[B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
[B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Tak mnie ostatnio naszło ze wielu z nas ma audi z silnikami 1.8/2.0 (90 ps ) z LPG i ciągle czytam ze kopci , ze jak sie rozgrzeje tak60-70°to jest git ze wszystko sprawdzane a nadal tak samo , pewnie jest tu spora grupa ktora ma ten problem , jak i grupa ludzi ktorzy wiedza jak to sie pozbyc ale nie chca sie tym podzielic,dlatego ja sie podziele swoimi doswiadczeniami z tym problemem bo mialem identyczne objawy:
-kopcenie na czarno jak zimny poki niezlapie temperatury
-mulenie ,dlawienie ,gasniecie po przełaczeniu z lpg na benzyne.
-dodawanie samoczynne przyspieszanie na lpg
-zapach benzyny z wydechu
-brak kopcenia na LPG a na bezynie po przełaczeniu jest tragedia
Przyczyna :
1. rozjeżdzanie sie mapy ECU
2. niesprawna sonda lambda
3. czujnik temperatury niebieski
4. uszkododzny kabel sygnalu sondy
5. nieszczelny dolot/podstawa monowtrysku (zasysa lewe powietrze)
6.nie wydajny uklad zaplonowy,paliwowy
7.niesprawy podgrzewacz kolektora ssącego(jeż)
wiem ze ktos sie znajdzie co mnie wysmieje za ten post,ale jesli dotrze do kogos komu sie przyda i naprawi usterke to bedzie fajnie
Wiec na poczatek musimy doprowadzic silnik do ladu czyli wymieniamy kable swiece, kopółke rozdzielacza + palec
kiedy to juz ogarnelismy i nadal kopci na zimnym ,czuć benzyne to odłączamy komputer na 15-60 min po tym czasie odpalamy na benzynie i jesli jest poprawa chodzi normalnie to znaczy ze mapa rozjechala sie przez LPG .
Jezeli silnik kopci to:
-sprawdzamy czujnik niebieski oporność
-sprawdzamy sonde lambde czy jest prawidlowe napięcie oscylowac musi między 0.1-0.9 Volt (kazde odchylki dyskwalifikuja sonde do wymiany)
-sprawdzic kabel sygnału sondy
-sprawdzic szczelnosć monowtrysku dolotu, podsciśnień(warto wymienic gumowa podstawe monowtrysku oraz regulator ciśnienia)sa dostepne zestawy naprawcze.
ja wymienilem podstawe +wymiana wszystkich uszczelek monowtrysku , calosc lekko przsmarowana silikonem wysoko temperaturowym i zlozone (mamy pewnosc ze niebedIe łapac lewego powietrza)
Przy okazji warto sprawdzic te krocce plastikowe w przepustnicy czy nie pekniete.
przy szukaniu dalej przyczyn kopcenia postanowilem zajrzec do regulatora cisnienia paliwa i dobrze ponieważ znajduje sie tam sprezyna ktora jest na membranie rugulujac cisnienie podawanego paliwa umnie cisnienie bylo 0.5 bara gdzie norma to 0.8-1.2 bar czyli mocno ponizej normy.Wymienilem spręzynke i ciut lepiej ale cisnienie 0.8 bar mogłbym zostawić tak ale niesatysfakcjonowalo mnie to wiec rozebralem i podlozylem na sprezyne podkladke grubosci ok 3 mm i po tym zabiegu cisnienie skoczylo az do 1.2-1.3 bar czyli idealnie (przestaly falowac obroty na wolnych, oraz podskoczyle do 910 obr wczesniej bylo 850-900 niestabilne,) nastepnie wymienilem czujnik niebieski (nadal kopcil na zimnym)
zaczolem przygladac sie sondzie lambda i sama sonda byla git lecz kabel sygnalowy w wiazce niedawal napięcia i tutaj sie okazalo ze ktos kiedys grzebał wiec pociaglem nowy kabel od sterownika z wtyczki i tutaj juz bylo napięcie wiec wiedzialem ze sonda dziala poprawnie .
po tym wszystkim jak silnik ostygł odpalilem i moje zaskoczenie,silnik zaczol normalnie chodzic choc jeszcze zalewal(nieodłaczylem aku ) po nagrzaniu i wlaczeniu sie wentylatora zgasilem i zostawilem na 3 h by miec pewnosc ze ostygnie silnik porządnie. Po odpaleniu silnik chodzi gładko i bez kopcenia i nie rownego chodzenia ,objaw ustał. przy okazji sprawdzilem czy podgrzewacz dziala, czy robi sie cieply.Zeby nam ponownie nie doskwieral problem rozjeżdzania sie sterownika ecu po jeździe na lpg waro zalozyc reset sterownika ecu przez przekaźnik( fot.nr1 i2 )sprawdzamy jaki i na ile pin mamy sterownik i według schematu podłaczamy i mamy reset.
na drugim identycznym przekazniku robimy emulacje sondy lambda ktory bedzie odłaczac nam sonde na lpg a załaczac na benzynie .
U siebie mam takie zastosowane i dziala znakomicie oczywiscie dziekuje koledze Paweł Cabaj za schemat podłaczenia emulacji na przekazniku .oraz podziękowania dla kazdego kto cokolwiek mi podpowiedział gdzie szukać.
Moze i post długi ale bardzo merytoryczny bo zwykly mechanik nie bedzie sie bawic w zakladanie emulacji i resetu , zacznie wam wymieniac czesci,ktore moga byc sprawne uwas a efekt nadal ten sam i sie podda i do elektromechanika każe jechać(ja tak miałem)
Ciekawostka te same silniki sa w VW golf2/3 Passat b3/4 i działaja.
Dzieki i powodzenia w naprawie a najlepiej to wywalcie te lpg XD
PS. jezeli macie monowtrysk na silniczek krokowy na 6 pin i wam samoczynnie przyspiesza na lpg odepnijcie pin nr 2 .
a jeżeli wzbudzilem gówno burze i niezadowolenie to nie żaluje
Moje obserwacje dodatkowe gdy na dworze jest na minosi to czujnik tez ecu czyta z niebieskiego czujnika za płynn jest na minusie i powoduje to ze nadlewa też natomiast gdy przyjdzie na plus temperatura otoczenia i plynu to nie zalewa
Warto przed odpaleniem rano w zimie 3-4 razy zaplon właczyc i wyłaczyc zeby mieć pewnosc ze ECU sie zresetowało do fabrycznych ustawień
Wracając jeszcze do sondy to jezeli komuś padła nie kupujcie tanich zamiennikow tylko ori umnie po tygodniu padla sonda kupiona za 89zl jakis zamiennik, który kupiłem 2 miesiące wczesniej czyli wniosek sam sie nasuwa a efekt taki ze zalewał benzyna i pluł sadza na 1,5 m .
macie numer sondy Boscha lepiej wydac 300-500 i miec spokoj na dobre kilka lat a moze i dluzej( 0 258 003 508) sonda jest P&P
-kopcenie na czarno jak zimny poki niezlapie temperatury
-mulenie ,dlawienie ,gasniecie po przełaczeniu z lpg na benzyne.
-dodawanie samoczynne przyspieszanie na lpg
-zapach benzyny z wydechu
-brak kopcenia na LPG a na bezynie po przełaczeniu jest tragedia
Przyczyna :
1. rozjeżdzanie sie mapy ECU
2. niesprawna sonda lambda
3. czujnik temperatury niebieski
4. uszkododzny kabel sygnalu sondy
5. nieszczelny dolot/podstawa monowtrysku (zasysa lewe powietrze)
6.nie wydajny uklad zaplonowy,paliwowy
7.niesprawy podgrzewacz kolektora ssącego(jeż)
wiem ze ktos sie znajdzie co mnie wysmieje za ten post,ale jesli dotrze do kogos komu sie przyda i naprawi usterke to bedzie fajnie
Wiec na poczatek musimy doprowadzic silnik do ladu czyli wymieniamy kable swiece, kopółke rozdzielacza + palec
kiedy to juz ogarnelismy i nadal kopci na zimnym ,czuć benzyne to odłączamy komputer na 15-60 min po tym czasie odpalamy na benzynie i jesli jest poprawa chodzi normalnie to znaczy ze mapa rozjechala sie przez LPG .
Jezeli silnik kopci to:
-sprawdzamy czujnik niebieski oporność
-sprawdzamy sonde lambde czy jest prawidlowe napięcie oscylowac musi między 0.1-0.9 Volt (kazde odchylki dyskwalifikuja sonde do wymiany)
-sprawdzic kabel sygnału sondy
-sprawdzic szczelnosć monowtrysku dolotu, podsciśnień(warto wymienic gumowa podstawe monowtrysku oraz regulator ciśnienia)sa dostepne zestawy naprawcze.
ja wymienilem podstawe +wymiana wszystkich uszczelek monowtrysku , calosc lekko przsmarowana silikonem wysoko temperaturowym i zlozone (mamy pewnosc ze niebedIe łapac lewego powietrza)
Przy okazji warto sprawdzic te krocce plastikowe w przepustnicy czy nie pekniete.
przy szukaniu dalej przyczyn kopcenia postanowilem zajrzec do regulatora cisnienia paliwa i dobrze ponieważ znajduje sie tam sprezyna ktora jest na membranie rugulujac cisnienie podawanego paliwa umnie cisnienie bylo 0.5 bara gdzie norma to 0.8-1.2 bar czyli mocno ponizej normy.Wymienilem spręzynke i ciut lepiej ale cisnienie 0.8 bar mogłbym zostawić tak ale niesatysfakcjonowalo mnie to wiec rozebralem i podlozylem na sprezyne podkladke grubosci ok 3 mm i po tym zabiegu cisnienie skoczylo az do 1.2-1.3 bar czyli idealnie (przestaly falowac obroty na wolnych, oraz podskoczyle do 910 obr wczesniej bylo 850-900 niestabilne,) nastepnie wymienilem czujnik niebieski (nadal kopcil na zimnym)
zaczolem przygladac sie sondzie lambda i sama sonda byla git lecz kabel sygnalowy w wiazce niedawal napięcia i tutaj sie okazalo ze ktos kiedys grzebał wiec pociaglem nowy kabel od sterownika z wtyczki i tutaj juz bylo napięcie wiec wiedzialem ze sonda dziala poprawnie .
po tym wszystkim jak silnik ostygł odpalilem i moje zaskoczenie,silnik zaczol normalnie chodzic choc jeszcze zalewal(nieodłaczylem aku ) po nagrzaniu i wlaczeniu sie wentylatora zgasilem i zostawilem na 3 h by miec pewnosc ze ostygnie silnik porządnie. Po odpaleniu silnik chodzi gładko i bez kopcenia i nie rownego chodzenia ,objaw ustał. przy okazji sprawdzilem czy podgrzewacz dziala, czy robi sie cieply.Zeby nam ponownie nie doskwieral problem rozjeżdzania sie sterownika ecu po jeździe na lpg waro zalozyc reset sterownika ecu przez przekaźnik( fot.nr1 i2 )sprawdzamy jaki i na ile pin mamy sterownik i według schematu podłaczamy i mamy reset.
na drugim identycznym przekazniku robimy emulacje sondy lambda ktory bedzie odłaczac nam sonde na lpg a załaczac na benzynie .
U siebie mam takie zastosowane i dziala znakomicie oczywiscie dziekuje koledze Paweł Cabaj za schemat podłaczenia emulacji na przekazniku .oraz podziękowania dla kazdego kto cokolwiek mi podpowiedział gdzie szukać.
Moze i post długi ale bardzo merytoryczny bo zwykly mechanik nie bedzie sie bawic w zakladanie emulacji i resetu , zacznie wam wymieniac czesci,ktore moga byc sprawne uwas a efekt nadal ten sam i sie podda i do elektromechanika każe jechać(ja tak miałem)
Ciekawostka te same silniki sa w VW golf2/3 Passat b3/4 i działaja.
Dzieki i powodzenia w naprawie a najlepiej to wywalcie te lpg XD
PS. jezeli macie monowtrysk na silniczek krokowy na 6 pin i wam samoczynnie przyspiesza na lpg odepnijcie pin nr 2 .
a jeżeli wzbudzilem gówno burze i niezadowolenie to nie żaluje
Moje obserwacje dodatkowe gdy na dworze jest na minosi to czujnik tez ecu czyta z niebieskiego czujnika za płynn jest na minusie i powoduje to ze nadlewa też natomiast gdy przyjdzie na plus temperatura otoczenia i plynu to nie zalewa
Warto przed odpaleniem rano w zimie 3-4 razy zaplon właczyc i wyłaczyc zeby mieć pewnosc ze ECU sie zresetowało do fabrycznych ustawień
Wracając jeszcze do sondy to jezeli komuś padła nie kupujcie tanich zamiennikow tylko ori umnie po tygodniu padla sonda kupiona za 89zl jakis zamiennik, który kupiłem 2 miesiące wczesniej czyli wniosek sam sie nasuwa a efekt taki ze zalewał benzyna i pluł sadza na 1,5 m .
macie numer sondy Boscha lepiej wydac 300-500 i miec spokoj na dobre kilka lat a moze i dluzej( 0 258 003 508) sonda jest P&P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2021, 02:30 przez BLUE 80B4, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sty 2021, 12:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
Re: [B4 2,0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Wielkie dzięki za ten post!
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
BLUE 80B4 fajnie że zebrałeś wsio do kupy bo temat omawiany od lat(bo nawet te schematy to zdaje się Maciek wrzucał już z 5 lat temu) i ciągle wałkowany co jakiś czas ale niestety lenistwo głównie nowo przybyłych użytkowników nie pozwala im tego poszukać. Ciekawe czy z tego będą umieli skorzystać - zobaczymy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
no tak walkowany a najstarszy post ktory znalazlem na necie z objawami identyko ma ponad 11 lat wiec po wlasnych doświadczeniach z tym motorem i stwierdzilem ze trzeba taki poradnik wypisac jeszcze jak by byl ktos to opisal by czemu te abk faluja itd i jak to naprawic to tez bylo by fajnie bo osob ktore znaja sposob naprawy jest pewnie trochu .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
wiesz co no trochę śmiem wątpić ale nawet gdyby to tyle razy i do tylu postów był wrzucane te linki do tych właśnie tematów że kosmos, bo tak naprawdę połowa tematów abt dotyczy tego właśnie problemu - ale oki jak ktoś z tego skorzysta nie widzę problemu. W niektórych tematach linki są już co prawda nie aktualne przez zmianę forum ale staram się na co jakiś czas wertować je i aktualizować.
A temat podczepiłem.
A co do abk masz temat też u góry gdzie jest wsio wyjaśnione i opisane przez kolegę Francis.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
noi pasi super mam nadzieje ze ktos skorzysta i juz niebedzie tylu pytań odnosnie ABT czemu kopci xd bo wierze ze zaczna szukac i podsylac innym link do tego postu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 gru 2020, 19:02
- Imię: Maciek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 JN+lpg
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Za dwa tygodnie oddaje auto do mechanika, właśnie z tymi objawami. Zastanawiam się czy mu nie podrzucić tej ściągi do warsztatu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Polecam bo wiele osob z taka naprawa samemu sobie potrafi poradzic
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Hmm, wiesz co weź mi powiedz w jakim celu to cytowanie robisz bo ja nie kumam? A już któryś raz bo usuwałem to to wcześniej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Chcialem poprawic post z lekka
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
to dajesz edytuj a nie cytuj - może niewielka acz znacząca różnica
ps posprzątane
ps posprzątane
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
A no dzieki i sorki za problem trochu praktyki i czlowiek sie gubi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 lis 2022, 20:16
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Świdnik
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Mam podobny przypadek, ale auto było zaniedbane i powoli wychodzę z nim na prostą, silnik po remoncie. Została mi elektryka, dławienie się na zimnym, kopcenie lekkie, problemy z odpaleniem, ostatnio usunąłem błędy sondy lambda i czujnika temp. cieczy i auto mi zgasło i nie chce odpalić. Tu mam największy problem. Kopułka, palec, przewody, świece i używana cewka oraz sonda lambda wymienione. ECU padło?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Wykonaj procedury opisane tutaj -> silniki-czterocylindrowe/faq-co-zrobic- ... 98745.html
Jedynie w tamtym opisie brakuje sprawdzenia bezpieczników i możesz też mieć świece zalane albo bardzo mocno zakopcone i przez to przestał palić.
Jedynie w tamtym opisie brakuje sprawdzenia bezpieczników i możesz też mieć świece zalane albo bardzo mocno zakopcone i przez to przestał palić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Re: [B4 2.0 ABT] Naprawa rozjeżdzającej sie mapy ECU
Raczej obstawiam ze ze bylo za bogato sprawdz swiece wyczysc je sprawdz ustawienie rozrzadu itd zapłonLukaszmajamen pisze: ↑06 lut 2023, 00:40Mam podobny przypadek, ale auto było zaniedbane i powoli wychodzę z nim na prostą, silnik po remoncie. Została mi elektryka, dławienie się na zimnym, kopcenie lekkie, problemy z odpaleniem, ostatnio usunąłem błędy sondy lambda i czujnika temp. cieczy i auto mi zgasło i nie chce odpalić. Tu mam największy problem. Kopułka, palec, przewody, świece i używana cewka oraz sonda lambda wymienione. ECU padło?