcja to 2/3 wosku i 1/3 oleju - taka mieszanka dobrze się też rozpyla.

Mateusz_175
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
Imię: Mateusz
Lokalizacja: RJA Podkarpackie

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Mateusz_175 » 28 lut 2021, 22:20

Ale ona ma z Tobą dobrze :-D
Nie myślałeś o zmianie kół :P ?
Było:
- Ford Escort 1.8D kombi 1994r
- Audi 80 B3 sedan 1.8 z gazem 1991r
- Audi 80 B4 1.9 TDI sedan 1992r + program i wtryski ASV

Jest:
- Audi 80 B4 1.9TDI Avant 1994r program by Kostrz - audi-80-90-b4/audi-80-b4-avant-1-9-tdi- ... 06161.html
- BMW E39 530d sedan chip 220KM 473Nm

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Re: [A6 C4 Sedan 2.5 TDI AAT] by Mzet

Post autor: Mzet » 02 mar 2021, 21:44

Zmiana kół? Jasne przeszło mi to przez myśl. Faworytów miałem tylko dwóch. Ronal Bolero lub Avus 18' z A8 D2 (zamiennie Avus III). Pierwsza opcja odpadła ponieważ te felgi i w tym kolorze auta widziałbym tylko z chromowanymi ramkami szyb. Niestety tych nie posiadam i bawić się w taki przeszczep nie będę. Drugą opcję odrzuciłem z racji, że z wiekiem człowiek coraz bardziej ceni sobie komfort podróżowania. Więc obecne 16'tki Fuchs z Urs4 jak najbardziej mi odpowiadają. Poza tym zależy mi by Audi emanowało duchem początku lat 90'tych. Choć ten egzemplarz to końcówka produkcji 1997r, to bryła nadwozia (poza drobną kosmetyką) jakby nie patrzeć sięga roku 1990. I chyba to jest piękne w tym aucie.
Ale jak to ze starymi autami bywa, te lubią mieć swoje humory i w ostatnich tygodniach muszę przyznać, że Audi trochę mi humor popsuła. Przyszła zima a z nią większe przymrozki i wszystko było pięknie, żadnych problemów z rozruchem itp, aż do któregoś poniedziałku rana. Ja do pracy a Audi nic. Kręciłem dopóki nie pojawił się sygnał o obciążeniu aku. Więc dałem sobie spokój. Pomyślałem: czop z parafiny na filtrze. I tak auto sobie stało parę dni aż pojawiły się temperatury powyżej 0'C.
Wtedy ja w auto, a ono dalej nic. W końcu jakoś po wielkich bólach odpaliłem i przegoniłem obwodnicą. Po pracy znowu problem z rozruchem. Zjazd do Pit stopu, szybka wymiana filtra paliwa. Niestety bez większych zmian.
Znowu kierunek obwodnica/zjazd/Vag-Com, a tam grupa 000 MS kąt - "000", BS - "000".
Znowu Pit stop i przestawienie pompy o ząbek do przodu a następnie cofnięcie maksymalne zapłonu dawało wartość "170". Pompa na znak i zapłon max do przodu "20". Falują obroty i trochę bardziej dawka. To pierwsze widoczne tylko na Vagu, na zegarach niedostrzegalne. Miernik w rękę, wtrysk sterujący OK. RSW po zapłonie, wartość ta sama jak w momencie zakupu auta. N108 przestawia bez zastrzeżeń.
W kolejnych dniach wymontowane wtryski i pompa. Sprawdzone u pompiarza. Wszystko OK. Rzekomo. Niestety co do pompy, żadnego wydruku jaki jest wydatek paliwa.
Kolejny zabieg, czyszczenie zbiornika paliwa włącznie ze smokiem. Bez zmian. Podmiana wtrysków z Volvo V70. Bez zmian.
W myślach pozostał najczarniejszy scenariusz. Klin na wale. Może śruba była nie tak dokręcona przy robieniu silnika? Trzeba było to sprawdzić. Auto znowu do mechanika. Znak na zamachu i wcięcie na wałku bez przesunięcia. Mimo wszystko zdecydowałem, że przód out. Koło wałka i śruby koła zębatego wału, wałka, koła pasowego zamówione w ASO. Niestety koło zębate wału (to, na którym zależało mi najbardziej) już niedostępne. Więc ponownie nowe FEBI. Do tego ponownie nowy pasek rozrządu.

Obrazek[/URL]

Obrazek[/URL]

Obrazek[/URL]

Wszystko poskładane. Pomiar kompresji:
1 - 31 bar
2 - 31 bar
3 - 31 bar
4 - 31 bar
5 - 31 bar
Wartości aż nudne ;-)

Niestety by ustawić poprawny kąt wtrysku ustawiliśmy go na kole wałka tak, by mieć pełen zakres regulacji na pompie. W czasie jazdy N108 przestawia ładnie, paliwa nie brakuje w górnym zakresie obrotów, ale problem minimalnego falowania obrotów i dawki pozostał. Problem prawdopodobnie leży w pompie. Może po latach poddała się któraś ze sprężyn. Czasu na razie nie mam by tam zajrzeć. Więc choć auto jeździ, odpala, moc ma to i tak zdecydowałem, że zawczasu poszukam drugiej sprawnej pompy bo rynek coraz bardziej ubogi w podzespoły do R5.

Przy okazji po 5000 km od zrobienia motoru wymiana filtra i oleju na Liqui Moly 10w40. Teraz już co 10k. Przy okazji wpadł nowy przegub SKF i jeszcze korekta zbieżności, bo kierownica nie była idealnie prosto. Niby drobiazg, ale jakże męczący oko :-)

Dodano po 2 godzinach 21 minutach 17 sekundach:
Sagitari pisze:
22 sty 2021, 21:34
Podpowiem Wam coś chłopaki Mzet i h/k - jeśli już próbujecie leczyć jakieś fragmenty progów (i w ogóle zamkniętych profili), w których coś tam już się dzieje, to czysty APP czy Tectyl to za mało - mieszajcie go z jakimś dedykowanym olejem do takich zabezpieczeń, np. kanadyjski Rust Check (chociaż obecnie na rynku chyba są też jeszcze jakiś inne marki). Piszę o dedykowanym oleju, bo taki nie nie rozpuszcza innych zabezpieczeń czy też gumowych zaślepek. Typowe woski do profili nie zabezpieczą wystarczająco profilu, w którym jest korozja, musi być jeszcze jakiś dodatek, który oprócz zabezpieczenia zatrzyma też rdzę, której nie widać (wosk nie ma takich właściwości). Dobra proporcja to 2/3 wosku i 1/3 oleju - taka mieszanka dobrze się też rozpyla.
Nie zabezpieczam woskiem rdzy ;-)
W progach taki fragment usuwam i wstawiam nowy z nałożoną wcześniej powłoką epo, czasem jeszcze przelakieruję pod kolor wewnątrz progu. Dopiero na to wosk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce