[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Okej czaje chyba w audi 80 mam 2 czujniki wody niebieski 2-pin do ECU i szary 3-pin do zegarów. W A4 ten 2-pin jest od klimatronika, a 4-pin do ECU. Nie posiadam klimatronika tylko manualna klimę czyli wyrzucam niebieski z AEB i wrzucam szary z ABK. Ma ktoś może rozpiskę pinów 4 pinowego czujnika?
Dodano po 37 minutach 34 sekundach:
Maciek wiesz może jak podłączyć ten czujnik 3 pin z abk? Bo mam stara wiązke już niestety wycięta. Brązowo - niebieski do zegarów, drugi pewnie masa a trzeci nie wiadomo
Dodano po 37 minutach 34 sekundach:
Maciek wiesz może jak podłączyć ten czujnik 3 pin z abk? Bo mam stara wiązke już niestety wycięta. Brązowo - niebieski do zegarów, drugi pewnie masa a trzeci nie wiadomo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Co do tego ABK to tak jak piszesz a trzeci to kontrolka przegrzania podłączana do mini-checka (albo auto-checka jeśli go masz tą wersje).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Okej, dzięki za pomoc w takim razie zostaje klima, ale węże podejdą od A4, wentylator też da się z A4 i jakieś mocowanie dorobi. Jeszcze tylko ciśnienie oleju ugryźć jakoś
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Mam jeszcze pytanie jak rozwiązać podciśnienie z serwem przy wciskaniu hamulca piszczy i cały czas syczy.po zgaszeniu silnika po minucie pisknie
Dodano po 2 godzinach 38 minutach 25 sekundach:
Czy to może być przyczyną, że cały przewód jest gumowy?
-serwo wymienione, zalany nowy płyn i problem z głowy.
Zostały jeszcze tylko wysokie obroty powyżej 1k po nagrzaniu autka.
Dodano po 2 godzinach 38 minutach 25 sekundach:
Czy to może być przyczyną, że cały przewód jest gumowy?
-serwo wymienione, zalany nowy płyn i problem z głowy.
Zostały jeszcze tylko wysokie obroty powyżej 1k po nagrzaniu autka.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2020, 22:54 przez Leon121, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Podpowiedz raz jeszcze co muszę zrobić odnośnie kontrolki ciśnienia oleju.maciek889 pisze: ↑21 lis 2020, 11:20Co do temperatury to można w króciec od AEB (i chyba wszystkich silników na starszym bloku) wsadzić czujnik z 4 cylindrowej B4ki. Czujni ciśnienia jak nie masz bańki to możesz zostawić ten co miałeś na silniku a drugiego wejścia nie podłączać to powinna zostać kontrola powyżej 2000 (jak w A4). A jak masz dodatkowe zegary to będziesz musiał podłączyć czujnik 0.3 a kabel czujnika 1.8 bara dać do masy tylko w takim wypadku będzie piszczeć przed odpaleniem.
Najlepiej by było rozdzielić wyjście czujnika ciśnienia oleju aby móc wsadzić oba czujniki z 80tki.
Ja mam 1.8T AEB i wrzuciłem licznik z A4 B5 przedlifta i właśnie po przekręceniu zapłonu (nie odpalając auta) po chwili wywala na FIS czerwoną konewke. Po odpaleniu auta na postoju nie ma konewki, ale skręcając auto powyżej 2000obr znów się pojawia.
Czujnik ciśnienia oleju prawdopodobnie jest z ABT (kupić z AEB i rozwiąże problem?)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
W ABT jest już jeden czujnik taki jaki jest potrzebny, bo są dwa. Jeden na górze podstawy filtra a drugi na dole. Chyba ten na dole jest taki jak potrzebujesz 1.8 bara.SowaBezOka pisze: ↑30 lis 2020, 19:26Czujnik ciśnienia oleju prawdopodobnie jest z ABT (kupić z AEB i rozwiąże problem?)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Teraz to mam 1.8T AEB i tutaj w podstawie filtra mam dwa czujniki. Jeden od ciśnienia oleju, drugi od temperatury.maciek889 pisze: ↑30 lis 2020, 21:13W ABT jest już jeden czujnik taki jaki jest potrzebny, bo są dwa. Jeden na górze podstawy filtra a drugi na dole. Chyba ten na dole jest taki jak potrzebujesz 1.8 bara.SowaBezOka pisze: ↑30 lis 2020, 19:26Czujnik ciśnienia oleju prawdopodobnie jest z ABT (kupić z AEB i rozwiąże problem?)
Ogólnie to czujnik ciśnienia jest połączony tylko pod licznik, tak?
Ogólnie licznik z odłączonym czujnikiem ciśnienia oleju zachowuje się podobnie jak z podłączonym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
A ten czujnik ciśnienia to wziąłeś losowy z ABT czy to jest z AEBa? Daj kabel czujnika do masy i zobacz czy będzie się zapalać po odpaleniu. Puściłeś nowy kabel ciśnienia oleju do licznika czy używasz tego z 80tki?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Nie ja wkładałem ten czujnik tylko poprzedni właściciel, dlatego nie wiem co jest obecnie. Ja tylko licznik zeswapowalem z A4 B5.
Myśle, ze jest z ABT bo złącze jest na wsuwke, a nie na złączach plastikowych (te były w AEB).
Nowego przewodu nie zrobiłem, ale mogę bez zrobić bez problemu
Myśle, ze jest z ABT bo złącze jest na wsuwke, a nie na złączach plastikowych (te były w AEB).
Nowego przewodu nie zrobiłem, ale mogę bez zrobić bez problemu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Może do licznika podpięty jest przewód (oryginalny od ABT) ten od drugiego czujnika i po prostu nie tą wsówkę masz założoną nawet na dobry czujnik. Sprawdź miernikiem na pomiarze napięcia czy na nim napięcie (z połączonym przewodem czujnika) przed odpaleniem jak i po.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Miernikiem sprawdzalem ciągłość obwodu tego kabelka i to był ten przewodzikmaciek889 pisze: ↑02 gru 2020, 12:22Może do licznika podpięty jest przewód (oryginalny od ABT) ten od drugiego czujnika i po prostu nie tą wsówkę masz założoną nawet na dobry czujnik. Sprawdź miernikiem na pomiarze napięcia czy na nim napięcie (z połączonym przewodem czujnika) przed odpaleniem jak i po.
Puszcze jutro nowy bo nie wiem czy się gdzieś nie rozgalezia. No i zamówię nowy czujnik będzie wtedy wiadome.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Spotkał się ktoś może z problemem obrotów? Są na poziomie 1100+, adaptacja przepustnicy error(ciągłość przewodów sprawdzona) komputer się rozłącza z vagiem po odpaleniu silnika po jakiś 20-30s
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Ja kiedyś obszedłem problem z adaptacją przez vaga bo chyba po dłuższym odłączeniu akumulatora wystarczy włączyć zapłon na minutę albo dwie przed odpaleniem (dobrze aby akumulator był dobry albo pod prostownikiem) i się też włączy adaptacja. Stały plus dla ecu masz podłączony?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 cze 2017, 02:17
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Lublin
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Jest stały plus, auto jeździ tylko problem trzyma obroty na 1200. Adaptacja przepustnicy vagiem /vcds eror chcąc zrobić logi auto po odpaleniu zrywa połączenie. Przepustnica też wymieniana.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 lis 2020, 11:23
- Imię: Szymon
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Siemanko ja akurat walcze z przekładka do 100c4 2.3 aar na aeb z starym sterownikiem na kilka kostek
Silnik założony spiety z skrzynia wszystko pięknie ladnie ale stoję z elektryką. Nie mogę go odpalić nawet na chwile nic. Rozrusznik kreci ale nie chce zapalić. Swiece suche przepustnicy nie słychać po krzekreceniu stacyjki (pompka paliwowa zrobiona na krotko na czas odpalenia) ale nie ma żadnej reakcji. Ktos poratuje krótkim schematem zeby to ruszyło?
Silnik założony spiety z skrzynia wszystko pięknie ladnie ale stoję z elektryką. Nie mogę go odpalić nawet na chwile nic. Rozrusznik kreci ale nie chce zapalić. Swiece suche przepustnicy nie słychać po krzekreceniu stacyjki (pompka paliwowa zrobiona na krotko na czas odpalenia) ale nie ma żadnej reakcji. Ktos poratuje krótkim schematem zeby to ruszyło?