[B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
2 litry to juz sporo chodź zgodnie z książką serwisową nadal w normie. Kiedyś gdzieś jakiś mądry człowiek powiedział że jak kopci po odpaleniu i po zagrzaniu przestaje to uszczelniacze. Jeśli kopci podczas jazdy, często podczas przyspieszania lub redukcji to pierścienie lub turbo. Nie wiem ile w tym prawdy ale może warto poobserwować.
wiele zależy także od stylu jazdy, jak ktoś lubi 'depnąć' lub 'jeździć z butem w podłodze' to zużycie oleju także może wzrosnąć ...
u siebie wymieniam olej co 10.000km, kupuję bańkę 5L, wchodzi przy wymianie niecałe 4L, pomiędzy wymianami zdarza mi się dolewać ( głównie dolewam właśnie po ostrzejszej jeździe na trasie ), wychodzi więc na to że dolewam 1L na 10.000km - myślę że dopóki przy odpalaniu nie kopci na niebiesko i nie zostawia za sobą niebieskiej smugi podczas jazdy to nie ma się czym przejmować, samochody mamy przecież 'pełnoletnie' ...
u siebie wymieniam olej co 10.000km, kupuję bańkę 5L, wchodzi przy wymianie niecałe 4L, pomiędzy wymianami zdarza mi się dolewać ( głównie dolewam właśnie po ostrzejszej jeździe na trasie ), wychodzi więc na to że dolewam 1L na 10.000km - myślę że dopóki przy odpalaniu nie kopci na niebiesko i nie zostawia za sobą niebieskiej smugi podczas jazdy to nie ma się czym przejmować, samochody mamy przecież 'pełnoletnie' ...
tez jestem tego zdania a branie litra oleju na 10tys to jest nic. Ja w swoim starym silniku miałem pobór oleju litr na 2 tys kilometrow i wkońcu zacząłem mu lać superol za 6zł za litr i silnik sobie to chwalił palił zawsze i moc tez miał tylko kopcił troche na zimnym na niebiesko a jak ciepły to tylko na czarno bo po chipie jest wymieniłem wkońcu silnik na inny używany i teraz bierze niecały litr i sie tym wcale juz nie przejmuje bo w porównaniu do tego co było to jest nic
Ja też dolewałem ok 1,5 litra przy ciężkiej nodze, charakterystyczny gryzący smród na zimnym silniku z rury i lekki niebiesko szary dymek przy deptaniu (nie widoczny w lusterku tylko przy testach z kolegą).
Po wymianie uszczelniaczy zaworowych ASO zapomniałem jak wygląda dolewka oleju, jeśli ciśnienie w cylindrach ksiązkowe to najprościej zacząć od uszczelniaczy i nie regenerować dobrych turbin, tu prawie wszystko jest idioto odporne
Po wymianie uszczelniaczy zaworowych ASO zapomniałem jak wygląda dolewka oleju, jeśli ciśnienie w cylindrach ksiązkowe to najprościej zacząć od uszczelniaczy i nie regenerować dobrych turbin, tu prawie wszystko jest idioto odporne
Re: [B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko
Witam możne ktoś pomoże walcze z silnikiem 1.9 avg nastepca afn 385 na blacie przelotu zmieniony rozrząd uszczelniacze szklanki sinik jeszcze w budzie ale idzie na dawce. kat wtrysku ustawiony dawka tez i teraz po odpaleniu zimy rzyci siwo niebieski dym zapach ropy nie dopalonej pracuje na wolnych az do zagrzania widac ze lekko sie wydobywa taki sam dymek o podobnym zapachu, wciskam pedał gazu miedzy 2-2.5 tys i tak trzymam zaczyna co raz wiecej dymu sadzic i smierdzi dalej taka niedopalona ropa kolor siwo-niebieski wtryski podmieniałem taki sam objaw nic sie nie zmieniło jeszcze jutro mysle zmienić pompę wtryskowa, w obecnej słychac dziwny dzwiek podczas pracy. Myslicie ze moze byc problem w pompie z tym dymem?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko
Mozliwe , ciekawe jak przestawiacz kąta wtrysku jeszcze.
Re: [B4 1.9 1Z] Kopci na niebiesko
Pracuje spr vag to kont chodzi.