Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

[B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: BLUE 80B4 » 10 sty 2021, 13:11

Tak mnie ostatnio naszło ze wielu z nas ma audi z silnikami 1.8/2.0 (90 ps ) z LPG i ciągle czytam ze kopci , ze jak sie rozgrzeje tak60-70°to jest git ze wszystko sprawdzane a nadal tak samo , pewnie jest tu spora grupa ktora ma ten problem , jak i grupa ludzi ktorzy wiedza jak to sie pozbyc ale nie chca sie tym podzielic,dlatego ja sie podziele swoimi doswiadczeniami z tym problemem bo mialem identyczne objawy:
-kopcenie na czarno jak zimny poki niezlapie temperatury
-mulenie ,dlawienie ,gasniecie po przełaczeniu z lpg na benzyne.
-dodawanie samoczynne przyspieszanie na lpg
-zapach benzyny z wydechu
-brak kopcenia na LPG a na bezynie po przełaczeniu jest tragedia
Przyczyna :
1. rozjeżdzanie sie mapy ECU
2. niesprawna sonda lambda
3. czujnik temperatury niebieski
4. uszkododzny kabel sygnalu sondy
5. nieszczelny dolot/podstawa monowtrysku (zasysa lewe powietrze)
6.nie wydajny uklad zaplonowy,paliwowy
7.niesprawy podgrzewacz kolektora ssącego(jeż)

wiem ze ktos sie znajdzie co mnie wysmieje za ten post,ale jesli dotrze do kogos komu sie przyda i naprawi usterke to bedzie fajnie

Wiec na poczatek musimy doprowadzic silnik do ladu czyli wymieniamy kable swiece, kopółke rozdzielacza + palec
kiedy to juz ogarnelismy i nadal kopci na zimnym ,czuć benzyne to odłączamy komputer na 15-60 min po tym czasie odpalamy na benzynie i jesli jest poprawa chodzi normalnie to znaczy ze mapa rozjechala sie przez LPG .
Jezeli silnik kopci to:
-sprawdzamy czujnik niebieski oporność
-sprawdzamy sonde lambde czy jest prawidlowe napięcie oscylowac musi między 0.1-0.9 Volt (kazde odchylki dyskwalifikuja sonde do wymiany)
-sprawdzic kabel sygnału sondy
-sprawdzic szczelnosć monowtrysku dolotu, podsciśnień(warto wymienic gumowa podstawe monowtrysku oraz regulator ciśnienia)sa dostepne zestawy naprawcze.
ja wymienilem podstawe +wymiana wszystkich uszczelek monowtrysku , calosc lekko przsmarowana silikonem wysoko temperaturowym i zlozone (mamy pewnosc ze niebedIe łapac lewego powietrza)
Przy okazji warto sprawdzic te krocce plastikowe w przepustnicy czy nie pekniete.
przy szukaniu dalej przyczyn kopcenia postanowilem zajrzec do regulatora cisnienia paliwa i dobrze ponieważ znajduje sie tam sprezyna ktora jest na membranie rugulujac cisnienie podawanego paliwa umnie cisnienie bylo 0.5 bara gdzie norma to 0.8-1.2 bar czyli mocno ponizej normy.Wymienilem spręzynke i ciut lepiej ale cisnienie 0.8 bar mogłbym zostawić tak ale niesatysfakcjonowalo mnie to wiec rozebralem i podlozylem na sprezyne podkladke grubosci ok 3 mm i po tym zabiegu cisnienie skoczylo az do 1.2-1.3 bar czyli idealnie (przestaly falowac obroty na wolnych, oraz podskoczyle do 910 obr wczesniej bylo 850-900 niestabilne,) nastepnie wymienilem czujnik niebieski (nadal kopcil na zimnym)
zaczolem przygladac sie sondzie lambda i sama sonda byla git lecz kabel sygnalowy w wiazce niedawal napięcia i tutaj sie okazalo ze ktos kiedys grzebał wiec pociaglem nowy kabel od sterownika z wtyczki i tutaj juz bylo napięcie wiec wiedzialem ze sonda dziala poprawnie .
po tym wszystkim jak silnik ostygł odpalilem i moje zaskoczenie,silnik zaczol normalnie chodzic choc jeszcze zalewal(nieodłaczylem aku ) po nagrzaniu i wlaczeniu sie wentylatora zgasilem i zostawilem na 3 h by miec pewnosc ze ostygnie silnik porządnie. Po odpaleniu silnik chodzi gładko i bez kopcenia i nie rownego chodzenia ,objaw ustał. przy okazji sprawdzilem czy podgrzewacz dziala, czy robi sie cieply.Zeby nam ponownie nie doskwieral problem rozjeżdzania sie sterownika ecu po jeździe na lpg waro zalozyc reset sterownika ecu przez przekaźnik( fot.nr1 i2 )sprawdzamy jaki i na ile pin mamy sterownik i według schematu podłaczamy i mamy reset.
na drugim identycznym przekazniku robimy emulacje sondy lambda ktory bedzie odłaczac nam sonde na lpg a załaczac na benzynie .
U siebie mam takie zastosowane i dziala znakomicie oczywiscie dziekuje koledze Paweł Cabaj za schemat podłaczenia emulacji na przekazniku .oraz podziękowania dla kazdego kto cokolwiek mi podpowiedział gdzie szukać.
Moze i post długi ale bardzo merytoryczny bo zwykly mechanik nie bedzie sie bawic w zakladanie emulacji i resetu , zacznie wam wymieniac czesci,ktore moga byc sprawne uwas a efekt nadal ten sam i sie podda i do elektromechanika każe jechać(ja tak miałem)

Ciekawostka te same silniki sa w VW golf2/3 Passat b3/4 i działaja.

Dzieki i powodzenia w naprawie a najlepiej to wywalcie te lpg XD
PS. jezeli macie monowtrysk na silniczek krokowy na 6 pin i wam samoczynnie przyspiesza na lpg odepnijcie pin nr 2 .
a jeżeli wzbudzilem gówno burze i niezadowolenie to nie żaluje
Moje obserwacje dodatkowe gdy na dworze jest na minosi to czujnik tez ecu czyta z niebieskiego czujnika za płynn jest na minusie i powoduje to ze nadlewa też natomiast gdy przyjdzie na plus temperatura otoczenia i plynu to nie zalewa
Warto przed odpaleniem rano w zimie 3-4 razy zaplon właczyc i wyłaczyc zeby mieć pewnosc ze ECU sie zresetowało do fabrycznych ustawień
Wracając jeszcze do sondy to jezeli komuś padła nie kupujcie tanich zamiennikow tylko ori umnie po tygodniu padla sonda kupiona za 89zl jakis zamiennik, który kupiłem 2 miesiące wczesniej czyli wniosek sam sie nasuwa a efekt taki ze zalewał benzyna i pluł sadza na 1,5 m .
macie numer sondy Boscha lepiej wydac 300-500 i miec spokoj na dobre kilka lat a moze i dluzej( 0 258 003 508) sonda jest P&P
IMG_20210109_173407.jpg
9f2edfe8e1f613bb.png
received_905989610149509.jpeg
Screenshot_20210109-144549.png
Screenshot_20210109-144336.png
FB_IMG_1609676186183.jpg
24-25.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2021, 02:30 przez BLUE 80B4, łącznie zmieniany 5 razy.

egzakli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 02 sty 2021, 12:16
Imię: Grzegorz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg

Re: [B4 2,0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: egzakli » 11 sty 2021, 12:19

Wielkie dzięki za ten post! <spoko>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: Pieterb » 27 sty 2021, 11:59

BLUE 80B4 fajnie że zebrałeś wsio do kupy piwoa80 bo temat omawiany od lat(bo nawet te schematy to zdaje się Maciek wrzucał już z 5 lat temu) i ciągle wałkowany co jakiś czas ;-) ale niestety lenistwo głównie nowo przybyłych użytkowników nie pozwala im tego poszukać. Ciekawe czy z tego będą umieli skorzystać - zobaczymy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: BLUE 80B4 » 29 sty 2021, 17:11

no tak walkowany a najstarszy post ktory znalazlem na necie z objawami identyko ma ponad 11 lat wiec po wlasnych doświadczeniach z tym motorem i stwierdzilem ze trzeba taki poradnik wypisac jeszcze jak by byl ktos to opisal by czemu te abk faluja itd i jak to naprawic to tez bylo by fajnie bo osob ktore znaja sposob naprawy jest pewnie trochu .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: Pieterb » 29 sty 2021, 17:40

