Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lis 2015, 09:05

2 litry to juz sporo chodź zgodnie z książką serwisową nadal w normie. Kiedyś gdzieś jakiś mądry człowiek powiedział że jak kopci po odpaleniu i po zagrzaniu przestaje to uszczelniacze. Jeśli kopci podczas jazdy, często podczas przyspieszania lub redukcji to pierścienie lub turbo. Nie wiem ile w tym prawdy ale może warto poobserwować.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 02 lis 2015, 09:51

no nic, dzięki za swoje sugestie, wyciągnąłem swoje wnioski, mam pewien plan oparty na waszych poradach, zobaczę co uda się poprawić ;-)
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lis 2015, 18:33

Ja osobiście najpierw bym zrobił płukankę i wymienił olej na jakiś dobry. Jeśli to nie pomoże to uszczelniacze do wymiany a jak to nie pomoże to walić to <ok> Kupić tylko tani olej na dolewki i jeździć puki silnik chce odpalać...

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 02 lis 2015, 20:03

Wiecie co u mnie po płukance zauważyłem że jeszcze więcej oleju bierze :-/ Już drugi raz valvo lałem i zużycie jest większe :-/ Prawie litr na 5 tyś pożera

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 02 lis 2015, 20:12

wiele zależy także od stylu jazdy, jak ktoś lubi 'depnąć' lub 'jeździć z butem w podłodze' to zużycie oleju także może wzrosnąć ...

u siebie wymieniam olej co 10.000km, kupuję bańkę 5L, wchodzi przy wymianie niecałe 4L, pomiędzy wymianami zdarza mi się dolewać ( głównie dolewam właśnie po ostrzejszej jeździe na trasie ), wychodzi więc na to że dolewam 1L na 10.000km - myślę że dopóki przy odpalaniu nie kopci na niebiesko i nie zostawia za sobą niebieskiej smugi podczas jazdy to nie ma się czym przejmować, samochody mamy przecież 'pełnoletnie' ...

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 02 lis 2015, 21:10

tez jestem tego zdania a branie litra oleju na 10tys to jest nic. Ja w swoim starym silniku miałem pobór oleju litr na 2 tys kilometrow i wkońcu zacząłem mu lać superol za 6zł za litr i silnik sobie to chwalił :-) palił zawsze i moc tez miał tylko kopcił troche na zimnym na niebiesko a jak ciepły to tylko na czarno bo po chipie jest :-D wymieniłem wkońcu silnik na inny używany i teraz bierze niecały litr i sie tym wcale juz nie przejmuje bo w porównaniu do tego co było to jest nic

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 15 kwie 2019, 19:03

Ja też dolewałem ok 1,5 litra przy ciężkiej nodze, charakterystyczny gryzący smród na zimnym silniku z rury i lekki niebiesko szary dymek przy deptaniu (nie widoczny w lusterku tylko przy testach z kolegą).
Po wymianie uszczelniaczy zaworowych ASO zapomniałem jak wygląda dolewka oleju, jeśli ciśnienie w cylindrach ksiązkowe to najprościej zacząć od uszczelniaczy i nie regenerować dobrych turbin, tu prawie wszystko jest idioto odporne ;-)
1Z+021BD
ABT+LPG

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Re: [B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko

Post autor: bozmek » 23 wrz 2021, 21:51

Witam możne ktoś pomoże walcze z silnikiem 1.9 avg nastepca afn 385 na blacie przelotu zmieniony rozrząd uszczelniacze szklanki sinik jeszcze w budzie ale idzie na dawce. kat wtrysku ustawiony dawka tez i teraz po odpaleniu zimy rzyci siwo niebieski dym zapach ropy nie dopalonej pracuje na wolnych az do zagrzania widac ze lekko sie wydobywa taki sam dymek o podobnym zapachu, wciskam pedał gazu miedzy 2-2.5 tys i tak trzymam zaczyna co raz wiecej dymu sadzic i smierdzi dalej taka niedopalona ropa kolor siwo-niebieski wtryski podmieniałem taki sam objaw nic sie nie zmieniło jeszcze jutro mysle zmienić pompę wtryskowa, w obecnej słychac dziwny dzwiek podczas pracy. Myslicie ze moze byc problem w pompie z tym dymem?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 wrz 2021, 23:44

Mozliwe , ciekawe jak przestawiacz kąta wtrysku jeszcze.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Re: [B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko

Post autor: bozmek » 24 wrz 2021, 08:07

Pracuje spr vag to kont chodzi.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga