[B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
[B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy.
Witajcie Forumowicze,
Rozebralem swoj gaznik zeby go poznac i zobaczyc czemu auto mi przerywa skoro inne systemy sa sprawne. Odkrylem ze jest tam elektroniczy element w ksztalcie plytki ze sciezkami po ktorych jezdza takie szczotki jak otwieramy przepustnice za pomoca pedalu gazu. Rozumiem ze na tej podstawie jest podawana mieszanka powietrza i benzyny ?
Czy mozna to jakos naprawic ? Czy tylko wymiana bo ciezko mi znalezc zamiennik odpowiedni bo kupilem jeden w sklepie, niby wyglada tak samo ale auto po odpaleniu i dodaniu gazu utrzymywalo gaz samo i obroty wysoko. po okolo 1min spadaly. wymienilem na uzywany z drugiego gaznika i jest lepiej niz kiedykolwiek ale ten TPS tez nie jest w najlepszej kondycji. Dodatkowo przeczyscilem ta spirale w silniczku krokowym.
Nie chce zakladac drugiego tematu bo to wszystko gaznik i glownie chodzi mi o ten TPS ale ciekaw jestem jaka funkcje pelni ten grzybek:
Bo jak go zaczalem krecic i pozniej odpalilem auto to nierowno chodzil i wrocilem do w miare oryginalnej pozycji czyli 2 i pol obrotu i jest ok ale nie wiem jak idealnie go ustawic i jakie jest ogolnie jego zadanie. Jak odpalam na zimnym to jest rowne 11tys obrotow, jak sie rozgrzeje to spada do ponad 9tys a nie rowne 9tys i mniej nie schodzi. Czy moze tak byc ?
Prosze i dajcie znac jakie najlepsze jest ustawienie linki od gazu to od razu sobie ustawie jak mam to rozbebeszone .
Z gory dzieki i pozdrawiam. Do uslyszenia
Rozebralem swoj gaznik zeby go poznac i zobaczyc czemu auto mi przerywa skoro inne systemy sa sprawne. Odkrylem ze jest tam elektroniczy element w ksztalcie plytki ze sciezkami po ktorych jezdza takie szczotki jak otwieramy przepustnice za pomoca pedalu gazu. Rozumiem ze na tej podstawie jest podawana mieszanka powietrza i benzyny ?
Czy mozna to jakos naprawic ? Czy tylko wymiana bo ciezko mi znalezc zamiennik odpowiedni bo kupilem jeden w sklepie, niby wyglada tak samo ale auto po odpaleniu i dodaniu gazu utrzymywalo gaz samo i obroty wysoko. po okolo 1min spadaly. wymienilem na uzywany z drugiego gaznika i jest lepiej niz kiedykolwiek ale ten TPS tez nie jest w najlepszej kondycji. Dodatkowo przeczyscilem ta spirale w silniczku krokowym.
Nie chce zakladac drugiego tematu bo to wszystko gaznik i glownie chodzi mi o ten TPS ale ciekaw jestem jaka funkcje pelni ten grzybek:
Bo jak go zaczalem krecic i pozniej odpalilem auto to nierowno chodzil i wrocilem do w miare oryginalnej pozycji czyli 2 i pol obrotu i jest ok ale nie wiem jak idealnie go ustawic i jakie jest ogolnie jego zadanie. Jak odpalam na zimnym to jest rowne 11tys obrotow, jak sie rozgrzeje to spada do ponad 9tys a nie rowne 9tys i mniej nie schodzi. Czy moze tak byc ?
Prosze i dajcie znac jakie najlepsze jest ustawienie linki od gazu to od razu sobie ustawie jak mam to rozbebeszone .
Z gory dzieki i pozdrawiam. Do uslyszenia
Ostatnio zmieniony 05 mar 2021, 11:08 przez Promacio, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy, grzybek i linka. Mozliwa naprawa
Ustawiałeś tps po wymianie czy tylko tak na pale skręciłeś??
Ta grucha to amortyzator, pełni funkcję kurtkiego podtrzymania obrotów i powolnego zejścia do jalowych, daje komfort jazdy podczas hamowania silnikiem jak i zmiany biegów... Ustawienie specjalne nie wymagane aby tylko przepustnica mogła zejść a jałowe i tak by początek stykniecia z przepustnica to jakieś 1800obr..
Ta grucha to amortyzator, pełni funkcję kurtkiego podtrzymania obrotów i powolnego zejścia do jalowych, daje komfort jazdy podczas hamowania silnikiem jak i zmiany biegów... Ustawienie specjalne nie wymagane aby tylko przepustnica mogła zejść a jałowe i tak by początek stykniecia z przepustnica to jakieś 1800obr..
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy, grzybek i linka. Mozliwa naprawa
Dzieki Jarewa to tak wlasnie mam gruche ustawiona. Co do TPS to sprawdzilem jak szczotki jezdzily po sciezkach i perfekt po luku szly wiec cos nie teges z tym nowym tps-em. Moge jeszcze jeden kupic i sprubowac. Widzialem tez ze na necie jakis rusek oferuje rozwiazanie na magnes ale narazie zobacze jak tutaj sprawy sie potocza.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy, grzybek i linka. Mozliwa naprawa
No to zle ustawiłeś na to są procedury i magiczne 0,2V poszukaj tematów a znajdziesz...
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy, grzybek i linka. Mozliwa naprawa
Okej musze zmierzyc 1 pin masa i drugi pin plus i musi byc 0.2v na zamknietej przepustnicy. Tylko prosze powiedz mi czy auto musze odpalic czy moze byc na zaplonie ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy, grzybek i linka. Mozliwa naprawa
na zapłonie jak na odpalonym chcesz to ustawiać jak przepustnic ma być 100% zamknięta?, pamiętaj nastawnik trzeba cofnąć lub odkręcić po tym koniecznie reset ecu...
- litlesnek
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 sty 2024, 23:09
- Imię: Jarosław
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Śląskie
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy.
Jak rozwiązałeś problem?
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - TPS (Throttle Position Sensor) Czujnik polozenia przepustnicy.
Zamontowalem TPS na magnez.