BLUE 80B4 pisze:
29 sty 2021, 17:11
no tak walkowany a najstarszy post ktory znalazlem na necie z objawami identyko ma ponad 11 lat
wiesz co no trochę śmiem wątpić ale nawet gdyby to tyle razy i do tylu postów był wrzucane te linki do tych właśnie tematów że kosmos, bo tak naprawdę połowa tematów abt dotyczy tego właśnie problemu - ale oki jak ktoś z tego skorzysta nie widzę problemu. W niektórych tematach linki są już co prawda nie aktualne przez zmianę forum ale staram się na co jakiś czas wertować je i aktualizować.
A temat podczepiłem.

A co do abk masz temat też u góry gdzie jest wsio wyjaśnione i opisane przez kolegę Francis.
WRC is for boys.
Group B was for men.

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: BLUE 80B4 » 29 sty 2021, 19:09

noi pasi super mam nadzieje ze ktos skorzysta i juz niebedzie tylu pytań odnosnie ABT czemu kopci xd bo wierze ze zaczna szukac i podsylac innym link do tego postu

Badminton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 gru 2020, 19:02
Imię: Maciek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN+lpg

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: Badminton » 04 lis 2021, 09:16

Za dwa tygodnie oddaje auto do mechanika, właśnie z tymi objawami. Zastanawiam się czy mu nie podrzucić tej ściągi do warsztatu ;-)

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: BLUE 80B4 » 07 lis 2021, 22:25

Polecam bo wiele osob z taka naprawa samemu sobie potrafi poradzic

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: Pieterb » 14 gru 2021, 12:22

Hmm, wiesz co weź mi powiedz w jakim celu to cytowanie robisz bo ja nie kumam? A już któryś raz bo usuwałem to to wcześniej.
WRC is for boys.
Group B was for men.

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: BLUE 80B4 » 17 gru 2021, 06:20

Chcialem poprawic post z lekka

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: Pieterb » 19 gru 2021, 11:02

to dajesz edytuj a nie cytuj - może niewielka acz znacząca różnica

ps posprzątane
WRC is for boys.
Group B was for men.

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: BLUE 80B4 » 19 gru 2021, 15:03

A no dzieki i sorki za problem trochu praktyki i czlowiek sie gubi

Lukaszmajamen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 28 lis 2022, 20:16
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Świdnik

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: Lukaszmajamen » 06 lut 2023, 00:40

Mam podobny przypadek, ale auto było zaniedbane i powoli wychodzę z nim na prostą, silnik po remoncie. Została mi elektryka, dławienie się na zimnym, kopcenie lekkie, problemy z odpaleniem, ostatnio usunąłem błędy sondy lambda i czujnika temp. cieczy i auto mi zgasło i nie chce odpalić. Tu mam największy problem. Kopułka, palec, przewody, świece i używana cewka oraz sonda lambda wymienione. ECU padło?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: maciek889 » 06 lut 2023, 10:29

Wykonaj procedury opisane tutaj -> silniki-czterocylindrowe/faq-co-zrobic- ... 98745.html

Jedynie w tamtym opisie brakuje sprawdzenia bezpieczników i możesz też mieć świece zalane albo bardzo mocno zakopcone i przez to przestał palić.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

BLUE 80B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Krzywiń

Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU

Post autor: BLUE 80B4 » 07 lut 2023, 01:44

Lukaszmajamen pisze:
06 lut 2023, 00:40
Mam podobny przypadek, ale auto było zaniedbane i powoli wychodzę z nim na prostą, silnik po remoncie. Została mi elektryka, dławienie się na zimnym, kopcenie lekkie, problemy z odpaleniem, ostatnio usunąłem błędy sondy lambda i czujnika temp. cieczy i auto mi zgasło i nie chce odpalić. Tu mam największy problem. Kopułka, palec, przewody, świece i używana cewka oraz sonda lambda wymienione. ECU padło?
Raczej obstawiam ze ze bylo za bogato sprawdz swiece wyczysc je sprawdz ustawienie rozrzadu itd zapłon

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga